Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kommer med en skrekkhistorie ang firmwareupdate til n80ie; kablelen mistet tydeligvis kontakten under flashing, resultat totalt død telefon.. sendt den inn på rep, spent på hva de sier.... :ermm:  :innocent:

7467388[/snapback]

Du kan jo bare si at du aner ikke hva som hendte. Telefonen var bare plutselig død.

Lenke til kommentar
kommer med en skrekkhistorie ang firmwareupdate til n80ie; kablelen mistet tydeligvis kontakten under flashing, resultat totalt død telefon.. sendt den inn på rep, spent på hva de sier.... :ermm:  :innocent:

7467388[/snapback]

De er tydelig at enten kabelen, eller festepatenten på telefonen er dårlig på N80...opplever selv at kontakten blir brutt hvis jeg leer litt på kabelen. Ikke mye trygt når man skal flashe :no:

Lenke til kommentar

7467388[/snapback]

De er tydelig at enten kabelen, eller festepatenten på telefonen er dårlig på N80...opplever selv at kontakten blir brutt hvis jeg leer litt på kabelen. Ikke mye trygt når man skal flashe :no:

7468762[/snapback]

Har samme problemet med min kabel, helt håpløst faktisk.

Lenke til kommentar

7467388[/snapback]

7468762[/snapback]

Har samme problemet med min kabel, helt håpløst faktisk.

7469088[/snapback]

Har hatt dette problemet på 6680, N70, N80, E60 og E61. Men det har alltid gått over etter noen gangers bruk, ser ut til at det går seg til faktisk! Men er jævlig skummelt når man flasher.. :( anbefaler egentlig bare å koble til og koble fra kabelen til telefonen en drøss med ganger, det har ført til at problemet har forsvunnet på alle mine telefoner.

Til helvete med Nokias pop-port konsept! Bedritent system..

EDIT:

Klage på Nokia.. :p

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Til helvete med Nokias pop-port konsept! Bedritent system..

7469164[/snapback]

Ja! Fatter ikke hva som er galt med usb-porter, siden de ikke kan bruke det. Utrolig irriterende når telefonen oppnår kontakt, men likevel kan den ikke overføre, så må man sitte der å lirke frem og tilbake på den jævla dritten. Huff, som vi sier her nord: "Jævla mainnsjit". :hrm:

Lenke til kommentar

Hei!

Synes å huske det har blitt spurt før, men klarte ikke å finne noe svar i søke funksjonen...

Finnes det noe gratisprogramvare som kan gjøre face warps slik som SE K800 gjør til S60 v3?

Har googlet og fant noe som man må betale for til S60 v1, men har enda ikke funnet noe til S60 v3, og skal helst være gratis dah... Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Hei!

Synes å huske det har blitt spurt før, men klarte ikke å finne noe svar i søke funksjonen...

Finnes det noe gratisprogramvare som kan gjøre face warps slik som SE K800 gjør til S60 v3?

Har googlet og fant noe som man må betale for til S60 v1, men har enda ikke funnet noe til S60 v3, og skal helst være gratis dah...  Noen som kan hjelpe meg?

7471788[/snapback]

Ja det finnes et slikt program. Husker ikke hvor jeg så det, men skal lete litt for deg.

Edit: Sjekk PM

Endret av tulling03
Lenke til kommentar

7467388[/snapback]

Du kan jo bare si at du aner ikke hva som hendte. Telefonen var bare plutselig død.

7468003[/snapback]

Akkurat det jeg gjorde da.. Men regner med at ettersom jeg har endret product coden så finner de ut at det er ugler i mosen.. Eller hvis jeg er riktig heldig så får jeg tilbake telefonen med splitter ny N80 IE-firmware :cool:

Lenke til kommentar

Akkurat det jeg gjorde da.. Men regner med at ettersom jeg har endret product coden så finner de ut at det er ugler i mosen.. Eller hvis jeg er riktig heldig så får jeg tilbake telefonen med splitter ny N80 IE-firmware  :cool:

7474397[/snapback]

Så, tlf må stå på for å endre koden? Ellers kunne du bare endret den tilbake ;)

Hvorfor har du endret koden da? Dette trengs vel kun hvis man skal oppdatere gjennom NSU, og ikke vha Phoenix?...hvis jeg har forstått dette riktig :hmm:

Lenke til kommentar

Som de fleste av oss ha merket er slarken på n80 et irritasjons-moment.

Skyvemekanismen på min er så sløv at når jeg holder i framstykket på tlf og tar et brått kakk nedover virker gravidasjonskraften så ille på denne slarken at mobilen foldes ut. Det hender seg også at den åpner seg i lomma hvis man setter seg.

Har noen her inne prøvd å demontert telefonen sånn at man kan stramme skinnene i skyemekanismen ?

Jeg vurdere å gjøre dette i kveld. Men hvis noen har erfaring med å skruve opp denne og mener at det ikke vil la seg gjøre skade-fritt, SI I FRA !!

Lenke til kommentar
Men har et spm ang endring av produktkode og så oppdatering gjennom NSU.

Er det slik at man kan endre produktkoden og dermed oppdatere til N80 IE gjennom NSU, eller har jeg forstått det feil?

Takker for alle svar!

7477361[/snapback]

Nei, det er ikke noen oppdatering for N80 ie enda.

7477858[/snapback]

Så alle som faktisk har flasha til N80 IE har brukt Phoenix?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...