Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Så det er ingen oppgradering til N80 IE tilgjengelig, selv om man endrer produktkoden?

7494240[/snapback]

Oppgradering finnes nok ikke enda, men siden jeg fikk valget om å reinnstallere vanlig N80 FW, kan det hende at det vil virke hvis man endrer produktkoden...slik at man får den FW som er på IE :hmm:

Kanskje noen kan sjekke det ut?

 

Jeg prøvde å innstallere NSS, men tror det er noe feil. Skulle ifølge innstallasjonen fått valget om å innstallere en USB driver, men det skjedde aldri. Ikke klarer jeg å hente opp produktkode gjennom NSS heller (hvis det skal gå), så noe er nok feil.

Må NSS innstalleres på et helt rent system (fritt for Nokia software)?

 

EDIT:

 

Hvilken produktkode har N80 Pearl Black originalt her? (tilfelle man må sette den tilbake)

Skal man bruke EURO 1, eller EURO 2 koden, til IE?

Endret av Chivas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei. Har hatt n80 siden august-tider og fant ut i dag at mobilen sluker batteriet. Det var på jobb i dag at jeg plutselig på slutten av dagen hadde tomt batteri, selvom jeg ladet batteriet i går kveld. Hadde 2 samtaler med toppen 2 minutter tilsammen, samt 1 mottat sms.

 

Jobber på sykehuset i Tønsberg og der er det mange hull hvor det er lite eller ingen kontakt med nettverket.

 

Det jeg tror er at nettopp at det er dårlig dekning mange plasser som er grunnen til at mobilen ble helt tom i løpet av 8 timer. At den konstant søker etter kontakt med mobilnettet.

 

Noen andre som har dette "problemet" ?

 

 

www.acmilan.no

Lenke til kommentar
Noen andre som har dette "problemet" ?

7494595[/snapback]

Hei og velkommen til forumet.

 

Ja det er en velkent sak at N80 sluker batteri, og det er nok den største ulempen med mobilen, og smarttelefoner generelt. Jeg jobber selv på sykehus og har samme problemet. Stadig søken etter nettverk sluker batteri, så du kan prøve med å deaktivere dobbeltmodus og holde deg til gsm på jobb. Trenger du ha mobilen på på jobb, ellers kan du velge offline modus.

 

Slå av BT og WLAN. Reduser intensiteten på skjermen, og aktiver slumremodus. Dette er mine beste tips.

Lenke til kommentar
Må NSS innstalleres på et helt rent system (fritt for Nokia software)?

7494450[/snapback]

Iføge guiden:

 

A Windows 2000/XP installation which is totally clean from any other Nokia product. That’s no cable drivers, no applications, no nothing. Not even any entries in your registry. (Nokia made a registry cleaning tool, find it here. I don’t know how effective it is, I clean manually by searching the registry and deleting all keys related to Nokia.)

Lenke til kommentar

det er bare å vente og se. synes det er rart at di bytter om fw til en n80 ie på min n80 hvis det ikke kommer en garanti vendlig måte snart. :D har ikke fått testet om det er noe store forandringer. må sette meg inn i gizmo noen som har noen tips og komme med.

ps hvordan får man frem produktkoden kunne tengt meg og vite om di har gjort noe med den også

Endret av kokk1
Lenke til kommentar
Må NSS innstalleres på et helt rent system (fritt for Nokia software)?

7494450[/snapback]

Iføge guiden:

 

A Windows 2000/XP installation which is totally clean from any other Nokia product. That’s no cable drivers, no applications, no nothing. Not even any entries in your registry. (Nokia made a registry cleaning tool, find it here. I don’t know how effective it is, I clean manually by searching the registry and deleting all keys related to Nokia.)

7494894[/snapback]

 

 

Nei, dette gjelder bare ved installasjon av Phoenix. Installerte selv NSS med PC Suite installert på pc'en.

Lenke til kommentar

Dette er vanlig NSU. Det er ikke noen oppdateringer for N80 (enda ....)

7507995[/snapback]

 

da kommer den snart. han på kundesupport sa den ikke var tilgjenglig fra norsk side ennå, men den skulle ligge på europa sin side. hvis ikke kommer den snart :)

Endret av kokk1
Lenke til kommentar
Hadde vært en drøm og fått dette gratis..

7508658[/snapback]

Sånn sett er jo alle applikasjonene tilgjengelige allerde da. Det vi mangler er vel i bunn og grunn WLAN wizard direkte fra desktop'en, men jeg har lagt den blandt prg i aktiv pausemeny og det funker glimrende.

 

Se bilde/vedlegg:

Endret av tulling03
Lenke til kommentar
Sånn sett er jo alle applikasjonene tilgjengelige allerde da. Det vi mangler er vel i bunn og grunn WLAN wizard direkte fra desktop'en, men jeg har lagt den blandt prg i aktiv pausemeny og det funker glimrende.

 

Se bilde/vedlegg:

7509845[/snapback]

 

Den har jeg også der fra før ;)

Er bare det at man mangler det på deskop'en ja.. Og støtten for IP-telefoni er mer utbredt på IE, eller mer klar gjort..

Lenke til kommentar

Ja, Nokia har vel gjort det rimelig klart for dere N80 eiere nå. Når du går igjennom produktlisten til Nokia finner du N80ie under akutelle og N80 under tidligere modeller. I tillegg finnes det ingen supportfane for N80 lenger, men bare N80ie. Til sammenlikning finnes både N93 og N93 Golf under aktuelle. Så N80 fases nok ut nå ja, velkommen N80ie!

 

Her er det håp! :)

Lenke til kommentar
Er det flere en meg som har det problemet at minne fort kan bli fult når man surfer på nettet? Spesielt ved bruk av wlan tilkobling..

7523133[/snapback]

 

 

 

Ja. Rett og slett helt ubrukelig. Kan ikke dra frem fremsiden til vg før minnet gir opp. Lurer på om ikke problemet ble verre etter at jeg flashet til N80IE

 

 

Ellers kan jeg nevne at bildekvaliteten på foto ble fryktelig dårlig etter flashingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...