Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks

Anbefalte innlegg

Ja, jeg regner nesten med at folk har forskjellige meninger, men det kan være greit å vite hva flesteparten mener.

Støtter N80 dette minnekortet?

7338200[/snapback]

Gikk fra en rekke med SE telefoner jeg har hatt siste årene og over til Nokia og N80. Byttet ut min w800 med denne. Var først kjempemisfornøyd da jeg helt tydelig hadde fått en mandagstelefon.

Nå har jeg fått byttet denne i en ny fra Nokia, og jeg må si ... KJEMPEFORNØYD!

Man kan si mye om Nokia vs. SE. Men jeg må si at denne telefonen opererer i en helt annen verden en W800 telefonen jeg har hatt nå sist. Det er gjerne litt bedre musikkspiller i W800 en i N80 (uten at den i N80 er dårlig), men ellers er det jo en mye mer avansert telefon ... og jeg er bl.a. utrolig fornøyd med Wlan-funksjonaliteten.

Denne nye telefonen jeg fikk i bytte har ikke vist noe tegn på tull de få ukene jeg har hatt den nå ... og jeg stusser ikke med å anbefale N80. Beste telefonen jeg har hatt!

Batterikapasitet ... nei, den er ikke god. Men det er en vanesak, og det var tydeligvis noe feil med den forrig ejeg hadde, for denne nye varer i halvannet til to døgn med ganske heftig bruk. Vel og merke etter at den var tømt og ladet opp noen ganger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk en N80 idag her... sålangt alt vel...

Kom med en gammel versjon av firmware - men jeg oppdaterte uten problemer via kabelen og PC Suite / Nokia Software Updater... har nå .41 - får se om jeg prøver FOTA isammeslengen nå.. :)------ mmmm - ingen oppdateringer er meldingen jeg får - kan dette ha noe med disse serverprofilene å gjøre - INGEN er valgt Hva skal det isåfall stå på:

Servernavn, server id, serverpassord

7339051[/snapback]

Vet ikke om vi snakker om det samme nå, men sjekk: Meny->Tilkobling->Enhetsbehandling-> "Valg"- "innstillinger": DEr står det hos meg standard profil: nokia.

Jeg fikk til å oppdatere uten problem.

Har du laget et tilgangspunkt for å komme på nettet? Det må du selvfølgelig ha.

Lenke til kommentar

Hvis meningen hadde vært å få meg ned i helvette sammen med deg, ville jeg vel kanskje ventet med å si det hvis jeg var deg. Det er nemlig noe som heter garanti, skjønner du. ;)

Vi får håpe jeg slipper å benytte meg av garantien. Gleder meg litt til Wi-Fi. :p

Endret av L@sse
Lenke til kommentar
tja... endret dette også nå - men fikk "ingen oppdateringer tilgjengelig"... og JA jeg er på nett via det trådløse nettet i heimen..  ;-)

7344998[/snapback]

Har du kanskje Telenor branding p mobilen. Vet ikke om dette er et tema lenger, men det var endel problemer med oppdatering for telenor tidligere.

Ellers aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Fikk nettopp N80 og lurer litt på noe.

Er det anbefalt å oppdatere firmware (hvis det finnes)?

7347446[/snapback]

ja, det kan spare deg mye hodebry. Feil i software dukker stadig opp og disse utbedres i nye FW oppdateringer, så det lønner seg alltid med siste FW. Noen ganger er også ny programvare impklementert i FW oppdateringer, så om du vil være up to date og ha en telefon med færrest mulig bugs bør du oppdatere.

Lenke til kommentar
Fikk nettopp N80 og lurer litt på noe.

Er det anbefalt å oppdatere firmware (hvis det finnes)?

7347446[/snapback]

Det er generelt alltid anbefalt å ha siste firnware utgaven til mobilen. Siste FW er: V 4.0623.0.42

Hvis du har 0.41 kan du oppdatere via telefonen, hvis du har en eldre må du bruke Nokia Software Updater.

Sjekk her ..

Edit: he he, du slo meg med noen sekunde Bjørnar. (Sjekk tiden for postingen)

Endret av tulling03
Lenke til kommentar
Slumremodus skrur av skjermen helt så den ikke benytter strøm i det hele tatt. Nødvendig sparetiltak på supertelefon med dritbatteri. :p

7347700[/snapback]

Ok. Kanskje jeg skal slå på slumremodus igjen da :) Men, så er spørsmålet hva som bruker mest strøm av det blå blinkende lyset, eller den lille infoen på skjermen :hmm:

Jeg har ihvertfall funnet ut en ting som har hjulpet på batterikapasiteten, og det er å skru ned lysstyrken på skjermen. Jeg har den nå på minimum, og syntes først at det ble litt mørkt. Men nå merker jeg ikke noe av det, samtidig som at batterikapasiteten har blitt bedre :)

Lenke til kommentar
tja... endret dette også nå - men fikk "ingen oppdateringer tilgjengelig"... og JA jeg er på nett via det trådløse nettet i heimen..   ;-)

7344998[/snapback]

Har du kanskje Telenor branding p mobilen. Vet ikke om dette er et tema lenger, men det var endel problemer med oppdatering for telenor tidligere.

Ellers aner jeg ikke.

7347703[/snapback]

Ahh - kanskje det er problemet ja. Låste både abb. og operatør for å få den billigst mulig (2700,-). Virker veldig stabil da - så det er vel ikke noe kjempepoeng i å oppgradere så lenge forskjellen på .41 og .42 er såpass små

Lenke til kommentar

Ved vanlig bruk (noen meldinger, noen samtaler, litt surfing med WLAN og tomtom GPS navigasjon) så får jeg ca 4 dager ut av min N80 jeg... Syntes det er ganske bra... Har ikke gjort noe med lysstyrken på skjermen. Jeg har siste firmware.

Får å få dette har jeg:

- slått av 3G. Bruker det ikke så jeg kjører kun på GSM.

- bruker Bluetooth kun når jeg trenger det.

- bruker WLAN kun når jeg trenger det.

- har slumremodus aktivert.

- bruker skjembeskytteren tid og dato, den som er standard. Brukte før den som følger med handy weather, men den sugde faktisk mye strøm.

Lenke til kommentar

BTW..

Når jeg går på nett, velger tilgangspunkt (har satt til "alltid spør") og mitt Wlan Hjemme så ser det ut for meg som at jeg uansett bruker 3G dekningen.... Dette da nettsiden kommer opp ser jeg "3g" og en nedlastningsindikasjon øverst på skjermen....

Kan det være at noen av de andre innstillingene "overstyrer" Wlanet mitt likevel - type Telenor Internett, Telenor GPRS, Telenor MMS osv osv ??

(har ikke prøvd å slette disse da....)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...