Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke den sorte, men Patina Bronze. Fikk beskjed om at den sorte ikke hadde kommet ennå, og det var greit for meg da min forrige var svart. Virker som om fingermerker ikke vises så godt på denne som den sorte, men igjen...det kan bare være at jeg har mindre fettete fingre i dag:-)

7300799[/snapback]

Hvor kjøpte du? Pris?

Lenke til kommentar

Ikke merket noen særlige forskjeller ennå, men så har jeg jo bare hatt telefonen i snaut ti timer. Noe småtteri er jo nytt, men det meste av det er jo annonsert på forhånd. Forsøkte å koble meg opp mot Flickr, men ser ut til at det tar litt tid før de får registrert kontoen slik at jeg kan poste via telefonen. Forsøkte også Lifeblog, men må ærlig innrømme at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med det. Ser fancy ut, men jeg klarer meg med bloggen jeg allerede har. Neste test må være å se om jeg får til å benytte meg av muligheten til å ringe via IP.

Det jeg la merke til med en gang jeg pakket opp telefonen var at den virket noe "fastere" enn min gamle N80. Mulig jeg var uheldig første gang, men da oppdaget jeg slark i løpet av noen timer. Tastene virker også å være litt hardere (gir fra seg et hyggelig knepp). Ellers er telefonen raskere enn den jeg hadde tidligere, men det er mest sannsynlig nye FW som er grunnen til det.

En annen ting er et det mangler noe småtteri i esken. Ikke noe pusseklut, overgang fra gammel nokia lader, eller overgang slik at du kan bruke vanlig headsett for å høre musikk/radio.

Fikk telefonen gjennom jobb, så pris spurte jeg faktisk ikke etter:-) Kjøpte på Nordialog i Bergen. De hadde fått inn to stk, og jeg var den heldige vinneren av den siste.

Lenke til kommentar
Ikke for å mase, men er det noen som vet om N80 IE følger samme FW som vanlig N80?

Har denne nå:

V 4.0632.0.38

13-10-2006

RM-98

Nokia N80 (03)

7305012[/snapback]

Dette er i hvertfall ikke siste FW for N80 std.

Det var en som skrev (kanskje det var deg?) at han ikke kunne oppgradere N80IE så jeg tipper dette er siste FW for den modellen, eller bare at FOTA ikke støttes..

Lenke til kommentar

Driver og prøver å få kobla min nye N80 opp mot mitt wlan...

Der har jeg 128-bit wep kryptering for øyeblikket... men når jeg prøver å skrive inn koden på telefonen får jeg ikke til å skrive inn hele koden... tastingen stopper omtrent midt i koden og jeg får ikke skrevet inn flere tall/bokstaver...

Noen som vet hvorfor dette er slik? Den koden jeg bruker er omtrent 27 bokstaver/tall lang....

Må jeg skifte over til WPA for at N80'n skal kunne koble til?

Lenke til kommentar

Der har jeg 128-bit wep kryptering for øyeblikket... men når jeg prøver å skrive inn koden på telefonen får jeg ikke til å skrive inn hele koden... tastingen stopper omtrent midt i koden og jeg får ikke skrevet inn flere tall/bokstaver...

Noen som vet hvorfor dette er slik? Den koden jeg bruker er omtrent 27 bokstaver/tall lang....

7305653[/snapback]

tror det skal gå greit å stille inn dette i 'WLAN-sikkerhetsinnstilliger/WEP-nøkkel-innst' Der kan du velge 128-bit

Lenke til kommentar

Da var endelig min N80 IE i hus. Har aldri hatt Nokia før, har aldri brukt Symbian OS før, så er jaggu litt å sette seg inn i. Men har da fått til det meste uten alt for mye knot. Imponert over hvor intuitivt grensesnitt det er. Batteriet var vel også som forventet, tomt etter 8 timer, rikitgnok 8 timer med nesten konstant trykking da. ;) Har et par spørsmål:

Er det virkelig nødvendig med F-secure antivirus? Lasta det ned her og installerte, men er det nødvendig?

(http://europe.nokia.com/A4195015)

Er det noen av dere andre som har fått IE som har fått VoiP-klienten til å fungere? Noen tips om hvordan dere fikk til det?

Lenke til kommentar

7305653[/snapback]

tror det skal gå greit å stille inn dette i 'WLAN-sikkerhetsinnstilliger/WEP-nøkkel-innst' Der kan du velge 128-bit

7305843[/snapback]

Har du valgt "heksadesimal" når du skal skrive inn nøkkelen. Den gir deg iallefall flere tegn å leke med.

Lenke til kommentar
Ikke for å mase, men er det noen som vet om N80 IE følger samme FW som vanlig N80?

Har denne nå:

V 4.0632.0.38

13-10-2006

RM-98

Nokia N80 (03)

7305012[/snapback]

Dette er i hvertfall ikke siste FW for N80 std.

7305383[/snapback]

Hmmm...noen måte å få lagt inn denne på en N80 std.? Noen som har prøvd?

Lenke til kommentar

Bestiller en N80 på mandag - får den på tirsdag. Bruker Notes r5 på jobben og forstår det slik at Nokia PC Suite støtter dette 100%. Noen spørsmål!

1.Noen som har erfaringer med synkronisering mot Notes og om dette er problemfritt ?

2. Kjører en Qtek s100 idag og har alle kontakter og slikt på den samt i Notes - skulle tro at det er bare å kople til Nokia'en for første gang til PC'en - starte PC Suite og hente alle kontakter derfra ? Kan noen bekrefte dette?

- dette da det vil være særdeles "usmart" av meg å miste alle kontaktdata

3. Vet noen om telefonen lader via kabelen (usb) - når den er koplet til PC? (er vant til dette fra Qtek'n)

Lenke til kommentar
Jeg oppdaterte min på tirsdag (for første gang).

V 4.0623.0.41

26-07-2006

RM-92

Nokia N80 (03)

7305388[/snapback]

Jeg har samme FW, men det har kommet en ny versjon nå.FW 042. Endringene er imidlertid så små at så lenge du har en telefon som fungerer greit, og ikke har problemer med kamera eller SMS, ville jeg ikke oppdatert. Grunnen er som forrige gang, at mange fikk problemer etter oppdatering. Rart at du ikke fikk v42 hvis du oppdaterte nettopp?

Lenke til kommentar
Jeg oppdaterte min på tirsdag (for første gang).

V 4.0623.0.41

26-07-2006

RM-92

Nokia N80 (03)

7305388[/snapback]

Rart at du ikke fikk v42 hvis du oppdaterte nettopp?

7310666[/snapback]

Jeg og fikk v41 når jeg opdaterte. Regner med at man må ha v41 for å kunne oppdatere til v42..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...