Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks

Anbefalte innlegg

Tja... Jeg har flyttet litt rundt på ikonene mine, men prøv Meny->Internett->Web (men det er mulig jeg har endret det selv på min telefon). Du trenger ikke oppdattere, det skal være et program som heter Web et sted på telefonen (Det har samme ikon som Tjenester programmet)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har v.4......38 av firmware fortsatt, og hadde i dag planer om å oppdatere til nyeste versjon, v5.

Men etter å ha lest litt rundt, virker det som om folk har litt problemer med denne fw'en. Spesielt en ting har jeg lagt merke til; tastelyden lar seg ikke lenger skrues av  :omg:

Kan dette bekreftes av dere som har oppdatert? Eller er det litt tilfeldig hvem som får dette problemet?  :hmm:

------

I det senere har jeg også begynt å få en irriterende knirkelyd i telefonen, på toppen hvor man har øret. Den er ikke spesielt høy, men høres veldig godt ved samtaler grunnet at øret ligger inntil. Regner med at plastikken er litt slapp og lager disse knirkelydene. Er det flere som har denne knirkinga, og kanskje har fikset det på et vis? Telefonen min er forøvrig bare rundt 8-9 mnd gammel...

8935161[/snapback]

Har aller siste firmware og jeg har tastelyden AV , og har ikke hatt et eneste problem nyeste FW

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Hvordan er det med push-mail? Støttes det av N80? Dette er en funksjon jeg synes kunne være kjekk å ha. Hvis det ikke støttes, finnes det programmer/andre måter å gjøre det på?

8935664[/snapback]

Det kommer veldig ann på hva slags mail du har. Gi meg litt mer info. Hva slags mail konto har du og hvilket mail program brukere du? Evt. kan du sende meg en PM om du ikke vil ta det her.

Telefonen støtter nemlig i utgangspunktet IMAP IDLE, men da må du ha en mail server som støtter IMAP IDLE tilkoblinger. Les mer om det her.

Evt. om du ikke har det, men du har en pc som kjører outlook og står på 24/7 finnes det en gratis løsning som eter emoze (men denne genererer mer trafikk enn IMAP IDLE).

Det finnes også flere andre løsninger, men det er betalingsløsninger som koster en god del penger.

Om ingenting av dette funker kan jeg kanksje være behjelpelig med å ordne en konto på min egen IMAP IDLE server.

Send meg en PM så tror jeg at jeg skal kunne hjelpe deg finne en løsning.

Lenke til kommentar

Har fått et problem her. Jeg bruker nokia software updater og når jeg skal oppdatere sier den at jeg har den nyeste versjonen! 4.0623.0.42. Jeg trodde at det hadde kommet flere oppdateringer enn dette? Syns jeg hørte noe om at den nyeste oppdateringen var noe med et 5 tall men er ikke sikker. Hvordan får jeg oppdatert telefonen?

Lenke til kommentar
Har nettopp fått min N80 tlf, men går det ikke an å sette inn smiley tegn når man skriver sms?

8939753[/snapback]

Nei det går ikke på Symbian telefoner, men hvis du skriver : ) vil mottaker se :)

Alternativ kan du legge inn 3 parts programvare. Se i tråden for programmer til S60 3 ed.

Endret av tulling03
Lenke til kommentar
Har fått et problem her. Jeg bruker nokia software updater og når jeg skal oppdatere sier den at jeg har den nyeste versjonen! 4.0623.0.42. Jeg trodde at det hadde kommet flere oppdateringer enn dette? Syns jeg hørte noe om at den nyeste oppdateringen var noe med et 5 tall men er ikke sikker. Hvordan får jeg oppdatert telefonen?

8939776[/snapback]

XXX.042 er en meget gammel FW. Det er kommet flere etter denne.

Sørg for at du har nyeste versjon av NSU, og prøv flere ggr. Prøv også å se om du finner oppdateringer via FOTA. (meny->enhetsbehandling->Se etter oppdateringer.)

Lenke til kommentar
tulling03: Slå på dette og se om ikke det hjelper:

Meny->Tilkobling->Bluetooth->Ekstern SIM-modus

Det skal i hvertfall gjøre at du kan lese/skrive SMS tenker jeg.

8930957[/snapback]

Har fått kontaktlisten til å virke, men ikke SMS. Dette til tross for at jeg har valgt ekstern SIM modus. Må dette være aktivert før jeg legger opp som godkjent enhet?

Lenke til kommentar
tulling03: Slå på dette og se om ikke det hjelper:

Meny->Tilkobling->Bluetooth->Ekstern SIM-modus

Det skal i hvertfall gjøre at du kan lese/skrive SMS tenker jeg.

8930957[/snapback]

Har fått kontaktlisten til å virke, men ikke SMS. Dette til tross for at jeg har valgt ekstern SIM modus. Må dette være aktivert før jeg legger opp som godkjent enhet?

8940139[/snapback]

Jeg vil tro at du uansett aldri vil få mulighet til å lese sms på gps-en, med mindre du finner et tilsvarende program som det som løste problemet med kontaktlisten. Som jeg nevnte tidligere ble det i Series 60 fjernet mulighet for virtuell com port i bluetooth av sikkerhetsmessige årsaker. Dermed vil man ikke ha muligheten til å hente ut sms, kontakter, etc. via BT, kun via kabel. Ekstern SIM modus foreslo jeg fordi jeg tenkte den kanskje ville gi mulighet for sending av SMS.

En SE telefon eller en eldre Nokia telefon vil fungere utmerket med dette, men vil da også ha et "sikkerhetshull" i bluetooth som gjør at en hver godkjent enhet kan ta full kontroll over telefonen.

Lenke til kommentar
Jeg har v.4.0632.0.38 av firmware fortsatt, og hadde i dag planer om å oppdatere til nyeste versjon, v5.

8935161[/snapback]

.... 38 er uansett en gammel FW. du bør oppdatere telefonen din.

8938672[/snapback]

Joda, men hvis man ikke får vekk tastelyden, blir det ikke aktuelt. Har riktignok ingen problemer med telefonen slik den er nå, men har planer om å oppdatere i kveld...tok tom jobbtelefonen med hjem i tilfelle noe går galt :cool:

Lenke til kommentar
noen som vet om det er og få lastet ned valuta kurser til n80 eller ett gratis program som fikser det  :)

8942105[/snapback]

Det finnes flere prg som kan dette men jeg vet dessverre ikke om noen som er gratis. Selv bruker jeg World Mate. Finnes mange slike prg.

Lenke til kommentar

Da er telefonen min smertefritt oppdatert fra v4.0632.0.38 til v5.0719.0.2 :)

Og, jeg slapp problemet noen opplever med tastetonen :yes:

Nå har jeg ikke sjekket spesielt rundt, men fikk et problem da jeg skulle legge inn Blacklist på nytt. Fikk melding om at sertifikatet var utgått, eller noe i den duren :hmm: ...problemet løste seg heldigvis etter at jeg oppdaterte Blacklist fra 1.00 til 1.02 :)

Lenke til kommentar
Da er telefonen min smertefritt oppdatert fra v4.0632.0.38 til v5.0719.0.2  :)

Og, jeg slapp problemet noen opplever med tastetonen  :yes:

Nå har jeg ikke sjekket spesielt rundt, men fikk et problem da jeg skulle legge inn Blacklist på nytt. Fikk melding om at sertifikatet var utgått, eller noe i den duren  :hmm:    ...problemet løste seg heldigvis etter at jeg oppdaterte Blacklist fra 1.00 til 1.02  :)

8943937[/snapback]

OMG, hei, jeg prøvde da å oppdatere MIN nydelige N80, men under prossesen så falt telefonen ut av oppdateringen... OG gjett hva? Den er DÆV :cry:

Hva skal jeg gjøre? =/ Jeg har altså kjøpt den brukt og jeg har ikke kvitering... Fordi selgeren hadde "glemt" det... Prøvd å ringe han opp men nå har han sluttet å svare...

Herregud, hvorfor var jeg så dum og skulle oppdatere min mobil :(

Noen ideer på hva jeg kan gjøre for å fikse den? =)

Savner den allerede :dontgetit:

Lenke til kommentar
Noen ideer på hva jeg kan gjøre for å fikse den? =)

8945241[/snapback]

Det finnes en måte å tilbakestille telefonen på som kan brukes hvis telefonen ikke kan starte opp:

Hold nede Ringe knappen (Grønn) + * + 3 + PWR i noen sekunder.

Prøv dette flere ggr. Du må gjerne holde nede i opptil 10 sek.

Hvis ikke dette virker, må du nok levere inn på verksted for å få flashet den. (Er du veeeldig intr og datakyndig, finnes det flashing software du kan prøve selv, men da bør du ha peil)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...