Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks

Anbefalte innlegg

Angående WLAN på N80:

Kan noen forklare meg forskjellen på "infrastruktur" (som jeg har på mitt nettverk) og "ad-hoc". Begge deler dukker opp når jeg søker etter tilgjenelige nettverk.

7230575[/snapback]

Her er jeg langt far sikkert, men infrastruktur er vel "enhet til tilgangspunkt" nettverk, mens ad-hoc er "enhet til enhet". Am I wrong? Har lurt på dette selv, men overstående forklaring er det nærmeste jeg har kommet. :hmm:

7230628[/snapback]

God forklaring det, som jeg skulle sagt det selv :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har lest på andre foraer hvor folk har handlet 1000mAh gjennom eBay, og de har opplevd mye bedre batterikapasitet enn med originalt batteri...

7230234[/snapback]

Vel, jeg har også lest at folk sier det motsatte, her.

7230290[/snapback]

Her f.eks nevnes det mye bedre batterikapasitet, men det er også mistanke om at de originale laderne ikke lader nok :hmm:

De nevner også at man bør slå av 3g og BT. Selv har jeg ikke merket store forskjellen med avslått 3g (bt er alltid av). Det jeg faktisk merket mest forskjell på var bruk av myweather sin skjermbeskytter, kontra nokia sin...myweather virket som om sugde veldig med strøm.

Men, batteriet koster ikke akkurat skjorta, så det er verdt forsøket. Får bare håpe at det ihverttfall blir merkbar forskjell :)

Lenke til kommentar
Da har jeg også bestilt meg 1000mAh batteri fra qxl.

Så får vi se hvordan det er...

7197671[/snapback]

Fint om du kommer med tilbakemelding om hvordan dette batteriet er. Jeg bestilte nemlig et 1000mAh fra ebay som kostet meg ca. 70kr totalt. Det sugde! Varte maks 1 døgn. Gikk tilbake til mitt orginale batteri.

7230152[/snapback]

Jøss, det var da merkelig... Jeg har ikke mottatt batteriet mitt enda, men det har blitt sendt fra Danmark. Skal gi tilbakemelding på hvordan det er.

Jeg har lest på andre foraer hvor folk har handlet 1000mAh gjennom eBay, og de har opplevd mye bedre batterikapasitet enn med originalt batteri...

7230234[/snapback]

Var dette jeg kjøpte:

http://cgi.ebay.com/Nokia-N80-5140-5140i-3...bayphotohosting

Se at det ligger et på QXL.no også, kanskje jeg får prøve det heller.....hmm....

Lenke til kommentar

Når jeg skal sjekke når en sms er sendt går jeg inn på meldingdetaljer er det helt feil tid

for eksempel så fikk jeg en sms 22:20 men på meldings detaljer står det 13:20

Jeg har siste firmware

Ett annet problem er at når noen ringer som jeg har lagret bilde til blir skjermen detlt i 2-3 og den får en rar farge litt grønn aktig

Takk

Lenke til kommentar
Når jeg skal sjekke når en sms er sendt går jeg inn på meldingdetaljer er det helt feil tid

Jeg har siste firmware

Ett annet problem er at når noen ringer som jeg har lagret bilde til blir skjermen detlt i 2-3 og den får en rar farge litt grønn aktig

Takk

7233446[/snapback]

Det her har jeg og opplevd, men det var kun en times forskjell.

Og den grønnfargen har bynt å dukke opp nå og da! Irriterende!

Lenke til kommentar
Er det flere enn meg som sliter med at telefonen sliter med å gjenkjenne nummer som er lagret på tlf.lista?

Altså at selvom nummeret er lagret i lista så kommer ikke navnet opp når noen ringer  :hmm:

7235328[/snapback]

Dette tror jeg skjer når du har f.eks to kontakter med samme nummer. Dette får man typisk ved overføring av nummer til ny telefon. Mener jeg hadde samme problemet, og det løste seg ved å fjerne dobbeltoppføringene.

Lenke til kommentar
Ser egentlig ikke poenget med å vente på N80IE når alle de nye funksjonene er tilgjengelig for vanlige N80 allerede.

Her er for eksempel WLAN Wizard:

http://europe.nokia.com/A4195015

7217092[/snapback]

Dette funderte jeg litt over også...Etter å ha oppgradert firmware har jeg fått den den Yahoo search saken som skulle komme med IE. Oppdaget også at Acrobat Reader ble innstallert, men den har vel kanskje ikke noe med IE å gjøre (?)...var også andre forskjeller, men har ikke sett så nøye på det.

Hvilke andre ting skulle være forskjellig med IE kontra "vanlig" N80?

Endret av Chivas
Lenke til kommentar
Dette funderte jeg litt over også...Etter å ha oppgradert firmware har jeg fått den den Yahoo search saken som skulle komme med IE. ..

7237898[/snapback]

Og apropo denne, er det noen som faktisk har fått den til å funke. Jeg får ALLTID feil tilkobling, når jeg bruker WLAN i hvertfall...

Lenke til kommentar
Dette funderte jeg litt over også...Etter å ha oppgradert firmware har jeg fått den den Yahoo search saken som skulle komme med IE. Oppdaget også at Acrobat Reader ble innstallert, men den har vel kanskje ikke noe med IE å gjøre (?)...var også andre forskjeller, men har ikke sett så nøye på det.

Hvilke andre ting skulle være forskjellig med IE kontra "vanlig" N80?

7237898[/snapback]

Er vel det at den lettere skal kunne koble seg opp mot trådløstnettverk, og støtten for ip-telefoni som jeg vet.

Lenke til kommentar
Er det flere enn meg som sliter med at telefonen sliter med å gjenkjenne nummer som er lagret på tlf.lista?

Altså at selvom nummeret er lagret i lista så kommer ikke navnet opp når noen ringer  :hmm:

7235328[/snapback]

Dette tror jeg skjer når du har f.eks to kontakter med samme nummer. Dette får man typisk ved overføring av nummer til ny telefon. Mener jeg hadde samme problemet, og det løste seg ved å fjerne dobbeltoppføringene.

7237232[/snapback]

Hmm, litt rart at det er 3,6V, hørtes ikke helt bra ut. Det er jo 3,7V orignalt.

Lenke til kommentar

Jeg har siste firmware

Takk

7233446[/snapback]

Dette skyldes at du har feil tids sone, bytt til riktig lr la netverk velg for deg å du får riktig tid på meldingene dine. Det var vertfall det jeg gjorde med min brors telefon :)

Lenke til kommentar

7235328[/snapback]

7237232[/snapback]

Hmm, litt rart at det er 3,6V, hørtes ikke helt bra ut. Det er jo 3,7V orignalt.

7239131[/snapback]

Ja, det originale som satt er på 3.7v. Men har søkt litt rundt og finner faktisk N80 batterier som er oppgitt med 3.6 volt...mulig de går om hverandre? Noen andre her som vet om dette går helt fint?

Lenke til kommentar

7235328[/snapback]

7237232[/snapback]

7239131[/snapback]

Ja, det originale som satt er på 3.7v. Men har søkt litt rundt og finner faktisk N80 batterier som er oppgitt med 3.6 volt...mulig de går om hverandre? Noen andre her som vet om dette går helt fint?

7239942[/snapback]

Det er ikke å anbefale,er ikke store forskjellen,men for lav spenning kan være like skadelig som for høy spenning. Vet ikke helt om den lille forskjellen er så farlig men...

Lenke til kommentar
Det er ikke å anbefale,er ikke store forskjellen,men for lav spenning kan være like skadelig som for høy spenning. Vet ikke helt om den lille forskjellen er så farlig men...

7240637[/snapback]

I en telefon er det ikke snakk om rare spenningen, så tror ikke det burde være noen forskjell. Er ikke mye som skal til før ting går i stykker. Og det går ikke på garantien at man har brukt et uoriginal batteri.

Lenke til kommentar

Yes, da har min N80 takka for seg. Skrev tidligere at skjermen ble grønn av og til, nå er den både grønn og lilla konstant, og jeg får ikke varsel om sms så jeg må gå inn i innboksen for å sjekke.

Har et litt spesielt abbonement så bytte av mobil går fint, men lurer på om jeg skal gå for en annen modell? Er egentlig veldig fornøyd med N80 så er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar

7240637[/snapback]

Jeg har snakket med en kompis av meg som er utdannet elektrotekniker, og som jobber endel med laptop batterier.

Han mener at det ikke har noe å si, samt at batteriprodusenter opererer med typisk feilmargin på 5-8% på strømmen. Opptil 10% mener han ikke er uvanlig (det er heller uvanlig at batteriet er helt nøyaktig det det skal være)

Så hvis man legger dette til grunn, skal 3.6v være innenfor marginen til et 3.7v batteri.

Jeg kontaktet også de jeg har kjøpt batteriet av, og her er svaret jeg fikk:

"Hej,

det stemmer og det betyder ikke noget at der er det lille udsving. Det kan skyldes at der reelt er tale om 3,64V men at producenten runder ned. Til gengæld har batteriet flere mAh hvilket gør at det holder i længere tid.

Mvh

Valueshop"

Jeg ladet batteriet for første gang i natt (det tar nok en 3-4 oppladninger til det er hvor det skal være), og batteri-indikatoren har enda ikke flyttet seg (det har den tidligere gjort ved disse tider, men til gjengjeld har jeg nok ikke brukt den like mye)...så 'time will show' ;)

Lenke til kommentar
Dette funderte jeg litt over også...Etter å ha oppgradert firmware har jeg fått den den Yahoo search saken som skulle komme med IE. ..

7237898[/snapback]

Og apropo denne, er det noen som faktisk har fått den til å funke. Jeg får ALLTID feil tilkobling, når jeg bruker WLAN i hvertfall...

7238060[/snapback]

* bumper denne *

Er det noen som har fått Yahoo search funksjonen til å virke tilfredstillende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...