ZoomZoom McMoen Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Mulig jeg tar feil nå, men 3G-symbolet vises vel fordi du har 3G-dekning... Når du bruker WLAN så kommer det et symbol oppe i høyre hjørne som ser ut som fire små firkanter. Gjør iallfall det hos meg... Det kan se litt forskjellig ut etter hva slags krypering du bruker på nettverket... Du kan jo se om du får dette ikonet når du bruker WLAN. Lenke til kommentar
arsvendg Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Slumremodus skrur av skjermen helt så den ikke benytter strøm i det hele tatt. Nødvendig sparetiltak på supertelefon med dritbatteri. 7347700[/snapback] Ok. Kanskje jeg skal slå på slumremodus igjen da Men, så er spørsmålet hva som bruker mest strøm av det blå blinkende lyset, eller den lille infoen på skjermen Jeg har ihvertfall funnet ut en ting som har hjulpet på batterikapasiteten, og det er å skru ned lysstyrken på skjermen. Jeg har den nå på minimum, og syntes først at det ble litt mørkt. Men nå merker jeg ikke noe av det, samtidig som at batterikapasiteten har blitt bedre 7348005[/snapback] Har prøvd å finne ut hvordan jeg kan få slått av den blå led'n... men det eneste jeg klarer å finne på nettet er at jeg må slå av slumring.... og det er som bjørnar forklarer kanskje ikke det smarteste på denne mobilen med slik batterikapasitet... vær vennlig å si fra hvis noen finner et program eller.no som klarer å slå av det blinkende blå lyset da.. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Det er et faktum at skjermen på denne telefonen suger strøm. Høy oppløsning gjør ikke batterikapasiteten bedre akkurat.. Som Chivas sier er det å skru ned skjermbelysningen et godt tiltak, og sammen med slumremodus vil jeg nok tro mye er gjort. Trikset er generelt sett å "bruke" displayet minst mulig når den er inaktiv, så styr unna de verste skjermbeskytterne også, som nevnt, så er nok det til det beste. EDIT: Aftenposten/forbruker.no har en artikkel på dette med strømforbruk og 3G. Det viser seg visst at Nokia har gjort hjemmeleksa si og at standybytiden på en telefon med 3G ikke skiller seg drastisk fra standbytiden med bare 2G. Taletiden varierer litt mer. Men ser jo at Nokia generelt henger litt etter på batteritid, og det er jo ingen bombe at batterikapasitet ikke akkurat har vært førstepri hos Finnene. Nederst står det imidlertid noe som skjermen som er interessant, selv om det er "gammelt" nytt. Endret 24. november 2006 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 (endret) Hvilket minnekort anbefales til N80? Ca. 2 gb EDIT: Lurer også på om når det står at telefonen må være "fully charged" for å oppdatere, så skal den være nettopp tatt av laderen? Mobilen min er ladet en gang og det er fortsatt 6/6 "streker" på batteriet. Endret 24. november 2006 av heanwi Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 LED lyset er jo det eneste som hjelper deg med å finne ut om mobilen er på eller ikke. For de som lurer, slumremodus slår rett og slett av hele skjermen. LED lyser blinker for å indikere at telefonen er på så du ikke gjør den feilen at du slår mobilen AV i et forsåk å slå den på. Du kan ikke slå av LED lyset uten å slå av hele slumremodus. Men hvofor vil dere egentlig det? Hva er så galt med det lille lyset egentlig? heanwi, egentlig burde du bare ha i laderen når du oppdaterer, men 6 streker burde være nok. Noen som vurderer å kjøpe 4gb her? jeg gjør nemlig det. Men har hørt at kameraet ikke fungerer helt perfekt med de ny kortene. Forhåpentligvis vil det bli fikset i ny FW. Lenke til kommentar
arsvendg Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 LED lyset er jo det eneste som hjelper deg med å finne ut om mobilen er på eller ikke. For de som lurer, slumremodus slår rett og slett av hele skjermen. LED lyser blinker for å indikere at telefonen er på så du ikke gjør den feilen at du slår mobilen AV i et forsåk å slå den på. Du kan ikke slå av LED lyset uten å slå av hele slumremodus. Men hvofor vil dere egentlig det? Hva er så galt med det lille lyset egentlig? 7349819[/snapback] Du har helt rett... jeg har ikke så mye imot det lyset egentlig... men problemet er at hvis dama mi ikke får sove, så hjelper det ikke at det lille tiny blå lyset faktisk flasher opp nærmest hele rommet når hun ligger der... for det er faktisk litt merkelig hvor sterkt det lyser opp et helt mørkt rom... well well.. Skvatt til selv her ei natt da jeg våkna og plutselig trodde jeg det lyna ute eller.no, men så var det bare min kjære nye mobil Jeg får vel bare leggen mobilen med skjermen (og lyset) ned, så får det bare blinke i vei... Lenke til kommentar
