Shot_at_dawn Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Shot_at_dawn: To ting jeg kommer på i farten: -Sjekk at du har rett meldingssentral. Meny->Meldinger->Valg->Innstillinger->Tekstmelding->Meldsingssentral (Skal være +46707990076) -Sjekk at du har rett tilkoblingstype. Meny->Meldinger->Valg->Innstillinger->Tekstmelding->Ønsket tilkobling (Skal være GSM/UMTS ikke pakkedata) 9037651[/snapback] Begge tinga var riktig i innstillingene , +46707990076 og GSM/UMTS. Jeg kjøpte mobilen på mpx.no uten abbonement, men det står på boksen at det er telenor. Men funket å bruke tele 2 simkortet mitt. på opperatørlogoen på hovedmenyen står det først tele 2, men så står det telenor noen sekunder senere. Men jeg har jo sendt meldinger, ringt, mottatt meldinger og samtaler før. Var bare plutslig at jeg ikke kunne sende meldinger ut. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hmm. Siste utvei kan jo være å kjøre en hard reset på telefonen. (Husk bare for all del å ta backup først) Lenke til kommentar
Shot_at_dawn Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 en annen ting jeg la merke til, er at mobilen er stillt inn som svensk mobil. på VERKTØY-> INNST.VEIV->Operatør.. men det går ikke ann å forandre på land, bare opperatører. som i mitt tilfelle er , COMVIQ, Comviw kontant og Comviq/Tele 2. Vet noen hvordan jeg får valgt Norge som "land" ? Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) en annen ting jeg la merke til, er at mobilen er stillt inn som svensk mobil. på VERKTØY-> INNST.VEIV->Operatør.. men det går ikke ann å forandre på land, bare opperatører. som i mitt tilfelle er , COMVIQ, Comviw kontant og Comviq/Tele 2. Vet noen hvordan jeg får valgt Norge som "land" ? 9039767[/snapback] Hard reset kanskje. Eller må du endre produktkode. Sjekk denne tråden. Endret 9. juli 2007 av tulling03 Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 en annen ting jeg la merke til, er at mobilen er stillt inn som svensk mobil. på VERKTØY-> INNST.VEIV->Operatør.. men det går ikke ann å forandre på land, bare opperatører. som i mitt tilfelle er , COMVIQ, Comviw kontant og Comviq/Tele 2. Vet noen hvordan jeg får valgt Norge som "land" ? 9039767[/snapback] Jeg trodde dette autodetektes fra ditt sim kort? Tele2 har jo litt rare sånne halvt norsk halvt svensk opplegg... Lenke til kommentar
Shot_at_dawn Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 takk for svara. Plutslig funka det å sende sms, og jeg tør ikke å kanskje ødlegge mobilen pga sverige problemet, mobilen funker jo som vanlig (tror jeg) uansett. og "hard reset" og "flashing av mobilen" høres ikke så veldig trygt ut hehe.. Lenke til kommentar
Shot_at_dawn Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Har et lite spørsmål til hvordan kan jeg få mp3 sms tone? kan bare velge mellom de som er i menyen + audio på videone jeg har filma. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Jeg legger de i data->sounds->digital mappa enten på telefonen eller på minnekortet og de dukker automatisk opp i menyen. Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 ..."hard reset" og "flashing av mobilen" høres ikke så veldig trygt ut hehe.. 9039938[/snapback] Hard reset er forsåvidt helt trygt, mobilen starter bare opp som en ren fabrikk modell. Lenke til kommentar
Shot_at_dawn Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 ..."hard reset" og "flashing av mobilen" høres ikke så veldig trygt ut hehe.. 9039938[/snapback] Hard reset er forsåvidt helt trygt, mobilen starter bare opp som en ren fabrikk modell. 9041859[/snapback] ok, er det bare å laste ned mms/wap/gprs instilllingene fra tele 2 etter det da eller? og oppdatere til nyeste FW igjen ? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Du trenger ikke laste ned ny firmware igjen. Firmwaren blir liggende, men absolutt alt annet på telefonen blir nullstilt slik den kom fra fabrikken. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Har jeg drømt det, eller har de kommet en ny firmware etter 4.07.0.7 (elns)? Daniel Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Du har ikke drømt nei. Nyeste firmware er 5.0719.0.2 Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Bah, er det vits i å flashe? Og hvilke forhåndsregler bør jeg ta før jeg flasher? Har jo installert en del programmer osv. :| Daniel Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Tja. Eneste positive jeg har merket med siste fw er at menysystemet er kjappere når man bruker eksterne "themes". Så om telefonen din fungerer fint slik den er, ville jeg ikke stresset med å oppdattere. Før du evt. flasher må du ta full backup av telefonen, da alt forsvinner... Lenke til kommentar
_Niclas_ Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 trenger hjelp med internett! hvilket nettverk kjører tlf på hvis jeg velger "telenor", "telenor internett" eller "telenor MMS" ? å hvilket er billigst å bruke? utenom om wLan såklart. Hva kan jeg gjøre for at tlf skal bli mye kjappere til å sende sms? bruker ca. 1min 45sek på å SENDE en mld Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) trenger hjelp med internett! hvilket nettverk kjører tlf på hvis jeg velger "telenor", "telenor internett" eller "telenor MMS" ? å hvilket er billigst å bruke? utenom om wLan såklart. Hva kan jeg gjøre for at tlf skal bli mye kjappere til å sende sms? bruker ca. 1min 45sek på å SENDE en mld 9061766[/snapback] Telenor internett er GPRS eller 3G. Prisen er avhengig av hvilket abbonement du har. Oftest er det pristak på datatrafikk, gjerne 20 kr dagen. Sjekk dette med din leveandør. For å få raskere SMS, kan du laste ned en oppdatering fra Nokia sine support sider: Nokia N80/N80ie SMS accelerator Endret 13. juli 2007 av tulling03 Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Sorry jeg sniker inn ett spm om min e65, dere hjalp meg så godt når jeg hadde N80... Forsøker starte Wlan, som går greit. Men når jeg skal inn på nettsider får jeg opp den ikke finner noen Gateway, hva gjør jeg for noe med det? Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Sorry jeg sniker inn ett spm om min e65, dere hjalp meg så godt når jeg hadde N80... Forsøker starte Wlan, som går greit. Men når jeg skal inn på nettsider får jeg opp den ikke finner noen Gateway, hva gjør jeg for noe med det? 9069234[/snapback] Høres ut som om det kan være noe med routeren din. Jeg har fått samme feilmld et par ganger, og da restartet jeg routeren min (les: tok strømmen av og på), da funket det igjen. Lenke til kommentar
Shot_at_dawn Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) er det noen som vet om det er (evt hvor) gratis nett i oslo? til wlan lissom Og så hadde jeg blitt veldig glad hvis noen kan si meg hvordan kamerainnstilling som gir best bilder Endret 18. juli 2007 av Shot_at_dawn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå