Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har jeg oppgradert til N80IE :D Ser flott ut dette ;)

7403258[/snapback]

Greit at dere opplyser om at dere har gjort, og at det har gått fint, men kan dere opplyse om hva dere gjorde også? ;)

Phoenix eller NSU f.eks?

7403799[/snapback]

Jeg oppgraderte via Phoenix.. Bare å følge Guiden nederst på denne siden: http://www.seventy4.co.uk/weblog/

Så velger du jo de filene du trenger når du skal starte oppgraderingen..

Lenke til kommentar

7403258[/snapback]

Greit at dere opplyser om at dere har gjort, og at det har gått fint, men kan dere opplyse om hva dere gjorde også? ;)

Phoenix eller NSU f.eks?

7403799[/snapback]

Jeg oppgraderte via Phoenix.. Bare å følge Guiden nederst på denne siden: http://www.seventy4.co.uk/weblog/

Så velger du jo de filene du trenger når du skal starte oppgraderingen..

7404079[/snapback]

Prøvde å laste ned de filene jeg trenger, men linkene funker ikke... Skal titte litt på en annen maskin, tror jeg har lastet ned noen av disse tidligere ;)

Lenke til kommentar

Eg har tenkt til å oppgradere FW på min n80 nå.. men får ikkje tatt backup av telefonminne? verken på telefon eller via pcsuite. på telefon kommer den loading linja, så flimrer den og går til 100% og det kommer opp ein feilmelding: !minnekort. Minne fullt, lukk noen programmer og prøv igjen. har 488mb ledi på minnekort så kan ikkje ve det. har restarta telefonen fleire ganger men hjelper ikkje. på pcsuite starter ikkje backup delen av programmet. har prøvd fleire versjoner av pcsuite, samme skjer.

noken som har peiling? eller har samme problem?

Lenke til kommentar

7403258[/snapback]

Phoenix eller NSU f.eks?

7403799[/snapback]

Phoenix her. Last ned EMEA filene 15.00 og 15.01 update, installer disse, kjør Phoenix, velg SCANDINAVIA N80 Internet Edition og start flashing. Det er i grove trekk hele greia :)

Lenke til kommentar

7403258[/snapback]

Phoenix eller NSU f.eks?

7403799[/snapback]

Phoenix her. Last ned EMEA filene 15.00 og 15.01 update, installer disse, kjør Phoenix, velg SCANDINAVIA N80 Internet Edition og start flashing. Det er i grove trekk hele greia :)

7405670[/snapback]

Hadde du giddi og lastet opp phoenix filene på rapidshare eller no, siden de linkene på siden lengere oppe fungerer ikke. Hadde vert supert hvis du hadde gjort det :yes:

Endret av Chicken89
Lenke til kommentar
Noen som vet om gode programmer for å konvertere videoklipp fra pc til nokia n80? N80 klarer vel real media og mp4.

Noen som har eksprimentert litt på dette feltet?

Satser på noen tips her :)

7404881[/snapback]

Dette har det vært spurt om en million ganger her i denne tråden.

Bruk Super C.

Søk etter den.

Lenke til kommentar
Hvis man oppdaterer til N80IE med nsu, så må man skifte productkoden. Hva er dette for en kode og hvis telefonen blir ødelagt vil vekrstede da merke at jeg har skiftet denne?

7407205[/snapback]

.. og hvordan skifter man denne?

7408666[/snapback]

http://www.seventy4.co.uk/weblog/ står i denne tråden.

7408952[/snapback]

Ok, så vi har nå nesten alt vi trenger for å kunne flashe firmware gjennom NSU.

Vi har produktkoden og NSS for å skifte koden. Det vi mangler er hvordan vi kan tvinge frem en oppdatering på NSU...

Noen som vet dette? :)

Lenke til kommentar
Hei. Jeg kjøpte det på ebay. Tok ca en uke før jeg fikk det. Fulgte med torx skrutrekker og et vippeverktøy.

Har forsøkt litt, men dekslet vil ikke gå av. Skal ta den med til et Nokia kundersevice senter.

Forresten, hør i disse Nokia butikkene rundt om, de har også deksler til Nokia n80, i mange farger også!

7397648[/snapback]

Ok. Takk for hjelpen. Si ifra om du får skiftet deksel da.

Lenke til kommentar

Vi har produktkoden og NSS for å skifte koden. Det vi mangler er hvordan vi kan tvinge frem en oppdatering på NSU...

7408985[/snapback]

Å tvinge frem en update er lett, men problemet er at N80IE ikke er støttet av NSU, eller i hvert fall ligger ikke FWen der...

Prøvde nettopp å endre produktkoden til IE og det gikk fint. Når jeg nå prøver å oppdatere med NSU sier programmet at det ikke finnes noen oppdateringer for telefonen. Før stod det at jeg hadde nyeste oppdatering og programmet lot meg også installere FWen på nytt om jeg ville det. Men fordi N80IE FWen ikke er tilgjengelig i NSU så er det lite vi kan gjøre enda desverre. Vi må bare vente til Nokia legger ut FWen tilgjengelig i NSU.

Lenke til kommentar

7408985[/snapback]

Å tvinge frem en update er lett, men problemet er at N80IE ikke er støttet av NSU, eller i hvert fall ligger ikke FWen der...

Prøvde nettopp å endre produktkoden til IE og det gikk fint. Når jeg nå prøver å oppdatere med NSU sier programmet at det ikke finnes noen oppdateringer for telefonen. Før stod det at jeg hadde nyeste oppdatering og programmet lot meg også installere FWen på nytt om jeg ville det. Men fordi N80IE FWen ikke er tilgjengelig i NSU så er det lite vi kan gjøre enda desverre. Vi må bare vente til Nokia legger ut FWen tilgjengelig i NSU.

7411104[/snapback]

Korrekt, eller bare bruke Phoenix som fungerer flott :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...