Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks

Anbefalte innlegg

Har et spørsmål angående menyen. Er den veldig treig eller eller er det noe man vender seg til etter en stund? :hmm:

8860781[/snapback]

Symbian (eller smart telefoner generelt)har et tregere menysystem enn "vanlige" mobiler. Dette fordi du har et skikkelig OS som du kan gjøre endringer i, installere prg, endre meny struktur osv..

Så hvis du sammenligner med andre telefoner er de tregere. Det skal ikke være flere sekunders ventetid fra du trykker, da er det er en feil. Men det tar gjerne 1 sekund.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har oppdaget at menyen blir sinnsykt mye treigere med en del 3dje parts temaer. Når jeg bytter til standard tema, virker telefonen grisekjapp i forhold til det den gjør nå. Så om du vil ha et kjappest mulig brukergrensesnitt bør du holde deg til standard tema.

Lenke til kommentar
.. bryr meg ikke så mye om WLan egentlig  :)

8861270[/snapback]

WLAN er jo det beste med hele telefonen...

8861790[/snapback]

WLAN... Er litt ny innenfor dette området her. Vil det si at jeg kan koble meg på trådløse nettverk? Står sikkert litt tidligere i posten så ikke bli sure hvis jeg spørr igjen. Vil ha mest mulig ut av mobilen jeg også! Fikk den for noen timer siden! Angrer ikke!! :D:D

Lenke til kommentar

Stemmer det AnderSD. Og det gir deg mange muligheter. F. eks.

-Surfe på nett fra telefonen uten at det koster noe (så lenge du har wlan tilgjengelig)

-Bruke ip-telefon (spare litt penger)

-Pushmail når du er hjemme/på jobb uten å betale gprs pris

-Vanlig mail ------||--------

-rss feeds og podcasts uten å betale gprs pris

-synkronisering av kontakter og kalender trådløst uten å betale gprs pris

+mange andre ting jeg ikke kommer på i farten.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

8862938[/snapback]

Som for eksempel automatisk oppdatering av været, nedlasting av programmer, bittorrent, tippe på oddsen, sende bilder til blogger/flickr, oppdatere telefonen via FOTA, høre på internettradio osv osv.

Selvfølgelig kan man gjøre dette via vanlig UMTS/GPRS også, men da koster det $$$

Endret av tulling03
Lenke til kommentar
Stemmer det AnderSD. Og det gir deg mange muligheter. F. eks.

-Surfe på nett fra telefonen uten at det koster noe (så lenge du har wlan tilgjengelig)

-Bruke ip-telefon (spare litt penger)

-Pushmail når du er hjemme/på jobb uten å betale gprs pris

-Vanlig mail ------||--------

-rss feeds og podcasts uten å betale gprs pris

-synkronisering av kontakter og kalender trådløst uten å betale gprs pris

8862938[/snapback]

Hvordan synkroniserer du kontakter og kalender (i Outlook) via WLAN? Jeg synkroniserer via bluetooth eller kabel med PC-suite, men synes det er litt tungvint, siden jeg ikke har intern bt i pc'en, og dermed må putte inn USB-bt'en eller kabel hver gang jeg skal synke.

Lenke til kommentar
Tusen takk for svar gutta! Dere er til stor hjelp! Kommer sikkert noen flere spørsmål underveis! Takk for all hjelpen så langt! :thumbup:

8863935[/snapback]

Bare lurer på en ting. Når jeg fikk mobilen i går, var det nok med at jeg ladet batteriet fullt eller burde det stå i flere timer ekstra? Hørte noe om at det svekker batteri levetiden! :ermm:

Lenke til kommentar

Skal vell være mulig dersom du kjører windows på NAS boksen i hverfall. Ta en kikk på det som heter Hjemmenettverk på telefonen. Du må installere et program på NAS boksen (Det følger med en gratis variant på cd-en som kom med telefonen.)

Lenke til kommentar

Om alt som er galt er at telefonen har blitt treigere, er det egentlig ikke vits å installere ny firmware. Men om du opplever andre problemer er det en ide å installere.

Men om treigheten er alt som plager deg, ville jeg heller satset på å gjøre en hard reset. (Husk å ta backup før, for alt forsvinner).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...