Juke Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) spørsmål 2:Ser at N80 har flash spiller. Så lurer jeg på hvor bra flashstøtten egentlig er? for til nå har jeg ikke funnet noen flash filer som mobilen har kunnet spillt av. Altså Fla og swf filer. 6531410[/snapback] Flashavspilleren i Nokia N80 støtter noe som kalles Flash Lite, og da versjon 1.1. Dette tilsvarer Flash 4 på en vanlig PC, noe som medfører at man kan spille av standard Flashfiler (.swf-filer) som er versjon 4 eller eldre. Jeg har selv testet med en Flash 4-fil (en jeg har laget selv en gang i tiden, forøvrig, så den er ikke tilpasset Flash Lite på noen måte), og det funket helt ypperlig på min N80. Filer i Flash 6-format funket derimot ikke i det hele tatt, da må man ha Flash Lite 2.0 eller nyere (Flash Lite 2.0 støtter Flash 7 eller eldre hvis jeg husker dette riktig). Dessverre går det ikke an å installere Flash Lite 2.0-spilleren på N80 enda, i allefall ikke ut fra det jeg har funnet av informasjon på nettet så langt. Edit: Link til info om N80 og muligheten for Flash Lite 2.0, hentet fra et Adobe-forum Endret 5. august 2006 av Juke Lenke til kommentar
ejeger Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Noen som har opplevd at når man lagrer et nytt nummer, så kommer ikke navnet du har lagret det som opp i meldingskatalogen ? Altså innboks.. Fryktelig irriterende.. Kommer bare nummeret opp ikke navnet :-S Endret 5. august 2006 av ejeger Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Noen som har opplevd at når man lagrer et nytt nummer, så kommer ikke navnet du har lagret det som opp i meldingskatalogen ? Altså innboks.. Fryktelig irriterende.. Kommer bare nummeret opp ikke navnet :-S 6619341[/snapback] Dette er nok "by design" som det heter, har det likt på min samt at det var sånn på N6600 som jeg hadde tidligere (også Symbian) Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Noen fler som har fått det kortet? Bestilte det for ca 4 uker siden. Har ikke hørt eller sett noe. 6528596[/snapback] Jeg har fått det, det tok ca. 1 mnd. Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Hei, hvordan får jeg logget meg på en bærbar pc med innebygget nettverkskort? Får logget meg på wlan men den finner ikke pc'n.. 6548279[/snapback] Funker det ikke med PC Suite heller? Endret 6. august 2006 av tulling03 Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 (endret) finnes det et program som slår på tastelås UTEN spørsmål når man "klapper sammen" telefonen? (ikke noen snarvei til tastelås som må klikkes på eller slikt) 6583771[/snapback] Autolock. Det er gratis og finnes på getjar.com og my-symbian.com. Du kan stille inn hvor langtid det skal ta før tlf låses. Genialt. Endret 6. august 2006 av tulling03 Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Er det flere enn meg som irriterer seg grønn på at det tar bortimot et minutt å sende en sms? virker som mobilen "låser" seg mens sendingen pågår! dette er ufattelig irriterende. i allefall med tanke på at min 6630 som jeg hadde før N80, sendte meldingene på 1-2 sekunder!! Ikke noen ny FW som kanskje fikser dette? Har: V 3.0617.0.6 03-05-2006 RM-92 Nokia N80 (03) 6597345[/snapback] Jeg skjønner ikke hvorfor det er så mange som blir plaget med dette. Hos meg går det kjempefort, maks 5 sekunder. Har samme FW. Lenke til kommentar
NokiaN80 Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Er det flere enn meg som irriterer seg grønn på at det tar bortimot et minutt å sende en sms? virker som mobilen "låser" seg mens sendingen pågår! dette er ufattelig irriterende. i allefall med tanke på at min 6630 som jeg hadde før N80, sendte meldingene på 1-2 sekunder!! Ikke noen ny FW som kanskje fikser dette? Har: V 3.0617.0.6 03-05-2006 RM-92 Nokia N80 (03) 6597345[/snapback] Jeg skjønner ikke hvorfor det er så mange som blir plaget med dette. Hos meg går det kjempefort, maks 5 sekunder. Har samme FW. 6624472[/snapback] Eg bare lure på hva hvorfor du sitter å svare på mange poster som er svart på for lenge siden, og med svar som gir ingen mening. Det med at det tar lang tid å sende melding var det jo en som fant en løsning på. Hvertfall ingen som har sagt at det ikkje fungere enda. Folk gidder ikke lese gjennom så lange topicer når det er 24 sider. Så da er det ikke vits å få det enda lengre med å bare svare på de samme spørsmålene om igjen og om igjen. Ikke missforstå meg, fint at folk svarer, men ikke bare si det samme på ny hele veien. Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Eg bare lure på hva hvorfor du sitter å svare på mange poster som er svart på for lenge siden, og med svar som gir ingen mening. ... Fordi jeg har vært vekke i 2 uker og har svart på postene etterhvert som jeg leste dem, uten å se om de ble besvart 3-4 sider lengre fremme... Kanskje ikke noen god grunn, men i hvertfall en grunn. End of discussion Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Prøver igjen. Når jeg skal oppdatere musikkbiblioteket, så kommer noen sanger inn, men plutselig så stopper det hele. Den blir bare stående å gå, tilsynelatende i en evig loop... Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
deleder Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Noen fler som har fått det kortet? Bestilte det for ca 4 uker siden. Har ikke hørt eller sett noe. 6528596[/snapback] Jeg har fått det, det tok ca. 1 mnd. 6624383[/snapback] Skrev vel her i tråden at jeg fikk kortet Lenke til kommentar
Juke Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 (endret) Jeg kjøpte og installerte nettopp et lite program som heter HANDY KEYLOCK på min N80, og må bare si at det er ganske genialt (tror ikke noen har nevnt dette her i tråden enda, men det er jo fort gjort å miste oversikten med så mange sider). Med dette programmet kan man få tastelåsen til å skru seg på automatisk når man lukker telefonen (om ønskelig selvsagt), og man kan også stille inn en timer slik at tastelåsen skrur seg på etter en viss tid (minimumstiden er 1 minutt). Jeg vet det finnes gratisalternativer som gjør omtrent det samme som dette programmet, men jeg er usikker på om noen av dem gir de samme mulighetene. Det ene gratisalternativet jeg testet ("Autolock 1.0") kunne f.eks. ikke låse tastene automatisk i det man lukket telefonen, men kun basert på en timer. Jeg har også lest litt om et annet gratisalternativ, men det har så vidt jeg kan huske ikke muligheten til å skru på tastelåsen når telefonen er åpen. Ikke noe stort savn sikkert, men betalprogrammet jeg nettopp kjøpte kan i allefall låse tastene uansett om telefonen er åpen eller lukket. For de som måtte være interesserte, kan programmet kjøpes her for $4.95 (30-35 kroner eller deromkring). PS: Linken til demoen fungerte ikke da jeg kjøpte, men linken til fullversjonen fungerte heldigvis. edit: Skriveleif, gitt. Endret 7. august 2006 av Juke Lenke til kommentar
Juke Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Jeg har forøvrig et spørsmål til dere angående N80 og MMS-meldinger, jeg tar like godt dette i en egen post siden den forrige er mer enn lang nok fra før. Så vidt jeg kan se, er MMS-mulighetene på N80 svært begrensede sammenliknet med det man ser på f.eks. Sony Ericsson K750i. Eksempelvis ser det ikke ut til å være mulig å definere varigheten på hver enkelt side i en tekstmelding (den står fast på 8 sekunder per side), og det ser ikke ut til å være mulig å ha mer enn én lyd i hver melding. Jeg lurer derfor på om noen vet om en eller annen MMS-applikasjon man kan installere på telefonen, for å bedre mulighetene man har når man skriver slike meldinger? Telefonen er jo i stand til å LESE meldinger med egendefinert varighet på hver side og flere lyder i samme melding, men så vidt jeg kan se klarer den ikke å generere nye meldinger med slike muligheter selv? Alle tips mottas med takk. Lenke til kommentar
biafra Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Jeg har aller første FW og jeg har ikke dette problemet. Meldinger sendes med en gang. 6598859[/snapback] Jeg har og aller første FW. Problemet er altså ikke konsekvent på alle N80'er, men eksisterer på begge FW-versjonene som finnes. Forresten, leste nok innlegget litt fort. Mobilen min bruker ikke 1 min eller lignende, men den henger i ca. 10 sek eller noe etter at man trykker send. 6599246[/snapback] Hmm. Dette var rart da. At enkelt N80 mobiler skal være så treige på meldingssending. Er dette noe som er tilstrekkelig grunn til reklamasjon? Folk på utsalgsstedene er vel ikke opplyst om at det er et fatkisk problem på enkelte telefoner. 6602112[/snapback] Leste på utelandske forum nettopp at mange andre hadde samme problem. Fant da denne løsningen: 1. Backup your phone contents which is at Tools > Memory > Options > Backup phone memory. to the memory card ofcourse 2. Switch off the phone. 3. Holding the 1)green key 2)the 3 key 3)the * key together while switching on the phone. hold these keys until the phone asks you to select the city. (you might need 3 hands for this ) 4. After you set the city and time, restore all your settings and data from the memory card 5. Test the phone... Good Luck Dette er altså en "hard reset" Er mange på forumet som takker og bukker for at deres trege sms problem er løst! så er verd et forsøk =) ! Funka hos meg! ! 6603163[/snapback] Må bare si at det virket bra som bare det. Lenke til kommentar
ejeger Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Noen som har opplevd at når man lagrer et nytt nummer, så kommer ikke navnet du har lagret det som opp i meldingskatalogen ? Altså innboks.. Fryktelig irriterende.. Kommer bare nummeret opp ikke navnet :-S 6619341[/snapback] Dette er nok "by design" som det heter, har det likt på min samt at det var sånn på N6600 som jeg hadde tidligere (også Symbian) 6619623[/snapback] hmm Men finnes det noen "fiks" for dette ? Er jo utrolig irriterende.. FUngerer jo på noen nummer..... Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 (endret) ...legger ved et bilde av hastigheten. 6562973[/snapback] Hvordan fikk du målt og tatt dette bilde da arehei? Surfet du på hw.no med N80 eler et det et spesielt prg. for mobil? Kunne tenkt meg å teste hastigheten min. Endret 8. august 2006 av tulling03 Lenke til kommentar
Donromano Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 (endret) Da må du mere over på P990 som ennå ikke har kommet og som no er utdatert og ikke noen nyhet lengre, slik jeg ser d.. 6175734[/snapback] Er jo litt av en påstand å si at P990 er utdatert... Regner du N80 også som utdatert da eller? P990 har jo RDS radio, WiFi, 3G, kamera MED autofokus og qwerty-tastatur. Altså overlegen N80 på kamera, radio og tastatur. Nei, dette er kanskje ikke banebrytende langer - ettersom det finnes mobiler som har hatt dette som allerede er lansert - men å si at den er utdatert er jo hinsides... 6175998[/snapback] Men P990 er jo stygg som bare f*** da :!: Nokia eier !! Åsså er touchscreen noe shit, jeg har hatt min Nokia 7710 i et år nå, touchscreen pinnen mistet jeg den første måneden, siden har jeg brukt Nintendo DS pinner som ikke passer og mistet de også...rett å slett, touch screen sucks... Endret 8. august 2006 av Donromano Lenke til kommentar
deleder Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Var på stranda i dag, klarte å fikse noen dråper på skjermen. Den skrudde seg av. Prøvde å skru den på igjen uten hell, satt også inn batteri igjen. Hva bør jeg gjøre? Sette den i ovnen på 50c? Prøve å lade den? Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 (endret) 1. Minne problemer på N80. Får (oftere og oftere) opp mld. for lite minne, lukk åpne prg og prøv igjen.. Har ingen åpne programmer og veldig få installert. Kommer f.eks når jeg prøver å zoome opp bilder. Har ikke merket dette før idag! Noen som kjenner til problemet? Har et 512 minnekort og siste FW. 2. Kan man installere program på minnekortet i stedet for i telefonminnet, og kan det løse problem 1? Endret 8. august 2006 av tulling03 Lenke til kommentar
Juke Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Noen som kjenner til problemet? Har et 512 minnekort og siste FW.6636226[/snapback] Jeg kjenner ikke til det problemet, men har du prøvd å "reboote" telefonen ved å skru den av og på igjen? Telefonen min begynte å oppføre seg rart når jeg bladde rundt i noen bilder jeg hadde tatt for et par uker siden, og skjerpet seg ikke før jeg prøvde å skru den av og på, så det kan jo hende det hjelper i ditt tilfelle også. Jeg bruker forøvrig det medfølgende minnekortet, har ikke fått 512MB-kortet i posten enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå