katten Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Jeg har nå prøvd tusen ganger å ta bilde av katten min med øynene åpne, dette er helt umulig med blitz. Katten rekker å lukke øynene. Har et Canon A40 aparat, er det noen mulighet for å lure katten slik at den beholder øynene åpne? Klarte å ta bilde to ganger med øynene delvis åpne, men så ble fargene på øynene helt feil. [ Denne Melding var redigert av: katten på 2002-10-06 19:20 ] Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Når du fotograferer katten, har du antagelig "anti røde øyne" funksjonen på. Det skal du ikke ha, derfor lukker katten øynene. _________________ Knut Skarsfjord [ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2002-10-07 22:03 ] Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Hm, hva med å fotografere katta i dagslys? (Les: Uten blitz) [ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-10-06 20:36 ] Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Ja Skrue, det kan også være en god ide. Selv om det er lyst nok ute, kan det også være en fordel å bruke blits. I noen tilfeller. _________________ Knut Skarsfjord [ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2002-10-06 21:00 ] Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Katten kommer til å lukke øyene hver gang du tar bilde med blitz men ka hvis du tar på alle lysene i huset og nær katten og slår av blitzen på cam'en? Hadde samme problem med hunden her men fikset ved å ta hundrevis av bilder der en måtte komme med øyene åpne Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Et alternativ til blits, er selvsagt å sette på mer lys i rommet der du skal fotografere - flott poeng. _________________ Knut Skarsfjord [ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2002-10-07 22:06 ] Lenke til kommentar
katten Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 Nei, jeg bruker ikke anti-rødøye fuksjon. Synd det at en ikke kan bruke blitz, uansett hvor lyst det måtte være i huset så ser det jo bedre ut med biltz egentlig. Får finne frem en lyskaster og ta bilder av katten! :razz: Lenke til kommentar
Wilford Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Det å bruke blitz direkte mot dyr bør unngåes da det er ubehagelig og kan skade øynene til vår små venner, dagslys er tingen. Lenke til kommentar
olds Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Med mitt forrige billige Fuji, gikk det fint å ta bildet av katten med åpne øyne. Nå har jeg et Olympus C220Z, og nå lukker katten øynene hver gang jeg prøver å ta bilder av den med blitz(uten at jeg bruker "røde øyne" funksjon) Øynene på katta ble forresten grønne, på samme måte som mennesket får røde øyne av blitz... SÅ katten min har det bedre nå, jeg tar ikke lenger bilde av katten med blitz :wink: Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Katten har vel lært at blitslyset er ubehagelig? Lenke til kommentar
Tore M Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Jeg har også en Canon A40. Jeg hadde de samme problemet med broren min. Når jeg skulle ta julebilder, så tok jeg så mangen bilder at hele familien stjerner hele kvelden, men helt forjeves. jeg klarte ikke å få ett eneste bilder med min brors øyner åpne. Jeg tror Canon A40s bliz blir utløst litt før ccd'en registrerer bildet. :sad: Nikon har ikke dette problemet :smile: Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Hallo hallo....... _________________ Knut Skarsfjord [ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2002-11-28 19:04 ] Lenke til kommentar
olds Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Takk for høye tanker om min katt, joda den er lur... lurer meg stadig hehe Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 For nøye instruksjoner for å ta bilde av katten din - sjekk http://www.cat-scan.com/ Riktig nok ved bruk av scanner men.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå