Verberate Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Her er et par spørsmål du kan svare på til alle andres store glede og forundring: [*]Hva er dine favoritt soft-instrumenter og /eller hardware synth/ sampler? [*]Hva er dine favoritt effekter? Hardware eller software? [*]Hvorfor nettopp den? [*]Link til hjemmesiden dens /deres. [*]Har du lagd noen kule ting med den som du vil dele med resten av verden? edit: Utvidet denne posten til å dekke et litt bredere spekter.... [ Denne Melding var redigert av: Winnie Da Puhman på 2002-11-02 01:42 ] Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Jeg bruker B4 fra http://www.nativeinstruments.com i omtrent alt jeg lager. Den gjengir lyden fra de gamle hammondorglene perfekt! Helt utrolig at de har fått det til... Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Bruker kun hardware jeg :smile: Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 2. november 2002 Forfatter Del Skrevet 2. november 2002 Min favoritt VSTi av dem jeg eier er helt klart FM7. Den er helt utrolig!!! Masse bra preset banker og vanvittig med resigerings og programmerings muligheter. For ikke å snakke om at den låter kjempe fint. Av freeware ting har jeg Cheeze Machine som min store favoritt. Den er veldig fin til pads, og er den tingen jeg tar frem når jeg har fiklet lenge og trenger litt inspirasjon. God å skru på er den også. Fikk meg en SidStation idag, (det er vel igår det nå, :smile: ) og den er bare rålekker! En helt særegen lyd og masse bra lyder i alle kategorier. Den har totalt overgått mine forventninger og høres veldig fin ut sammen med FM7.. Den kan bare ikke låte bedre av en 8bits synth i mono!! (Hvis man er interessert i lyden men ikke har råd til å kjøpe den i hardware kan man jo ta en titt på QuadraSID 6581 fra reFX eller eventuelt Sidmod til Rebirth.) Når det gjelder effekter bruker jeg bare plug-ins, (selv om jeg har store planer om å teste ut de innebygde effektene i SidStation til å kjøre diverse lyder gjennom. Hehe... :smile: ) Mine favoritter er som følger: Frohmage, (helt klart mitt favoritt multibånds resonans-filter.) Mabento, (gjør mange rare og morsomme ting med lyden. Modulerende filter eller noe sånt..) MagnetoS, (båndsus er fint det!) North Pole, (bra freeware filter med distortion, delay og så videre.) RM884, (rom-emulator.) M-Drive, (fin på all slags bass.) FM7 FX, (selv om den har litt begrenset funksjonalitet i Logic.) Regner med at det kommer noe på nettet etterhvert av det jeg lager. Og, lavish, hva skjedde med alle softsynthene dine? Nå har du ihvertfall fått muligheten til å fortelle om den fantastiske JP´n din! [ Denne Melding var redigert av: Winnie Da Puhman på 2002-11-02 02:58 ] Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Her vil jeg være med! VSTi, helt klart. Noe med utvalget også, og så foretrekker jeg VST framfor Sonar. NI er mine helter så langt. FM7, Pro-52 og B4 er helt enorme... det kunne sikkert Reaktor også vært, men den er rimelig tung å bygge lyder på. Men Tassman2 ser faktisk enda mer lovende ut. Har bare ikke hatt tid til å få sett på den enda. Men Demolydene er det fyldigste og mest levende jeg har hørt fra noen softsynth. Ellers et tips som jeg har fått mer og mer sans for: bruke superenkle synther som basis (som f.eks. Neon i VST: kjapp og CPU-snill). Så bygge ut overtoner og liv med en LANG rekke insert-effekter. En av de råeste lydene jeg har lagd var en heldig kombinasjon av settinger: Sinus --> Quadrafuzz --> Phaser --> Quadrafuzz --> Chorus --> Quadrafuzz --> Chorus. Tilsett gjerne klang eller delay, og presto! Verdens sinteste bass. Og dette er av de enklere eksemplene. Med dynamiske kamfiltere (GRM tools), high- eller lowpassfiltere, vocodere eller Northpole er det bare å leke med rekkefølge og settings, og du kan lage lyder langt bortenfor noe jeg har hørt fra noen andre kilder... Metoden kan antagelig sammenlignes med å legge trøfler med noen dråper eksklusiv balsamico på en Grandiosa. Bare bedre. :smile: Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Synes min Roland XV-5050 rocker jeg. Har begynt å bruke kontakt for trommer og Dreamstation for diverse, men XV´en er gullende god og jeg har bare pirket på overflaten ennå (den evige preset bruker, selv om jeg har editoren... skal bruke den mer!). Folk som kjører en masse soft-synths og sampler bør virkelig vurdere å kjøpe et DSP kort (som Powercore). De er dyre (fra rundt 5-6k) men vil ta jobben vekk fra CPU´en og er således absolutt verdt det. Selv kjøre jeg ikke særlig mye soft synths. En av grunnene er en evig rekke av lydproblemer, som gjør at jeg foretrekker MIDI og begrenser audio til gitar opptak og nedmixing, som regel ikke softsynths. Kontakt funker veldig bra, dog. Og nei, jeg lager ikke kul musikk. Jeg har ingen av boksene fra Korg eller noe. Jeg har ikke engang mixer ennå, håper å kjøpe en på nyåret. BTW: Kjære Julenisse, send en MicroVirus eller noe ned pipa, de høres så ufattelig fete ut! :razz: Så Bladerunner i går, og den herlige musikken... *sukk* _________________ Be warned, Pentagon now has a serious issue on their hands: Escape of the Psycho Kitten! [ Denne Melding var redigert av: Hidden på 2002-11-02 14:29 ] Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Quote: Metoden kan antagelig sammenlignes med å legge trøfler med noen dråper eksklusiv balsamico på en Grandiosa. Bare bedre. :smile: Grandiosa og Balsamico!? Helligbrøde! Hehe : ) Quote: NI er mine helter så langt. FM7, Pro-52 og B4 er helt enorme... det kunne sikkert Reaktor også vært, men den er rimelig tung å bygge lyder på. Jeg syns Reaktor henger litt etter (eier det selv), men den lenge lovede (noget forsinket kan man si) v3.3 skal ha FM7 oscillatorer bla. Uansett kan man gjøre masse kul samplemangling der. Quote: Men Tassman2 ser faktisk enda mer lovende ut. Har bare ikke hatt tid til å få sett på den enda. Men Demolydene er det fyldigste og mest levende jeg har hørt fra noen softsynth. Tassman 3 blir sikkert bra, men hvor fikk de det navnet fra kan man spørre seg :_P Quote: Og dette er av de enklere eksemplene. Med dynamiske kamfiltere (GRM tools), high- eller lowpassfiltere, vocodere eller Northpole er det bare å leke med rekkefølge og settings, og du kan lage lyder langt bortenfor noe jeg har hørt fra noen andre kilder... Hvis du liker å leke deg med overtoner er du nesten nødt til å prøve å automatisere waveshaping med z3ta+ demoen. Du kan vri og vrenge på formene, samtidig som du ser resultatet i både tids- og frekvensdomene. Totalt uten aliasfrekvenser, i motsetning til Absynth f.eks. Dessverre har ikke René (G. Ceballos) ment at tiden er inne for modulasjon av waveshaping via LFO osv ennå (for CPU-intensivt) :_ Men det blir sikkert noe av innen den tid jeg får råd til å kjøpe meg musikkgreier igjen hehe. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Kan ikke si jeg er noe 'stor' musiker, men jeg har lekt litt med Native Instruments FM7 og B4. Jeg må si de er mange ganger bedre enn noe annet jeg har hørt. Spesielt om jeg kjører B4 gjennom Fender Bassman'en, sånt blir det phet lyd av. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Har dere forresten hørt at (Korg) Karma systemet snart skal bli tilgjengelig som en editor for alle synther med MIDI ?! Seriøst, var nær å svime av da jeg hørte om det Vet ikke noe om pris, men fy fader.. Det vil gi enhver synth et helt nytt liv. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Her har jeg tydeligvis vært borte fra hardware-markedet for lenge. Hva er Karma? Hva betyr det du sier? Og sånt. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Karma er en aldri så liten revolusjon. Det er så nært autokomp keyboards at man kan nesten lure, men så har det utrolige muligheter slike keyboard aldri har hatt. Sjekk her: http://namm.harmony-central.com/WNAMM01/Co...g/PR/Karma.html Kunne tenkt meg å kjøpe det på bruktmarkedet når jeg får råd, men Karma systemet kommer jo snart som en editor som kan brukes med andre synther da Du kan hente noen lyd demoer fra Procom.no: Klikk her for å gå til Procom.no´s lyd demo side Lenke til kommentar