Dirty^Dog Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Noen som vet om det går an å få laget sin egen profil på kameraet, som blir lagret når man avslutter kameraet? Sånn som det er nå må man jo inn og endre instillinger for hver gang man er inne på kameraet.. Ønsker f.eks å ha svart\hvitt, blitz av og hard skarphet som default, men det er ikke mulig... Og hvorfor er det ikke mulig å ha egne mapper under galleri? med type passordbeskyttelse! Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Finnes det noe alà msn til dette vidunderet? Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Du har helt rett... jeg har ikke så mye imot det lyset egentlig... men problemet er at hvis dama mi ikke får sove, så hjelper det ikke at det lille tiny blå lyset faktisk flasher opp nærmest hele rommet når hun ligger der... Jeg legger mobilen min med skjermen ned hver natt. På den måten irriterer ikke det blå blinkende lyset meg Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Jeg får vel bare leggen mobilen med skjermen (og lyset) ned, så får det bare blinke i vei... 7351780[/snapback] Ja, det er det jeg gjør også Noen som vet om det går an å få laget sin egen profil på kameraet, som blir lagret når man avslutter kameraet?7351820[/snapback] Javisst kan du det. Når du er i kameramodus, trykk venstre piltast og velg Opptaksmodus. Deretter velger du Brukerdefinert - Valg - Endre. Så er det bare å velge de instillingene du vil ha. Og hvorfor er det ikke mulig å ha egne mapper under galleri? med type passordbeskyttelse! 7351820[/snapback] Det må du desverre ha tredjeparts programvare for å gjøre. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Finnes det noe alà msn til dette vidunderet? 7351871[/snapback] Jo. Søk på Live Messenger S60v3 på google. Bruker det selv og det funker helt utmerket. Lenke til kommentar
Dirty^Dog Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Noen som vet om det går an å få laget sin egen profil på kameraet, som blir lagret når man avslutter kameraet?7351820[/snapback] Javisst kan du det. Når du er i kameramodus, trykk venstre piltast og velg Opptaksmodus. Deretter velger du Brukerdefinert - Valg - Endre. Så er det bare å velge de instillingene du vil ha. Great! Men får man valg denne profilen som default når man åpner kameraet? Noen som har forslag til 3.parts galleri som fungerer bra? Lenke til kommentar
frowen Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Var det bare jeg som MÅTTE ha i laderen for å oppdatere til .41? Før oppdateringa starta så ba den om å ha i lader, hvis ikke så gikk den ikke videre =\ Brukte NSU Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Var det bare jeg som MÅTTE ha i laderen for å oppdatere til .41? Før oppdateringa starta så ba den om å ha i lader, hvis ikke så gikk den ikke videre =\ Brukte NSU 7354947[/snapback] Jeg trengte det ikke. Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 ..Virker veldig stabil da - så det er vel ikke noe kjempepoeng i å oppgradere så lenge forskjellen på .41 og .42 er såpass små 7348109[/snapback] Nei egentlig ikke. Det er kun noen fikser for kamera funksjoon og sending av SMS. Det er ikke en stor viktig oppdatering denne gang. Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Noen som vurderer å kjøpe 4gb her? jeg gjør nemlig det. Men har hørt at kameraet ikke fungerer helt perfekt med de ny kortene. Forhåpentligvis vil det bli fikset i ny FW. 7349819[/snapback] Trodde N80 bare støttet opp til 2gb ?? Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Jeg har et spørsmål om minne på telefonen: Jeg innstallerer alle ekstra programmer, og hva det måtte være, på minnekortet. Likevel blir endel av minnet på telefonen spist opp. Jeg har nå ca. 16.5 MB igjen på telefonen, og synes det begynner å bli bra snaut Så, da lurer jeg på hvor mye minne dere har igjen på telefonen? Liksom for å sjekke om det er 'normalt' med så 'lite' minne igjen Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Ja, det er helt normalt å ha lite minne når man bare har 128MB tilgjengelig. Derfor anbefaler jeg deg å kjøpe et minnekort, som gjør alt mye enklere. Endret 25. november 2006 av L@sse Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Noen som har forslag til 3.parts galleri som fungerer bra? 7354654[/snapback] Prøv Resco Photo Viewer. Du kan laste ned en demo her. Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Ja, det er helt normalt å ha lite minne når man bare har 128MB tilgjengelig. Derfor anbefaler jeg deg å kjøpe et minnekort, som gjør alt mye enklere. 7356907[/snapback] Jeg har et 1GB kort innstallert, så det skulle holde en stund Problemet er at mye av innstallasjoner/oppgraderinger ser ut til å spise av internminnet, selv om det innstalleres på minnnekort... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå