Gå til innhold

Konfirmasjon bilete til kusina mi

Anbefalte innlegg

Eg tok eit konfirmasjon bilete av kusina mi, sist søndag, men er ikkje heilt sikker på om eg skal gjøra noko med det, redigere det osv.

Nokon som kunne ha hjulpe meg litt her, med noko enkel redigering?

post-96939-1147974907_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for fin redigering, begge 2 :) Synest det med B/W ble litt lite kontrast, siden buskene bak har nesten samme farge som sognebunad hennar.

Synest Tready sitt ble best, tror jeg beskjærer det og sender det til henne slik at hu får sendt ut takkekortene ;)

Lenke til kommentar
Synest Tready sitt ble best, tror jeg beskjærer det og sender det til henne slik at hu får sendt ut takkekortene

Nei, nei...

Bildet er overredigert til de grader. Synes det er et skrekkeksempel på hvordan ødelegge et bilde med redigering. Jenta har jo fått altfor hvitt ansikt, og skjorta har mistet alle detaljer. I tillegg er det altfor mye grønnskjær. Se feks. søljene i drakten, og t.o.m. i ansiktet. Har jenta grønne øyne?

Det originalbildet kanskje trenger er justering av kontrast (levels), forsiktig reduksjon av blåskjær, litt oppskarping og eventuelt lage litt mer diffus bakgrunn.

Lenke til kommentar

Det var i hvert fall mye bedre fargemessig. :thumbup:

Fortsatt litt for mye lys i ansiktet. Venstre erme på skjorten har mistet for mye detaljer til å kunne forbedres. Synes ikke vignettering var spesielt vellykket i dette tilfellet.

Har gjort et forsøk med å dempe bakgrunnen litt, og forbedre fargetonene i ansiktet. Men hvor finner jeg informasjon om å laste opp og legge til bilde (og miniatyrbilde)?

Lenke til kommentar
Har gjort et forsøk med å dempe bakgrunnen litt, og forbedre fargetonene i ansiktet. Men hvor finner jeg informasjon om å laste opp og legge til bilde (og miniatyrbilde)?

6134292[/snapback]

Rett over knappene "Legg til svar" og "Forhåndsvis post".. Trykk "Choose" for å bla deg fram til bildet i en fil-dialogboks, og "Legg til dette vedlegget" for å legge til bildet du valgte. Miniatyrbildet kommer automagisk.
Lenke til kommentar

Et bra program for å fikse litt på bilder er Picasa som er et gratis program fra Google.

bare å søke på google så finner du det for å laste ned.

Her er mitt resultat etter å ha sittet med Picasa i 5 minutter. :)

post-22434-1148242998_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...