tso Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Her er to gratis VSTi, har ikke proevd de selv. Har ikke en ordentlig sequenser paa PCn for tia. http://dmi.deep-ice.com/ En floyte VSTi og en xylofon (pluss mer) VSTi . "dmiHammer is a VSTi for creating hammered chromatic percussion sounds. It's capable of reproducing the sounds of xylophones, mbira and chimes as well as a swag of strange new sounds" Dmi Flute ".. capable of producing some wicked multiphonics." ...- Dennis Miller, July 2002 Electronic Musician ".. like a tone deaf asthmatic with no teeth blowing across a milk bottle through a distortion pedal!" Steinberg har en oversikt over noen VST. Mange linker til freeware & Shareware. http://service.steinberg.de/webdoc_ps_int....uments_chart_en [ Denne Melding var redigert av: tso på 2002-11-09 05:30 ] Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 En Xylofon! Det er akkurat hva jeg trenger. Takk for den linken! Lenke til kommentar
tso Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Har du faatt proevd den? Laater den bra? Ser frem imot aa proeve den selv. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Hadde vært fett om det funket, men Sonar 2 finner ingen av dem (har Kontakt.dll i samme mappa, ikke noe problem). Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Kontakt er vel installert som DXi på maskina di. NI pleier å lage produktene sine i alle standardene. Tror du må ha ha en DXi-wrapper. FXpansion har en. Har foressten blitt veldig glad i multibåndskompressoren min. Den er fiiiiiiiiiin.... :smile: Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Duuuh sorry! Jeg forveklset VSTi og DXi! Multibånd kompressor? Har hørt noen nevne en soft som skal være veldig bra. Selv har jeg lyst på RNC, som jo er hardware. Det er mye nok å slite med for maskina mi. Akkurat nå holder jeg på med en låt hvor jeg bruker trommesamples, mixer ned MIDI tracks og legger på en ofysleg mengde plugins. Overdriver noe helt J., for å si det enkelt. Det er nå litt moro da Og selv om jeg har buffer stilt høyt, flytter jeg bare audiospor 30ms tilbake og da er det helt i sync, np. Hva jeg ikke blir klok på, er compression av trommespor. Ser frem til å lære mer om riktig bruk av compression, for det dreper meg snart. Mm.. den egentlige grunnen til at jeg redigerer denne posten var.. Har du prøvd en av de nye Behringer mixerne? Har lyst på en av dem med innebygget 24bit effekter. Prisen er latterlig, bare 2400,-, og de skryter av bra headroom og veldig svakt støynivå. Hadde tenkt å kjøpe den på nyåret. [ Denne Melding var redigert av: hidden på 2002-11-11 17:28 ] Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 De gamle Behringer-mikserne er jo det beste du får til den prisen, og i de nye skal de ha videreutviklet den gamle teknikken. Så jeg kan ikke tenke meg at de er dårlige. Men som du skjønner har jeg ikke testet dem. Sikler etter RNC selv jeg. Helst i kombinasjon med VTB-1 pre-amp fra SP. Men en multibåndskompressor er noe annet enn en vanlig kompressor ser du. Det er en EQ, kompressor og expander i ett. Den er delt opp i flere forskjellige frekvensområder med en kompressor og en expander på hvert område. På den måten kan du komprimere lyden forskjellig avhengig av hvor lys eller mørk lyden er. Helt genialt!! Det er en av de tingene som gjør at det er noe som helst poeng å dra ned med låtene til mastring. Jeg liker å ha ganske høye instillinger på kompresjonen på trommene mens jeg jobber, sånn at de "pumper" litt. Så fikser jeg heller på det under miksingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå