att404 Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Jeg bruker et lite VB program for å legge ut innlegg i bloggen min, og noen ganger kommer disse tegnene forran teksten "". Noen som har vært borti det? Filstørrelsen er 3 bytes større enn den skal være, så feilen ligger i VB programmet. Men det er som sagt ikke altid man ser de. Jeg bruker for øvrig request i PHP for å vise filene i bloggen. Man kan ikke se tegnene i for eksempel notepad. Her er slik koden for å skrive til filen ser ut My.Computer.FileSystem.WriteAllText _ (filnavn, tekstut, False) Edit: æ, ø og å blir også helt ødelagte... Noen tips? Endret 18. mai 2006 av att404 Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Ang. særnorske tegn: Hvor blir de ødelagt? I visningen, eller i lagringen? Skal de alltid vises som HTML? I så fall kan du gjøre en find-replace ved lagring, og skrive dem om til HTML-verdier. Ø = ø Å = å - Æ husker jeg ikke akkurat nå. Kirikiri Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) De 3 tegnene der er noe dritt Visual Studio slenger inn. Har enda ikke funnet ut hvorfor den gjør det. Det er noen kontrolltegn av et eller annet slag. Those 3 bytes is the Byte Order Mark added because of the Encoding. Don't know total definition for the Byte Order Mark but it's kind of a signature with encoding info and byte order. Sjekk om strengen du faktisk skriver ut ikke inneholder disse 3 tegnene i utgangspunktet. Dersom det kun kommer når du skriver ut kan du prøve denne funksjonen til å skrive til fil: public static void WriteFile(string Filename, string Streng) { FileStream writer = new FileStream(Filename, System.IO.FileMode.Create); using (writer) { byte[] bytes = System.Text.Encoding.Default.GetBytes(Streng); writer.Write(bytes, 0, bytes.Length); } } Antar det er XML streng du lagrer? Sørg for at du har riktig encoding i den. Istedet for <?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?> prøv <?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?> Endret 19. mai 2006 av wolf5 Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Ang. særnorske tegn: Hvor blir de ødelagt? I visningen, eller i lagringen? Skal de alltid vises som HTML? I så fall kan du gjøre en find-replace ved lagring, og skrive dem om til HTML-verdier. Ø = ø Å = å - Æ husker jeg ikke akkurat nå. Kirikiri 6131542[/snapback] æ Lenke til kommentar
att404 Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Skriver til en .txt fil;) Men jeg fant ut av det, var bare å slenge med System.Text.Encoding.ASCII Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå