Jonas2 Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Glemte du å lade den i 16 timer første gang da? 6468558[/snapback] Trodde det var slutt på å lade nye telefoner i et halvt døgn? Skal det ikke holde å lade den fullt opp? Har ikke bruksanvisningen her, så jeg får ikke sett om det står noe om det der. 6468817[/snapback] Jeg har bruksanvinsninga foran meg nå. Det står ingen verdens ting om å lade den 16 timer. Det står bare om hvordan du kobler til laderen. Lenke til kommentar
noitenoit Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Prøver å få til WLAN, men får bare; Ikke svar fra GATEWAY osv, når jeg skal på nett. Hvilke(n) innstilling(er) er gal(e)?? Lenke til kommentar
roxio Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Har hatt Nokia N80 i 2 uker. Den har svært dårlig og varierende GSM nett mottak, selv sentralt i Oslo. 3G virker aldri innendørs. Jeg har Netcom. Nå har den i tillegg skrudd seg av og lar seg ikke slå på igjen og ligger på verksted. Batteriet er også dårlig. Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Prøver å få til WLAN, men får bare; Ikke svar fra GATEWAY osv, når jeg skal på nett. Hvilke(n) innstilling(er) er gal(e)?? 6473931[/snapback] Det trenger ikke være noe gale. Det skjer av og til meg meg også, men når jeg prøver igjen litt senere virker alt. Kan være dårlig dekning på nettverket kanskje?? Lenke til kommentar
Trollis Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg har hatt min N80 i 6 uker og her er min endelige dom. POSITIVT * FANTASTISK skjerm, finnes ikke maken * Godt kamera som gir flotte bilder ute i dagslys * Flight mode * Forholdsvis kjappe menyer * Funker perfekt med 2GB mini SD fra Kingston * Hot swap av minnekort * Gode synkronisering muligheter * Lyssensor er en kjekk sak * Batteridekslet er lett å ta av/på NEGATIVT * ELENDIG batterikapasitet, ved svært lett bruk holder den maks 24t * En murstein i bukselumma, 5-6mm for tykk * På grunn av tykkelsen gir det ofte press på knappene og tastelåsen slår seg av * Dårlig dekning på GSM, 3G og Wireless (Kommer ann på vinkelen du holder den) * Knotete joystick, lett å treffe tastene til høyre og venstre * Kameralinsen er ubeskyttet * Kamera telefoner i denne prisklassen må ha autofocus * Når den ligger på rygg hviler den på "landskap/makro bryteren" * Potensielt skummelt å miste den i gulvet når skyvedekslet er åpent Min Nokia N80 er nå forhistorie (solgt på QXL) og jeg venter på den kommende N73 som ser veldig lovende ut. Den mangler wifi, men hvem trenger vel egentlig det når det er elendig dekning og ett enormt batterisluk. Da skal jeg heller bruke noen få kr på edge eller 3G. Det bruker myyye mindre strøm og du slipper å huske på å slå det av etter bruk. Det ENESTE jeg kommer til å virkelig savne er den RÅE skjermen med vanvittig bra oppløsning. Bye, bye N80... Lenke til kommentar
Jonas2 Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) Jeg har hatt min N80 i 6 uker og her er min endelige dom. POSITIVT * FANTASTISK skjerm, finnes ikke maken * Godt kamera som gir flotte bilder ute i dagslys * Flight mode * Forholdsvis kjappe menyer * Funker perfekt med 2GB mini SD fra Kingston * Hot swap av minnekort * Gode synkronisering muligheter * Lyssensor er en kjekk sak * Batteridekslet er lett å ta av/på NEGATIVT * ELENDIG batterikapasitet, ved svært lett bruk holder den maks 24t * En murstein i bukselumma, 5-6mm for tykk * På grunn av tykkelsen gir det ofte press på knappene og tastelåsen slår seg av * Dårlig dekning på GSM, 3G og Wireless (Kommer ann på vinkelen du holder den) * Knotete joystick, lett å treffe tastene til høyre og venstre * Kameralinsen er ubeskyttet * Kamera telefoner i denne prisklassen må ha autofocus * Når den ligger på rygg hviler den på "landskap/makro bryteren" * Potensielt skummelt å miste den i gulvet når skyvedekslet er åpent Min Nokia N80 er nå forhistorie (solgt på QXL) og jeg venter på den kommende N73 som ser veldig lovende ut. Den mangler wifi, men hvem trenger vel egentlig det når det er elendig dekning og ett enormt batterisluk. Da skal jeg heller bruke noen få kr på edge eller 3G. Det bruker myyye mindre strøm og du slipper å huske på å slå det av etter bruk. Det ENESTE jeg kommer til å virkelig savne er den RÅE skjermen med vanvittig bra oppløsning. Bye, bye N80... 6480086[/snapback] Vet du hva! Kjøp begge deler som meg. Da kan jeg ta super skjerm den ene dagen. Og kamera den andre. Men må jo vente på N73'en da. Men min far kjøper den. Så bytter vi når vi får lyst! Men ellers er jeg enig med deg i mye men ikke alt. Men lurer. Hva er flight mode? Endret 12. juli 2006 av Jonas2 Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg har hatt min N80 i 6 uker og her er min endelige dom. POSITIVT * FANTASTISK skjerm, finnes ikke maken * Godt kamera som gir flotte bilder ute i dagslys * Flight mode * Forholdsvis kjappe menyer * Funker perfekt med 2GB mini SD fra Kingston * Hot swap av minnekort * Gode synkronisering muligheter * Lyssensor er en kjekk sak * Batteridekslet er lett å ta av/på NEGATIVT * ELENDIG batterikapasitet, ved svært lett bruk holder den maks 24t * En murstein i bukselumma, 5-6mm for tykk * På grunn av tykkelsen gir det ofte press på knappene og tastelåsen slår seg av * Dårlig dekning på GSM, 3G og Wireless (Kommer ann på vinkelen du holder den) * Knotete joystick, lett å treffe tastene til høyre og venstre * Kameralinsen er ubeskyttet * Kamera telefoner i denne prisklassen må ha autofocus * Når den ligger på rygg hviler den på "landskap/makro bryteren" * Potensielt skummelt å miste den i gulvet når skyvedekslet er åpent Min Nokia N80 er nå forhistorie (solgt på QXL) og jeg venter på den kommende N73 som ser veldig lovende ut. Den mangler wifi, men hvem trenger vel egentlig det når det er elendig dekning og ett enormt batterisluk. Da skal jeg heller bruke noen få kr på edge eller 3G. Det bruker myyye mindre strøm og du slipper å huske på å slå det av etter bruk. Det ENESTE jeg kommer til å virkelig savne er den RÅE skjermen med vanvittig bra oppløsning. Bye, bye N80... 6480086[/snapback] Eneste felles negative erfaringen jeg har hatt er at kameralinsen ikke er beskyttet. Noe jeg ikke tenker over som jeg kan være enig med deg i, er at telefoner i dag bør ha autofocus, men jeg er veldig fornøyd med bildene. Men det som forundrer meg mest er hvor dere kjøper disse murstein N80 ene? Jeg har tydeligvis fått en annen versjon av N80 enn deg. Fordi min forsvinner ned i bukselomma, (helt normale trange lommer) den er liten å søt å se på, og jeg roter den vekk pga den er så liten. Ellers har jeg ikke opplev noen av dine problem, og bare positiv erfaring med min N80. Beste telefonen jeg har hatt noen gang. Lenke til kommentar
Trollis Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg har hatt min N80 i 6 uker og her er min endelige dom. POSITIVT * FANTASTISK skjerm, finnes ikke maken * Godt kamera som gir flotte bilder ute i dagslys * Flight mode * Forholdsvis kjappe menyer * Funker perfekt med 2GB mini SD fra Kingston * Hot swap av minnekort * Gode synkronisering muligheter * Lyssensor er en kjekk sak * Batteridekslet er lett å ta av/på NEGATIVT * ELENDIG batterikapasitet, ved svært lett bruk holder den maks 24t * En murstein i bukselumma, 5-6mm for tykk * På grunn av tykkelsen gir det ofte press på knappene og tastelåsen slår seg av * Dårlig dekning på GSM, 3G og Wireless (Kommer ann på vinkelen du holder den) * Knotete joystick, lett å treffe tastene til høyre og venstre * Kameralinsen er ubeskyttet * Kamera telefoner i denne prisklassen må ha autofocus * Når den ligger på rygg hviler den på "landskap/makro bryteren" * Potensielt skummelt å miste den i gulvet når skyvedekslet er åpent Min Nokia N80 er nå forhistorie (solgt på QXL) og jeg venter på den kommende N73 som ser veldig lovende ut. Den mangler wifi, men hvem trenger vel egentlig det når det er elendig dekning og ett enormt batterisluk. Da skal jeg heller bruke noen få kr på edge eller 3G. Det bruker myyye mindre strøm og du slipper å huske på å slå det av etter bruk. Det ENESTE jeg kommer til å virkelig savne er den RÅE skjermen med vanvittig bra oppløsning. Bye, bye N80... 6480086[/snapback] Vet du hva! Kjøp begge deler som meg. Da kan jeg ta super skjerm den ene dagen. Og kamera den andre. Men må jo vente på N73'en da. Men min far kjøper den. Så bytter vi når vi får lyst! Men ellers er jeg enig med deg i mye men ikke alt. Men lurer. Hva er flight mode? 6480458[/snapback] Flight mode er muligheten til å skru av radiosenderen slik at du kan bruke den på fly. Du har lov å være uenig, for all del. Men dette er min subjektive mening. Og jeg tror ikke den er så rent lite objektiv heller etter å ha bruk N80 i 6 uker. =) Lenke til kommentar
Trollis Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Glemte å si att høyttaleren også skurret på visse frekvenser ved middels og høyt volum. Kanskje skal det være sånn? Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Glemte å si att høyttaleren også skurret på visse frekvenser ved middels og høyt volum. Kanskje skal det være sånn? 6480513[/snapback] Heller ikke opplevd, men kanksje ikke vi spiller samme frikvenser Lenke til kommentar
NokiaPhone Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Prøver å sette lyset på telefonene til å gå av etter 5 sekunder, men selv om den står på det, så går det aldri av før etter ca. 35 sekunder.. Ikke rart den går fort tom for strøm da, når displayet lyser i 35 sekunder hver gang man har trykket på telefonen... Noen som opplever det samme, eller som eventuelt har tips på hvordan jeg kan fikse det? Klarer heller ikke å koble meg opp med laptopen via blåtann og telefonen, kommer rett på nett hvis jeg bruker kabelen, men det er jo lite hendig da.. Noen som har tips til dette også? Lenke til kommentar
znabel Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Sliter også med fryktelig dårlig batteritid. Den er så dårlig at telefonen nesten konstant må stå på lading. Tenkte at jeg skulle klare å overleve denne svakheten, men det blir bare mer og mer irriterende. En annet problem jeg har er at telefonen ser ut til å koble fra minnekortet en gang i blant. Det resulterer i at mye software faller bort (bla Opera), og at tema resetter. Telefonen må av/på for å fikse opp i dette. Andre som har samme problem? Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Angående WLAN og batteriklapasitet. Er det sånn at N80 hele tiden søker etter nettverk, eller man/må dette angis under innstillinger? (Vil bare at den skal søke hver gang jeg vil på nett, og ikke hele tiden ellers) Lenke til kommentar
joackim Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Angående WLAN og batteriklapasitet. Er det sånn at N80 hele tiden søker etter nettverk, eller man/må dette angis under innstillinger? (Vil bare at den skal søke hver gang jeg vil på nett, og ikke hele tiden ellers) 6482384[/snapback] Verktøy> Instillinger> Tilkobling> Trådløst LAN> Vis tilgjengelighet> Nei Hvis det var det du mente? Endret 13. juli 2006 av joackim Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Angående WLAN og batteriklapasitet. Er det sånn at N80 hele tiden søker etter nettverk, eller kan/må dette angis under innstillinger? (Vil bare at den skal søke hver gang jeg vil på nett, og ikke hele tiden ellers) 6482384[/snapback] Verktøy> Instillinger> Tilkobling> Trådløst LAN> Vis tilgjengelighet> Nei Hvis det var det du mente? 6482961[/snapback] Hm, dette viser vel bare om det er et nettverk tilgjengelig. Hvis jeg setter dette på 'nei', betyr det at N80 ikke søker hele tiden, mens hvis det er på 'ja' så søker mobilen hele tiden? Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 "En murstein i bukselumma, 5-6mm for tykk" -- Du bruker trange bukser eller? Det er en maskulin telefon. Det er bare bra at det er litt tykkelse på den. De andre målene gjør opp for den litt lubne tykkelsen. "På grunn av tykkelsen gir det ofte press på knappene og tastelåsen slår seg av" -- Aldri skjedd meg. Ikke en eneste gang. "Dårlig dekning på GSM, 3G og Wireless (Kommer ann på vinkelen du holder den)" -- Seriøst? Nå bor jeg i Oslo da, men jeg har stort sett full dekning uansett hvor jeg er. "Knotete joystick, lett å treffe tastene til høyre og venstre" -- Vanesak. Hvor lenge hadde du telefonen? "Kameralinsen er ubeskyttet" -- Det er jo en fordel!! "Kamera telefoner i denne prisklassen må ha autofocus" -- Dette er ingen telefon med fokus på kamera. Ikke i det hele tatt. "Når den ligger på rygg hviler den på "landskap/makro bryteren"" -- HÆ? Hvorfor er DET en ulempe da? "Potensielt skummelt å miste den i gulvet når skyvedekslet er åpent" -- Hva med..... ikke mist telefonen til 5000kr? "Glemte å si att høyttaleren også skurret på visse frekvenser ved middels og høyt -volum. Kanskje skal det være sånn?" -- "Visse" frekvenser eller høye og lave frekvenser? Jeg testet 14 000 hz på den og det klarte den helt uten noe som helst skurring. Dette er svært høyt og det er ingen normale sanger som bruker så høye frekvenser. Har ikke prøvd lave men har mange sanger med veldig dyp bass og den skurrer ikke der heller. Tror høytaleren din var ødelagt. N80 har en av de beste mobilhøytaleren jeg har hørt. Lenke til kommentar
Trollis Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 "En murstein i bukselumma, 5-6mm for tykk"-- Du bruker trange bukser eller? Det er en maskulin telefon. Det er bare bra at det er litt tykkelse på den. De andre målene gjør opp for den litt lubne tykkelsen. "På grunn av tykkelsen gir det ofte press på knappene og tastelåsen slår seg av" -- Aldri skjedd meg. Ikke en eneste gang. "Dårlig dekning på GSM, 3G og Wireless (Kommer ann på vinkelen du holder den)" -- Seriøst? Nå bor jeg i Oslo da, men jeg har stort sett full dekning uansett hvor jeg er. "Knotete joystick, lett å treffe tastene til høyre og venstre" -- Vanesak. Hvor lenge hadde du telefonen? "Kameralinsen er ubeskyttet" -- Det er jo en fordel!! "Kamera telefoner i denne prisklassen må ha autofocus" -- Dette er ingen telefon med fokus på kamera. Ikke i det hele tatt. "Når den ligger på rygg hviler den på "landskap/makro bryteren"" -- HÆ? Hvorfor er DET en ulempe da? "Potensielt skummelt å miste den i gulvet når skyvedekslet er åpent" -- Hva med..... ikke mist telefonen til 5000kr? "Glemte å si att høyttaleren også skurret på visse frekvenser ved middels og høyt -volum. Kanskje skal det være sånn?" -- "Visse" frekvenser eller høye og lave frekvenser? Jeg testet 14 000 hz på den og det klarte den helt uten noe som helst skurring. Dette er svært høyt og det er ingen normale sanger som bruker så høye frekvenser. Har ikke prøvd lave men har mange sanger med veldig dyp bass og den skurrer ikke der heller. Tror høytaleren din var ødelagt. N80 har en av de beste mobilhøytaleren jeg har hørt. 6486461[/snapback] Kjære Oslo gutt. Er det så fordømt vanskelig å innrømme at telefonen har svakheter som ikke hører hjemme i prisklassen over 5000 kr? Blir du mindre maskulin og får såret stolthet om noen kritiserer "vidunderet" ditt? Jeg har prøvd telefonen i 6 uker og har testet de fleste funksjoner ut og inn. Hvordan kan du finne på å si at en tykk telefon er en fordel? Det er da mer praktisk om telefonen var 1cm høyere og 5 mm tykkere. Bruker du telefonen for å fylle ut et gigantisk tomrom mellom beina når du skal på fest? Og hvorfor skal man egentlig venne seg til en dårlig joystick? Hvorfor ikke lage den bra i utgangspunktet. Og hvem har vel ikke mistet en mobiltelefon i gulvet noensinne? Før eller siden skjer det. Og det er ingen tvil om telefonen har dårlig dekning. Min kjære 6021 jobb mobil har mye bedre dekning innendørs. Jeg har heeeldigvis solgt telefonen og tapte 1000,- kr og det tar jeg som en mann. N80 er for geeks Men for all del elsk den om du vil.. :!: Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Jo visst har den svakheter. Er enig i at batterilevetiden er patetisk for eksempel. Jeg har heller ikke sagt at det er en fordel med tykk telefon. Det er bare ikke et problem, og LITT tykkelse vil jeg ha! Mobilen kjennes mye bedre ut i hånden på den måten. Jeg mente heller ikke at man skulle venne seg til en dårlig joystick. Det jeg mente var at det var uvant i starten men at den fungerer helt fint når du blir vant til den. Hvis du ikke syntes den var bra så greit nok. Smak og behag. Hvis du skal prøve å trekke meg ned i søla må du prøve bedre enn det. Selvfølgelig skjønner jeg at dette ikke er en telefon som passer for alle, og jeg sier ikke at dine negative punkter er feil. På ingen måte! Sa bare at jeg ikke hadde de samme problemene. Det må du klare å akseptere. Du var tydligvis ikke i målgruppen for N80. Ser ut som om du burde gjort bedre research. Vurder en razr. Den passer ihvertfall til lommene dine. Lenke til kommentar
Trollis Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Hehe.. Det er lov å prøve. Har faktisk vurdert Razr V3x men den er for dårlig. Blir en telefon med Symbian i Nokia N73 størrelse. Hadde Nokia 3230 og den passet bra i lomma. Håper det batteriet holder 2 dager, det er faktisk hele 1100 mAh(Batteri BP-6M). Lenke til kommentar
olindtve Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Noen som kan svare på hva den mest effektive og beste måten å få musikk inn på n80'en er? Er det bare å koble telefonen til en maskin, lage seg en mappe på minnekortet og fylle opp? Eller er det lurest å følge en gitt prosedyre? Jeg er mac-bruker, da, det gjør det kanskje enklere? Uansett.. Takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå