Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Som signaturen min sier har jeg en Opteron 165 @ 2.7 Ghz. Sitter og primer på begge kjernene nå, og den instancen som kjører på CORE1 går bare halvparten så fort som CORE0. Det som er rart er at jeg får ingen feilmelding på CORE1 mens jeg primer.

Har kjørt volten opp ganske mye, og begynner å lure på om dette er problemet. Den var vel på 1.55V på det meste(dog kun i et par dager). Er dette nok til å ødelegge en (halv) prosessorkjerne? Det er i alle fall ikke temperaturer som er problemet, da jeg har vannkjøling.

Dette problemet er veldig nylig, dvs de to siste dagene. Jeg merker at Oblivion krasjer nå, det har det aldri gjort før. Er 1.55V forsvarlig å kjøre CPU på? Er dette hardwarefeil, og kan det "fikses"?

:no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett at mange har foret vannkjølte opteroner med 1,65-1,7 V så jeg tviler på at 1,55 V skulle ødelegge noe. Da har du i alle fall sinnsykt uflaks. Selv så gir jeg min luftkjølte opteron 165 1,52 V og har ikke hatt problemer enda.

Blir begge kjernene belastet 100% i taskmanager når du primer? Skjer det samme hvis du kjører f.eks Super Pi?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...