Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks

Anbefalte innlegg

Det er et faktum at skjermen på denne telefonen suger strøm. Høy oppløsning gjør ikke batterikapasiteten bedre akkurat.. :p Som Chivas sier er det å skru ned skjermbelysningen et godt tiltak, og sammen med slumremodus vil jeg nok tro mye er gjort. Trikset er generelt sett å "bruke" displayet minst mulig når den er inaktiv, så styr unna de verste skjermbeskytterne også, som nevnt, så er nok det til det beste.

7348858[/snapback]

Ja, ikke tvil om at bruk av div. skjermbeskyttere suger enormt med strøm.

Jeg har nå brukt slumremodus en stund, og tror faktisk ikke jeg har ladet batteriet på rundt 3 dager...det er jo helt utrolig!! Så slumremodus er absolutt å anbefale :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finnes det en alternativ nettleser til N80?

7357512[/snapback]

Opera 8.5 f.eks. Dette er "ekte" Opera, men koster penger visstnok. Lenge siden jeg var borti det programmet, så det er mulig at ting har forandret seg. Inntil videre er det nok bare Opera Mini og standard nettleser som gjelder...

Lenke til kommentar

Noen som vet om IE firmware'n finnes på nettet noe sted, evt. at man kan oppgradere gjennom NSU? Jeg har sett litt på tråden om N73, og der har de funnet ut at man kan innstallere ME versjonen på en standard N73 ved å endre produktkoden i telefonen...dette for å lure NSU til å tro at man har en annen telefon enn standard...

Så, hvis det har kommet en update til IE, skulle vel dette gå på N80 også :)

Lenke til kommentar
Noen som vet om IE firmware'n finnes på nettet noe sted, evt. at man kan oppgradere gjennom NSU?  Jeg har sett litt på tråden om N73, og der har de funnet ut at man kan innstallere ME versjonen på en standard N73 ved å endre produktkoden i telefonen...dette for å lure NSU til å tro at man har en annen telefon enn standard...

Så, hvis det har kommet en update til IE, skulle vel dette gå på N80 også  :)

7364547[/snapback]

Ja det er en interressant tanke. Foreløpig har det såvidt jeg vet ikke kommet noen ny FW til N80ie... regner med at det kommer en update for N80 etterhvert også.

Lenke til kommentar
Mulig jeg tar feil nå, men 3G-symbolet vises vel fordi du har 3G-dekning...

Når du bruker WLAN så kommer det et symbol oppe i høyre hjørne som ser ut som fire små firkanter. Gjør iallfall det hos meg... Det kan se litt forskjellig ut etter hva slags krypering du bruker på nettverket... Du kan jo se om du får dette ikonet når du bruker WLAN.

7348256[/snapback]

Symbolet for Wlan kommer frem ja - MEN ser ut for meg som den fortsatt laster via 3g og ikke via wlan. Prøvde å teste hastigheten via itavisen sitt speedometer men den siden takler ikke telefonen (i hvert fall ut fra hva jeg se)... hmmm - noen andre lure ideer om hvordan verifisere dette mottas med takk... Ellers er telfonen super - stabil å grei /synker med Lotus Notes problemfritt også (viktig for meg) - batterikap er vel ikke all verden men jeg hadde en Qtek s100 tidliger å er vant til å lade hvert døgn...

Lenke til kommentar

Bekrefter at 3G symbolet bare vises for å understreke at du har 3G dekning. Er du oppkoblet via 3G vises to piler under "3G" symbolet som en indikasjon på at du er tilkoblet via dette nettet. Evt vises disse to pilene under "Y" (antenne-) symbolet om du er tilkoblet via GPRS/EDGE.

Når de 4 "firkantene" vises bruker du kun WLAN.

For å sjekke 100 % kan du gå inn på loggen på telefonen din, vise kronologisk liste over oppkoblinger, samtaler, sms osv og se at det står "WLAN" ved siden av den blå pilen. Ved tilkobling via 3G/GRPS/EDGE vil denne teksten være erstattet med teksten "pakke".

Så, no worries! :thumbup:

EDIT:

..og tregheten du merker er software/hardware (usikkert hva, forhåpentligvis software så det snart dukker opp en FW update for dette) feil og har følgelig ingen ting med tilkoblingen å gjøre.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Bekrefter at 3G symbolet bare vises for å understreke at du har 3G dekning. Er du oppkoblet via 3G vises to piler under "3G" symbolet som en indikasjon på at du er tilkoblet via dette nettet. Evt vises disse to pilene under "Y" (antenne-) symbolet om du er tilkoblet via GPRS/EDGE.

osv osv osv osv

7369648[/snapback]

Takker, sjekket dette nå og jeg er koplet opp via Wlan ja... da er DET avklart... :cool:

Lenke til kommentar

osv osv osv osv

7369648[/snapback]

Takker, sjekket dette nå og jeg er koplet opp via Wlan ja... da er DET avklart... :cool:

7370823[/snapback]

Kan også gå inn på Tilkobling - Tilk. beh. - Akt. datatilk. Da ser du alle aktive tilkoblinger og også hvor mye trafikk du sender/mottar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...