cruella Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Ja,jeg prøver altså å få en pc til å funke i nettverk med ibook. Jeg har en trådløs usb adapter fra netgear som jeg får til å funke. iBook er på nett via telenor adsl og aiport express. Det står også at pc er på nett, men ingen sider i internett explorer vil komme opp. Få bare opp finner ikke siden. Noen som har noen forslag på løsning her? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Jeg vil tippe problemet er problemer med DNS . Se etter om du får satt pc`n din opp med Primary og Secondary DNS tjenere som Telenor har satt opp for Mac`n din den bryr seg fint lite om filleting som pc`r er helt forpinna nødt til å ha . Får du pinget adresser utenfor routeren din f.eks www.vg.no ? Lenke til kommentar
cruella Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 Hehe..takker for svar. Ikke at jeg helt sjønner hva jeg skal gjøre altså,er helt fatal på dette området som dere sikkert sjønner. Men jeg får iallefall vite at det er problemer med å pinge standard gateway. Ikke at det sier meg så mye heller! Lenke til kommentar
cruella Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 Hehe..takker for svar. Ikke at jeg helt sjønner hva jeg skal gjøre altså,er helt fatal på dette området som dere sikkert sjønner. Men jeg får iallefall vite at det er problemer med å pinge standard gateway. Ikke at det sier meg så mye heller! Lenke til kommentar
Konge Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Standard Gateway er for ditt vedkommende din Airport Express . Hvilken IPadresse får du tildelt til den pc`n der fra expressen ? For pc`n er vel satt opp til å motta ipadresse automatisk ? Lenke til kommentar
cruella Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Jepp,pc er satt til å motta ip-adresse automatisk. Den ip-adressen den får er: 169.254.114.147 Lenke til kommentar
Konge Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Altså en "lureadresse" som sier meg at noe er galt . Hvilken adresse får iBook`n din ? Har du satt på noen form for Mac filtrering i Aiport Express routeren ? Nå har ikke jeg satt opp en slik personlig men jeg regner med den deler ut adresser i 192.168.x.x området og da inntil 10 adresser som er maksimalt for Express . Lenke til kommentar
cruella Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Ingen mac filtrering i Airport Express. iBook sin ip-adresse: 85.167.188.74 Lenke til kommentar
claus erik Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Har heller ingen erfaring med Airport express men hvis man benytter kryptering, men feil passord, kan utfallet bli at man ikke får tildelt ipadresse. (windows lager istedet en automatisk alternativ i 169 serien) 85.xxx er ikke veldig standard... men det kan hende det bare er slik airport express er Endret 19. mai 2006 av claus erik Lenke til kommentar
Konge Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 85.167.188.74=Telenor Business Solutions AS Ergo din eksterne IP som du får fra Telenor . Igjen hvilken IP får iBook`n din? Lenke til kommentar
gnus Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (...)Igjen hvilken IP får iBook`n din? 6134278[/snapback] (...) iBook sin ip-adresse: 85.167.188.74 6132487[/snapback] Problemet har eg desverre ikkje noko løysing på.. Har mac, men aldri vore borti AirPort.. Men det ser ut som om det er windows pcen det er noko problem med. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg har forhørt meg og mest sannsynlig er den Airport Express satt i bro . Og derfor blir det også en slik adresse som vises i iBook`n din . Tror jeg hadde villet satt den opp som router jeg men ... Lenke til kommentar
cruella Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Hehehe...akkurat nå tror jeg kanskje muligens det er en liten mulighet for at jeg kan være kveldens lykkeligste kanskje overdrivelse akkurat det da,men må nok si jeg ble ganske glad da nettsidene plutselig dukket opp etter laaang tid med strev. Ikke vet jeg helt hva det var jeg gjorde,men det er slettes ikke viktig akkurat nå. Internett funker. Tusen takk for at dere tok dere tid til å hjelpe en kvinne i nød. Men holder meg til min iBook jeg altså. Så får de bare ha det gøy med pc folket ellers i huset. Tusen takk for hjelpen en atter gang! Lenke til kommentar
Konge Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Ja det er ikke første gangen at Windows "svikter" når OS X bare kobler til uten nødvendigvis å få det inn med teskje . Enda godt man har tilgang til noe som virker . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå