Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks

Anbefalte innlegg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hmm, hos meg avsluttes samtalene når jeg lukker slideren.

8956672[/snapback]

Hos meg også. Det er da bare når man har handsfree tilkoblet at dette ikke skjer? Og det er jo veldig kjekt, hvis man skal ut av bilen og putter mobilen i lommen.

8956826[/snapback]

Det var rart. Hos meg fortsetter samtalen etter at jeg har lukket den igjen. Jaja si i fra hvis dere kommer på noen innstillinger dere har gjort om på eller noe som kan hjelpe da=)

8961547[/snapback]

Min er slik at dersom samtalen er besvart så legger den på når jeg lukker slideren, men dersom jeg ringer ut eller noen ringer inn, og jeg lukker slideren før samtalen er besvart fortsetter samtalen. Kanskje det er det du tenker på?

Altså: Samtale i begge retninger besvart - slider legger på

Samtale i begge retninger ubesvart - slider legger ikke på

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Si meg. Har det alltid vært mulig å endre navnevisning på telefonen? Eller er det nytt av nyeste fw?

-Etternavn. Fornavn

-Etternavn, fornavn

-Fornvn. Etternavn

8971438[/snapback]

Dette er ikke noe nytt. Har i hvertfall vært mulig sålenge jeg har hatt mobilen. (1 år )

Lenke til kommentar
Dette er ikke noe nytt. Har i hvertfall vært mulig sålenge jeg har hatt mobilen. (1 år )

8971899[/snapback]

Derfor jeg måtte spørre. ;-) Det ante meg at det var stor fare for at jeg bare aldri hadde lagt merke til det før

Lenke til kommentar

Finnes det noe program som lar deg sende innkommende nummere til f.eks 1999 ved ett par enkle tastetrykk? Noe ala "Valg - Send til nummertjeneste - 1999" (eller hvilket man måtte ønske)?

Tror dette er standard på Ericsson telefoner i K-serien (?) og burde vært noe sånn til Symbian også :hmm:

Lenke til kommentar
Hmm? Ingen som kunne svare meg på om det fantes en måte å få skrudd på telefonen, powerknappen fungerer ikke!

8991410[/snapback]

Mulig du kan prøve en hard reset:

Hold nede Ringe knappen (Grønn) + * + 3 + PWR i noen sekunder.

Ellers kanskje du skal skru opp telefonen, og finne ut om det er noen grunn til at power knapp ikke funker...?

Lenke til kommentar
Finnes det noe program som lar deg sende innkommende nummere til f.eks 1999 ved ett par enkle tastetrykk? Noe ala "Valg - Send til nummertjeneste - 1999" (eller hvilket man måtte ønske)?

Tror dette er standard på Ericsson telefoner i K-serien (?) og burde vært noe sånn til Symbian også  :hmm:

8994950[/snapback]

Kan du forklare litt bedre? Mener du å viderekoble et innkommende anrop til 1999? Eller?

Lenke til kommentar

Tror dette er standard på Ericsson telefoner i K-serien (?) og burde vært noe sånn til Symbian også  :hmm:

8994950[/snapback]

Kan du forklare litt bedre? Mener du å viderekoble et innkommende anrop til 1999? Eller?

8995130[/snapback]

Jeg tenker på å sende et nummer, som er ukjent for meg, til en av disse opplysningstjenestene for å få frem hvem som har ringt.

Slik det er nå må man enten huske nummeret, skrive ned nummeret eller man kan kopiere det til utklippstavla for å lime inn i meldingen senere.

Ergo ønsker jeg et program som legger seg inn i f.eks "Valg" menyen, slik at man kan gjøre dette ved ett par tastetrykk.

PS: Jeg vet at det er en tjeneste fra f.eks 1881 som gir deg innringer automatisk,. men det er ikke det jeg er ute etter.

Lenke til kommentar
Hmm? Ingen som kunne svare meg på om det fantes en måte å få skrudd på telefonen, powerknappen fungerer ikke!

8991410[/snapback]

Ellers kanskje du skal skru opp telefonen, og finne ut om det er noen grunn til at power knapp ikke funker...?

8994967[/snapback]

Funker nok ikke med hardreset, fordi PWR knappen fungerer ikke :)

Lenke til kommentar

8991410[/snapback]

8994967[/snapback]

9002504[/snapback]

Hehe. Er det her man kan si Error, does not compute, does not compute ;-)

Lenke til kommentar

8991410[/snapback]

8994967[/snapback]

9002504[/snapback]

Stemmer det ja, hehe ;)

Tror nesten du må skru den opp :hmm:

Er du sikker på at det er strøm på den, eller at den tar til seg strøm? Kan være at batteriet eller lading rett og slett er ødelagt?

Kanskje det også er mulig med reset hvis man kortslutter to av kontaktpunktene under? Husker det funka fint med gode gamle Commodore 64 :D

Endret av Chivas
Lenke til kommentar

Ser ingen grunn til at det ikke skulle fungere. Har gjort det utallig ganger på en eldre nokia model jeg har. Forøvrig blir det omtrent det samme som å kortslutte pwr pinnene på et hovedkort for å få liv i det uten pwr knapp.

Lenke til kommentar
Ser ingen grunn til at det ikke skulle fungere. Har gjort det utallig ganger på en eldre nokia model jeg har. Forøvrig blir det omtrent det samme som å kortslutte pwr pinnene på et hovedkort for å få liv i det uten pwr knapp.

9003129[/snapback]

Blondy lurer stadig på nye ting. Denne gangen er de google maps installert på nokia n80 ie. Har installert prgrammet på telefonen, men når jeg laster det får jeg melding om at det krever dataforbindelse. Har valgt at en alltid skal spør under tjenester og internett i menyen. Når jeg går inn på tjenester eller internett kommer jeg meg ikke inn på noen av bokmerkene, men dersom jeg velger egendefinert under tilgangspunkter kommer jeg inn på mitt tråløse nettverk. Men det ønsker jeg ikke dersom jeg er utenfor mitt hjemsted. Ser du diskuterte dette programmet og lurer på om du vet om det er noe jeg mangler på min tlf eller om det er innstillinger som ikke er rett. Hva skal jeg gjøre for å kunne bruke programmet.

Lenke til kommentar
Blondy lurer stadig på nye ting. Denne gangen er de google maps installert på nokia n80 ie. Har installert prgrammet på telefonen, men når jeg laster det får jeg melding om at det krever dataforbindelse. Har valgt at en alltid skal spør under tjenester og internett i menyen. Når jeg går inn på tjenester eller internett kommer jeg meg ikke inn på noen av bokmerkene, men dersom jeg velger egendefinert under tilgangspunkter kommer jeg inn på mitt tråløse nettverk. Men det ønsker jeg ikke dersom jeg er utenfor mitt hjemsted. Ser du diskuterte dette programmet og lurer på om du vet om det er noe jeg mangler på min tlf eller om det er innstillinger som ikke er rett. Hva skal jeg gjøre for å kunne bruke programmet.

9007173[/snapback]

Jeg vet ikke helt om jeg skjønner problemet ditt? Innstillingene du har lagt til under web og tjenester har ikke noe med innstillingene til Nokia maps. Hvert program har egne innstillinger.

Selv har jeg innstillt alle programmer til å alltid spørre bortsett fra de programmene som jeg bare bruker hjemme, og dermed kan koble til wlan-nettet mitt automatisk.

Kan du prøve å omformulere spørsmålet ditt?

Forøvrig så porterte jeg til Netcom her forleden dag, og da tok plutselig Netcom gprs tilgangspunktet over og satte seg som default i alle aplikasjoner. Fryktelig irriterende :(

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...