cyclo Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Akkurat slik var det forrige gang også.. Synd, skulle tro at et så stort firma som Nokia kunne lage programmer som virker knirkefritt.. 8919050[/snapback] Selv sitter jeg med et bilde i bakhodet av hvordan pc-suite var for 8 år siden. Og pc-suite er blitt så utrolig forbedret siden da... Har forresten ikke oppdatert selv enda. Mion N80 er for tiden bugfri, og derfor venter jeg litt på deres tilbakemeldinger før jeg orker å gå gjennom hele installasjonsprosessen en gang til ... 8919050[/snapback] Eneste tilbakemeldingene jeg har foreløpig er: a) Y-Browser fungerer ikke b) 3dje parts themes er utrolig mye raskere c) Telefonen er mye mer stabil (Dette trenger jo ikke nødvendigvis være ny firmware. Det kan også tenkes at det var på tide med en hard reset) d) Wlan tilkoblingen er igjen stabil. Siste 2-3 ukene har jeg hatt problemer med at tilkobling dør etter kort tid (5-60 min). Nå har mailboksen vært tilkoblet i 24 timer uten problemer igjen. Er dog ikke sikkert at dette skyldes ny firmware, da det bare har vært problem i 2-3 uker. Jeg har også hatt mistanke om at det skyldes været, at det rett og slett ble for varmt for aksesspunktet. Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Eneste en liten ting jeg har merket er om du har satt tastetoner av, så er det allikevel en svak tone når man taster inn ett telefonnummer, noen andre merket det? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Ikke merket akkurat det, men når jeg taster * eller # hører jeg en svak tone, men ikke fra andre taster. Lenke til kommentar
Dennisen Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Takker :-) 4.gang gjorde susen. Nå må jeg bare få alt inn igjen Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Eneste en liten ting jeg har merket er om du har satt tastetoner av, så er det allikevel en svak tone når man taster inn ett telefonnummer, noen andre merket det? 8919198[/snapback] Jo det er bemerket som en bug på Nokia sine support sider. Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Pluss det piper høyt når jeg legger på etter en samtale... Lenke til kommentar
sindrefj Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Heisann Skal ha meg ny mobil nå, og sliter litt med å bestemme meg. Står hovedsakelig mellom N80(IE), N73 ME og K810/800. Trenger noe info om N80 før jeg kan bestemme meg: Hva innebærer det at den ikke har Java MIDP 2.0? Hvordan er Wi-Fi/WLAN-rekkevidden? Som på laptoper? Har den 3,5-plugg? Hvor stor betydning har det at den ikke har autofokus? Hvordan blir bildene på N80 i forhold til K750i? Er det rask lukkerhastighet på kameraet? (Beklager off topic, men spør i samme slengen om noen vet om N73ME, K810i og K800i har 3,5-plugg.) Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hva innebærer det at den ikke har Java MIDP 2.0? 8923540[/snapback] Den har da det? Java™ MIDP 2.0, CLDC 1.1 i følge nokias sider. Hvordan er Wi-Fi/WLAN-rekkevidden? Som på laptoper? Det varierer veldig fra laptop til laptop, så det blir en litt vanskelig sammenligning. Den har helt gjennomsnittelig rekkevidde. Ikke noe wow rekkevidde, men heller ikke dårlig rekkevidde. Har den 3,5-plugg? Nei, men man får kjøpt overgang (de første N80 ble overgangen levert i salgspakka, men dette ble slutt på etter at ie versjonen kom Hvor stor betydning har det at den ikke har autofokus? Hvordan blir bildene på N80 i forhold til K750i?Er det rask lukkerhastighet på kameraet? 8923540[/snapback] Har aldri prøvd K750i, så det kan jeg egentlig ikke uttale meg om. Eneste sammenligningsgrunnlag jeg har er med et canon DSLR, og det blir urettferdig, så jeg skal ikke si noe jeg Lenke til kommentar
sindrefj Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Takk for svar Står nok feil på amobil da, der står det nemlig at den ikke har MIDP. Noen andre som kan uttale seg om kameraet? Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Kameraet er bedre på K810/800 Men alt annet slår N80 den på Endret 23. juni 2007 av kewell79 Lenke til kommentar
sindrefj Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Har bestemt meg, N80 bestilles nå. Digg med WiFi Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Har bestemt meg, N80 bestilles nå. Digg med WiFi 8928015[/snapback] Godt valg, du vil nok ikke angre. Regner med vi ser deg her i tråden igjen når mobilen har kommet. Se forresten noen bildertatt med N80 i denne tråden. Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Har et lite problem med min N80. Jeg prøver å sammenkoble (BlueTooth) med Garmin Nüvi 660 gps og det funker forsåvidt fint. Samtaler og stemmestyring fungerer, men jeg får ikke overført kontaktlisten min, eller lese/skrive SMS med gps'en. Den støtter ifølge spesifikasjonene N80. Det rare er at den funker på min samboer sin mobil (BenQ-Siemens EF81), og den står utrolig nok ikke på listen. Er det noen som har vært borti et liknende problem, eller har en ide om hva som kan være gale? Må jeg kanskje lage en egen synk profil på N80?? Help !! Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) tulling03: Slå på dette og se om ikke det hjelper: Meny->Tilkobling->Bluetooth->Ekstern SIM-modus Det skal i hvertfall gjøre at du kan lese/skrive SMS tenker jeg. Kontaktlisten vet jeg ikke, men jeg vil tro at du muligens må angi en sync profil eller noe lignende, for symbian series 60 har utelatt com-port tilkoblingen via bluetooth av "sikkerhets årsaker", noe som er fryktelig irriterende spør du meg. Har kanskje funnet løsningen på det andre problemet ditt, det sies visstnok at om man intallerer dette programmet (Nokia 810 Contact Download Application) som er skal gjøre det mulig å synkronisere kontakter mellom 810 carphone og mobilen skal det visstnok løse problemet med det samme på Garmin Nüvi 660. Håper du får det til Good luck Endret 23. juni 2007 av cyclo Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) tulling03: Slå på dette og se om ikke det hjelper:Meny->Tilkobling->Bluetooth->Ekstern SIM-modus Det skal i hvertfall gjøre at du kan lese/skrive SMS tenker jeg. 8930957[/snapback] Har ikke testet enda, men skal gjøre det i morgen. Hva menes forresten med ekstern SIM modus?? Angående prg 810 contacts transfer, er ikke det laget for å hente inn kontaker til en N810 mobil..? Skjønner ikke helt hva du mente her Cyclo. PM meg hvis det blir for mye off topic, men jeg tror kanskje du kan hjelpe meg. Endret 23. juni 2007 av tulling03 Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Ekstern SIM-modus gir BT utstyr tilgang til SIM. Dette må skrus på før man f. eks. kobler til bilhandsfree slik at bilhandsfree kan opprette samtaler, tekstmeldinger, etc. Se på hjelp filen på telefonen, så skjønne du sikkert. Programmet kjøres på en telefon slik at man kan hente kontakter fra denne telefonen til en 810 mobil fra telefonen programmet kjører. Programmet finnes for en haug forskjellige Nokia telefoner, og dette er visstnok samme protokoll som din GPS. Så dersom du legger inn programmet på N80 vil du deretter kunne overføre kontaktene til GPSen. (Sies det i et par fora jeg fant) Lenke til kommentar
anders! Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Halla! Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg får WiFi til å fungere? Nrå jeg trykker på tjenester så skal jeg velge mellom telenor internett, mms, WLAN og entry. Jeg trykker da på tilgjenglig WLAN og lar den koble til, etter noen sekunder går skjermen som sier "kobler til" bort og jeg er på nett. Hvordan kan jeg være sikker på at jeg er på det trådløse nettet og ikke på 3g. Har en liten firkant som kommer fram i øvre høyre hjørne. Er dette tegnet på at jeg er koblet til et troådløst nettverk? Et annet problem er det at sidene ikke tar form som de gjør i virkligheten eller at jeg ser en liten del av siden. Alt blir presset sammen? Er det noen som kan hjelpe meg med å virkelig komme på WLAN? Er kanskje litt dum post men skjønner ikke så mye. Trenger en forklaring på hvordan jeg er sikker på at jeg er på trådløst nettverk! Tuuuuuuuusen takk Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Den lille firkanten du beskriver betyr at du er koblet til wlan ja, dersom du er koblet til pakkedata (dvd 3G, edge e.l) så kommer det opp to motsatte piler på venstre siden av skjermen under 3G symbolet. Problemet med sidene er sannsynligvis fordi du bruker programmet som heter Tjenester. Det er en wap browser. Dersom du bruker programmet som heter Web, vil siden se ut omtrent som den gjør i en vanlig web browser. Håper det hjelper. Endret 24. juni 2007 av cyclo Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg har v.4......38 av firmware fortsatt, og hadde i dag planer om å oppdatere til nyeste versjon, v5. Men etter å ha lest litt rundt, virker det som om folk har litt problemer med denne fw'en. Spesielt en ting har jeg lagt merke til; tastelyden lar seg ikke lenger skrues av Kan dette bekreftes av dere som har oppdatert? Eller er det litt tilfeldig hvem som får dette problemet? ------ I det senere har jeg også begynt å få en irriterende knirkelyd i telefonen, på toppen hvor man har øret. Den er ikke spesielt høy, men høres veldig godt ved samtaler grunnet at øret ligger inntil. Regner med at plastikken er litt slapp og lager disse knirkelydene. Er det flere som har denne knirkinga, og kanskje har fikset det på et vis? Telefonen min er forøvrig bare rundt 8-9 mnd gammel... Lenke til kommentar
anders! Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Den lille firkanten du beskriver betyr at du er koblet til wlan ja, dersom du er koblet til pakkedata (dvd 3G, edge e.l) så kommer det opp to motsatte piler på venstre siden av skjermen under 3G symbolet. Problemet med sidene er sannsynligvis fordi du bruker programmet som heter Tjenester. Det er en wap browser. Dersom du bruker programmet som heter Web, vil siden se ut omtrent som den gjør i en vanlig web browser. Håper det hjelper. 8935022[/snapback] OK takk for svar. Bruker tjenester ja. Men hvor finner jeg programmet som heter Web? Må jeg oppdatere? Hvordan finner jeg ut hvilken versjon jeg har *0000*# eller noe? Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå