Gå til innhold

Klarer ikke å ta bilder av katten

Anbefalte innlegg

Jeg har nå prøvd tusen ganger å ta bilde av katten min med øynene åpne, dette er helt umulig med blitz. Katten rekker å lukke øynene. Har et Canon A40 aparat, er det noen mulighet for å lure katten slik at den beholder øynene åpne? Klarte å ta bilde to ganger med øynene delvis åpne, men så ble fargene på øynene helt feil.

[ Denne Melding var redigert av: katten på 2002-10-06 19:20 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Katten kommer til å lukke øyene hver gang du tar bilde med blitz men ka hvis du tar på alle lysene i huset og nær katten og slår av blitzen på cam'en?

Hadde samme problem med hunden her men fikset ved å ta hundrevis av bilder der en måtte komme med øyene åpne :grin:

Lenke til kommentar

Nei, jeg bruker ikke anti-rødøye fuksjon. Synd det at en ikke kan bruke blitz, uansett hvor lyst det måtte være i huset så ser det jo bedre ut med biltz egentlig. Får finne frem en lyskaster og ta bilder av katten! :razz:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Med mitt forrige billige Fuji, gikk det fint å ta bildet av katten med åpne øyne. Nå har jeg et Olympus C220Z, og nå lukker katten øynene hver gang jeg prøver å ta bilder av den med blitz(uten at jeg bruker "røde øyne" funksjon)

Øynene på katta ble forresten grønne, på samme måte som mennesket får røde øyne av blitz...

SÅ katten min har det bedre nå, jeg tar ikke lenger bilde av katten med blitz :wink:

Lenke til kommentar

Jeg har også en Canon A40. Jeg hadde de samme problemet med broren min. Når jeg skulle ta julebilder, så tok jeg så mangen bilder at hele familien stjerner hele kvelden, men helt forjeves. jeg klarte ikke å få ett eneste bilder med min brors øyner åpne.

Jeg tror Canon A40s bliz blir utløst litt før ccd'en registrerer bildet. :sad:

Nikon har ikke dette problemet :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...