Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tok backup av telefon lista til pc suite, men etter fw oppdatering og jeg kobler i kabelen så kommer det ikke opp noe om den er koblet til eller noe

8908799[/snapback]

Det samme skjedde med meg. Måtte koble fra telefonen, reboote pc, og koble til igjen, så funket det :)

Lenke til kommentar

Har noen litt noobe spørsmål :blush:

Hva gjør en strekkode leser? kan en liksom lese av strek kodene i butikkene osv?

Hvordan gjør man en "hard reeset"?

hva er siste utgave av symbian?

og sist men ikke minst, Hva er det man ringer (ikke ringer, er en slik *150# opplegg) for å få stoppet alle viderkoblinger på telefonen?

Takk for svar :w00t:

Lenke til kommentar
<

Hva gjør en strekkode leser? kan en liksom lese av strek kodene i butikkene osv?

8912851[/snapback]

Ja. En strekkodeleser leser strekkoder :) Men i dette tilfelle er det ikke snakk om 1D strekkoder man finner på produkter i butikken (som bare lagrer tall), men 2D strekkoder hvor man kan legge inn alt mulig slags informasjon, text, binært, etc. Man kan til og med lagre et bilde i en 2D strekkode. Lurer du på mer finner du en del info på bloggen min gsmblog.net

Hvordan gjør man en "hard reeset"?

8912851[/snapback]

Info om hvordan du utfører en hard reset finner du her

hva er siste utgave av symbian?

8912851[/snapback]

Jeg antar at du mener siste firmware til N80, ikke siste utgave av symbian. Nyeste firmware er 5.0719.0.2. Siste versjon av Symbian er vel meg bekjent 9.1 som kjører på bl. a. N95. (Og nei det er ikke mulig å oppgradere symbian versjon, bare firmware)

og sist men ikke minst, Hva er det man ringer (ikke ringer, er en slik *150# opplegg) for å få stoppet alle viderkoblinger på telefonen?

8912851[/snapback]

##002#[Grønn tast]

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Har drevet og testet opera mini 4 beta litt nå, og jeg er faktisk svært fornøyd med grensesnittet. Liker det bedre enn symbian 3rd edition browseren. Men jeg får ikke postet på diskusjon.no fra den :( Før be en kompis som jobber der om å submitte bug report

Lenke til kommentar
Har drevet og testet opera mini 4 beta litt nå, og jeg er faktisk svært fornøyd med grensesnittet. Liker det bedre enn symbian 3rd edition browseren. Men jeg får ikke postet på diskusjon.no fra den :( Før be en kompis som jobber der om å submitte bug report

8915355[/snapback]

Widsets funker helt fint for meg når jeg testet den for 5 minutter siden. Kan det vær den nye FW?

OM4 ser bra ut, men den funker ikke noe bedre enn S60's integrerte. Den blir kanskje aktuell for meg å bruke når beta versjonen erstattes slik at RSS leseren blir implementert.

Lenke til kommentar
Widsets funker helt fint for meg når jeg testet den for 5 minutter siden. Kan det vær den nye FW?

8915905[/snapback]

Tror ikke det, for den fungerte etter firmware upgrade i går, tror jeg. Eh, nå ble jeg faktisk i tvil her. Hmm.

OM4 ser bra ut, men den funker ikke noe bedre enn S60's integrerte. Den blir kanskje aktuell for meg å bruke når beta versjonen erstattes slik at RSS leseren blir implementert.

8915905[/snapback]

Jeg liker bedre måten man navigerer siden med OM4 enn S60 3rd editions egen. Og overgangen når man navigerer mellom sider er litt mer sømløs, rent estetisk. Forøvrig syns jeg S60 3rd editions egen render enkelte sider bedre enn OM4, men den er jo fortsatt i beta, så vi får se.

Lenke til kommentar

Har du prøvd flere ganger? Tror ikke NSU er helt stabil. Jeg måtte prøve tre gagnger før jeg fikk den den. Første gang ble selvs NSU programvaren oppdattert, andre gang sa den at jeg hadde nyeste firmware versjon, tredje gang fikk jeg lastet ned firmware.

Lenke til kommentar
Har du prøvd flere ganger? Tror ikke NSU er helt stabil. Jeg måtte prøve tre gagnger før jeg fikk den den. Første gang ble selvs NSU programvaren oppdattert, andre gang sa den at jeg hadde nyeste firmware versjon, tredje gang fikk jeg lastet ned firmware.

8918989[/snapback]

Akkurat slik var det forrige gang også.. Synd, skulle tro at et så stort firma som Nokia kunne lage programmer som virker knirkefritt..

Har forresten ikke oppdatert selv enda. Mion N80 er for tiden bugfri, og derfor venter jeg litt på deres tilbakemeldinger før jeg orker å gå gjennom hele installasjonsprosessen en gang til ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...