Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor denne oransje fargen kan komme fra?

 

6663686[/snapback]

 

Innendørsbelysning fra lamper har vanligvis lys i gul bølgelengde. De fleste kameraer kan kompensere for dette automatisk, eller du velger Exposure satt til innendørs/lysstoff rør. Det er ikke alltid dette virker godt nok og da får bildet et gulaktig fargestikk. Ved å stille hvitbalansen manuelt kan du unngå dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ny bruker her, og har akkurat kjøpt meg en Nokia N80.

Telefonen blei kjøpt ene og alene pga av WLAN funksjonen i telefonen. Men det jeg lurer på da.. er om f eks telenor har noen "skjulte" kostnader ved bruk av denne funksjonen.. vet at det er et idiotisk spørsmål.. men oppdaget at telefonen telte "pakker" ved bruk av WLAN.

 

forøvrig har jeg en komentar til dere som lurte på dette med strekkodeleser til telefonen. Den strekkodeleseren er noe som så vidt jeg vet er utviklet av PELIAS (de var innom vår butikk når dem utviklet dette for å teste systemet) dette kan nok være grunnen til at dere ikke finner noen slik strekkodeleser på telefonen. mulig det spørsmålet er besvart før, men det er sent på natt og jeg har rett og slett ikke klart å fordøye all info i alle svar.

 

MVH Anders.

 

Edit: oppdaget nå at WLAN fungerer i frakoblet modus også.. så det besvarer vel mitt eget spørsmål.

Endret av A_N_Bratlie
Lenke til kommentar
Er ny bruker her, og har akkurat kjøpt meg en Nokia N80.

Telefonen blei kjøpt ene og alene pga av WLAN funksjonen i telefonen. Men det jeg lurer på da.. er om f eks telenor har noen "skjulte" kostnader ved bruk av denne funksjonen.. vet at det er et idiotisk spørsmål.. men oppdaget at telefonen telte "pakker"  ved bruk av WLAN.

 

forøvrig har jeg en komentar til dere som lurte på dette med strekkodeleser til telefonen. Den strekkodeleseren er noe som så vidt jeg vet er utviklet av PELIAS (de var innom vår butikk når dem utviklet dette for å teste systemet) dette kan nok være grunnen til at dere ikke finner noen slik strekkodeleser på telefonen. mulig det spørsmålet er besvart før, men det er sent på natt og jeg har rett og slett ikke klart å fordøye all info i alle svar.

 

MVH Anders.

 

Edit: oppdaget nå at WLAN fungerer i frakoblet modus også.. så det besvarer vel mitt eget spørsmål.

6670015[/snapback]

Telenor? Hvordan skulle de kunne ta betalt uten å gjøre noe?

Lenke til kommentar
Fordi det er telenor.. aldri godt hva dem finner på å belaste deg for :p men altså.. jeg var utroolig trøtt og tenkte ikke klart for fem flate øre.. men som du ser lenger ned i innlegget mitt så besvarte jeg mitt eget spørsmål.

6671706[/snapback]

Derfor, finn en ny leverandør :thumbup: . Har kvittet meg med alt som heter telenor..,

Lenke til kommentar

Har lest noen guider på nettet om hvordan man skal sette opp telefonen mot en sip server.

Men på min telefon mangler valget "Internet tel. settings" under "Verktøy->Innst.->Tilkobling"

Min telefon er en entry model, og det forundrer meg ikke om telenor har fjerna dette valget.

 

Er det noen andre som har dette på sin telefon ?

Lenke til kommentar
Har lest noen guider på nettet om hvordan man skal sette opp telefonen mot en sip server.

Men på min telefon mangler valget "Internet tel. settings" under "Verktøy->Innst.->Tilkobling"

Min telefon er en entry model, og det forundrer meg ikke om telenor har fjerna dette valget.

 

Er det noen andre som har dette på sin telefon ?

6690988[/snapback]

 

det står "sip innstillinger" på min telefon.. Men det hjelper jo lite når sip-klient mangler da. Man kan så vidt jeg har forstått REGISTERER telefon mot sip-server, men pga at man ikke har sip-klient så kan man ikke ringe via sip.

 

dessuten så har nokia problemer med SIP + NAT (i hvert fall med Nokia E60)

Fungerer fint hjemme hos meg (Nokia E60), men det er pga at jeg har en Cisco router med SIP fixup/inspection som "fikser" NAT-ingen.

Lenke til kommentar
skal fungere på e60. sjekke denne linken http://www.newlc.com/Using-SIP-with-Nokia-Series60-and.html

 

"To switch between normal GSM calls or VOIP calls, navigate to Tools->Settings->Call->Default call type."

6691623[/snapback]

 

ja, e60 fungerer fint.. den har dog litt problemer med nat traversal.. dvs at den ikke fungerer bak alle routere

 

N80 har sip støtte, men ingen klient.

Lenke til kommentar
1.

2.

6699019[/snapback]

Man kan gjenta daglig, ukentlig, månedlig osv..

 

Auto delete funker fint..

 

Husk at det er jo en av markedets beste mobilkalendere i S60-modeller.

 

edit: Til den som skrev et stykke lenger opp. 17 er fortsatt nyeste fw..

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Har nylig begynt på NTNU og prøver å kople meg til nettet der, jeg har lastet ned VPN klienten fra nokia.no, men etter at jeg legger den inn kommer det ikke opp noe ikon under mine egne menyen som det gjør vanligvis, men programmet kommer opp i programbehandlingsmenyen. Det kommer heller ikke opp noe om vpn når jeg prøver å kople til nettet. Noen som vet hvordan det VPN programmet skal settes opp?

 

Forresten, hva er nyeste FW, jeg har 3.0617.0.6?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...