Nervevrak Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Finnes det skjermkort med 2 DVI utganger, som også har 1 VGA tilkobling? Ser alle har 2 DVI bak, men er det noen av de som feks har en VGA tilkobling internt på kortet. Og hvor det følger med som buntle en kabel ned til en slott-plate med VGA kontakt? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Aldri sett dette og tviler på at det finnes (i alle fall normale kort for forbrukermarkedet). Men hvis det er mulig kan du jo bruke 2 skjermkort med 2 DVI utganger hver og sette på DVI->VGA converter. Lenke til kommentar
Nervevrak Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Men da må jeg ha en splitter på den ene DVI utgangen for å fore TV og prosjektor, noe jeg håpet å slippe. For HK støtter ikke crossfire eller SLi. Endret 18. mai 2006 av Nervevrak Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Jeg tror Matrox har diverse løsninger for flere enn to skjermer Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Matrox Dual/Triplehead2go, men disse løsningene er rimelig dyre. Lenke til kommentar
Nervevrak Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 Takker for tipsene. Ble til at jeg bytter HK for å få SLi. Så da er problemet forhåpentlig løst. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Ehm, er ikke sikkert du kan bruke alle utgangene på begge skjermkortene når du kjører de i SLI modus, tror du må kjøre de separat. Dette gir ikke samme boosten i 3d (kortene jobber ikke sammen), men det skal vel funke med 2 stk 16x PCI-E kort separat. Lenke til kommentar
Nervevrak Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Har lest litt på SLizone nå. Og SLi støtter desverre kun 1 monitor utgang foreløpig, så da er SLi ikke noe for meg. Men hvordan da få en VGA utgang i tillegg til de 2 DVI utgangene skjermkortet mitt har uten å bruke overgang/splitter på utgangene? Tenkte først å bare putte i et billig VGA kort i den ene PCI porten. For jeg trodde så lenge driverne var innebygd i win. Og IRQ ikke kræsjer med det andre kortet, så ville det gå fint? Men fikk et tips om at dette ikke kom til å virke, for det ble kræsj med driverne av en uviss grunn? Men vil dette virke? Og hvordan kan jeg da eventuelt kjøre forskjellige oppløsninger på DVI kort utgangene og VGA kort utgangen? Endret 19. mai 2006 av Nervevrak Lenke til kommentar
tZar Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Tenkte først å bare putte i et billig VGA kort i den ene PCI porten. For jeg trodde så lenge driverne var innebygd i win. Og IRQ ikke kræsjer med det andre kortet, så ville det gå fint?Men fikk et tips om at dette ikke kom til å virke, for det ble kræsj med driverne av en uviss grunn? Men vil dette virke? Og hvordan kan jeg da eventuelt kjøre forskjellige oppløsninger på DVI kort utgangene og VGA kort utgangen? 6132070[/snapback] Det er ikke noe problem med flere skjermkort, driverproblemer burde ikke være noe tema. Instillinger settes på hver enkelt skjermutgang Lenke til kommentar
Xell Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 de fleste(?) hovedkort i dag kommer jo med vga onboard, så med et dualhead dvi i PCIe så har du jo akkurat det du trenger. Lenke til kommentar
Nervevrak Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 de fleste(?) hovedkort i dag kommer jo med vga onboard, så med et dualhead dvi i PCIe så har du jo akkurat det du trenger. 6132174[/snapback] Jeg har ikke klart å finne noen. Selv ikke på HK hjemmesidene. Er det noe som er så vanlig at de ikke gidder å nevne det da? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 å si at de fleste har det var vel litt drøyt fra min side, men utrolig mange. Har satt sammen en del "surft-pcer" for venner som aldri spiller noe annet enn kabal og da trenger man jo ikke noe annet enn "kontor"-grafikk. Og onboard vga i dag er da mer enn bra nok. ett raskt søk i prisguiden; avansert søk; integrert skjermkort=ja du kan jo ta utgangspunkt i dette søket og legge inne egene krav ut over skjermkort lykke til. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 matrox har kort for tre skjermer. Ellers har mange kort med 4 utganger. Man bruker dvi->vga adapter for å få vga tilkobling Lenke til kommentar
petterg Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 de fleste(?) hovedkort i dag kommer jo med vga onboard, så med et dualhead dvi i PCIe så har du jo akkurat det du trenger. 6132174[/snapback] Jeg har ikke klart å finne noen. Selv ikke på HK hjemmesidene. Er det noe som er så vanlig at de ikke gidder å nevne det da? 6132344[/snapback] På de fleste kort med innebygget skjermkort kobles det interne ut når man setter et ekstra skjermkort i agp/pcie porten. Det eneste kortet jeg kjenner til som skal klare å kombinere internt kort med ekstra pcie kort er asus a8n-vm csm. Jeg har ikke fått det til i praksis. Asus importøren bekrefter i ettertid at dette ikke virker. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Tror det er mulig å kjøpe ett SLI hk+ 2 sli skjermkort, og kjøre de paralellt i stedet. Da får du ingen ytelsesøkning av to skjermkort, men 4 utganger. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Tenkte først å bare putte i et billig VGA kort i den ene PCI porten. For jeg trodde så lenge driverne var innebygd i win. Og IRQ ikke kræsjer med det andre kortet, så ville det gå fint?Men fikk et tips om at dette ikke kom til å virke, for det ble kræsj med driverne av en uviss grunn? Men vil dette virke? Og hvordan kan jeg da eventuelt kjøre forskjellige oppløsninger på DVI kort utgangene og VGA kort utgangen? 6132070[/snapback] Jeg kjører PCIe + PCI og AGP + PCI for totalt 4 utganger på to av mine kontor pc'r. Det funker glimrende, men gir jo ikke allverden i ytelse. Når man skal ha to kort bør man ha chipset fra samme produsent, men det går ofte fint likevel. ATI og nvidia går ikke sammen. Ulempen med to kort er at man ikke får klonet bilde. Å utvide desktopen over flere kort går imidlertid bra. Har også maskiner med Nvidia Quadro (4 skjerm) og matrox phelia (3 skjerm) kort. Matroxkortet har den ulempen at man må sette opp skjermene som en stor skjerm i driveren. Dvs at windows behandler alle skjermene som en stor. Om man ikke har like skjermer er dette utrolig upraktisk. Jeg har ikke testet kloning på dette, men regner med at det virker. Quadro kortet er ganske enkelt genialt bare man slipper å betale for det. Det kommer i både PCI og AGP versjoner. Vil man virkelig ta av kan man jo sette i et par slike.... Det finnes også kort for 6 og 8 skjermer. Hver gang jeg skal handle slike spesielle ting er en telefon til Idar hos pc-express.no løsningen. Han skaffer tilsynelatende alt. Lenke til kommentar
Nervevrak Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Takker Xell for link til Avansert søk Har faktisk ikke lagt merke til linken Så nå dukket det opp litt flere aktuelle kort. matrox blir for dyrt hvis en skal litt opp i ytelse, så den utgår. Tror det er mulig å kjøpe ett SLI hk+ 2 sli skjermkort, og kjøre de paralellt i stedet. Da får du ingen ytelsesøkning av to skjermkort, men 4 utganger. I følge SLizone FAQ: How many monitors are supported with SLI in Multi-GPU mode? When in Multi-GPU mode, SLI currently supports one monitor. When in Single-GPU mode, users have the ability to use up to 4 monitors using nView Multi-Display Technology and Windows XP Dualview. Note: The GeForce 6800 Ultra 512MB works in single card mode with Apple 30 inch HD Cinema panel. However, an issue has been discovered when running the GeForce 6800 Ultra 512MB card in SLI mode with an Apple 30 inch HD Cinema display. This is due to an interaction between the GPU, the application, and the ability to scale to nonnative panel resolutions of the Apple display. All GeForce 6 series GPUs will work with Apple 23 and 20 inch HD Cinema displays in single GPU mode. Note: The GeForce 6800 Ultra 512MB works in single card mode ONLY with a limited number of widescreen displays. This is due to an interaction between the GPU, the application, and the ability to scale to nonnative panel resolutions. NVIDIA recommends using single card mode for the GeForce 6800 Ultra 512MB when combined with the Apple 30 inch Display or the HP L2035 Display. _________ Siden jeg fant et HK med VGA utgang, så slipper jeg alt stresset med å holde tunga rett i munnen. Eneste jeg krysser fingrene for er at HK ikke registrerer at et skjermkort blir puttet i. Og disabler det integrerte Men det regner jeg som lite sansynelig. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Det regner jeg som veldig sannsynlig og ville ikke satset på det. Da er det bedre å bare plukke opp et 9250 PCI til 300,- En annen ting er at integrerte skjermkort ofte bruker systemminne og senker derfor systemytelsen. Endret 19. mai 2006 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå