Gå til innhold

Jeg vil ikke ha ekstremister til Norge

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare se på alle sosialistene som støtter sosialistiske diktatorer. De bryr seg ikke om hva disse diktatorene driver med. De bare vet at de er sosialister, og da må man støtte dem for enhver pris.

6137826[/snapback]

Men er det virkelig slik at de fleste (eller hva du nå mener med "alle sosialistene som") sosialisert støtter diktatorer uten å bry seg med hva de driver med? Er det så enkelt som du beskriver det her, eller har det med folks mangel på informasjon som gjør at de kan støtte disse på bakgrunn av at de har hørt at de er sosialister (og derfor antar en rekke ting om meningene og handligene til disse diktatorene)?

Tviler på at det er særlig mange, sosialister eller ei, som støtter en grusom diktator hvis de vet hva denne personen/regimet virkelig mener og driver på med. En diktator er nok ikke særlig sosialistisk hvis den begår grusomme forbrytelser mot befolkningen i sitt land og ikke følger noen som helst form for sosialistisk tankegang, og da faller vel hele grunnen for å støtte disse i utgangspunktet bort?

Lenke til kommentar
Det er langt mer lønnsomt enn å importere et fåtall personer som koster ekstra mye.
Jeg er uenig i at det blir mer lønnsomt, blir nesten som at vi gir en sum med penger til noen vi vil hjelpe, men sannheten blir jo at vi gir dem fullt med penger til diktator-regimer.
Nei, det er ikke utrolig viktig. Hvis ikke du bruker hjernen, så tenker du ikke rasjonelt, og det kan gjøre utrolig mye skade. Da blir nemlig hovedpoenget å gi seg selv god samvittighet, og ikke å faktisk gjøre det som hjelper. Som regel blir det til at resultatet er det motsatte av det som er ønskelig.

Bare se på alle sosialistene som støtter sosialistiske diktatorer. De bryr seg ikke om hva disse diktatorene driver med. De bare vet at de er sosialister, og da må man støtte dem for enhver pris.

Nå sa jeg aldri at man ikke skulle bruke hjernen, men det å ikke inkludere hjernen blir igjen feil!

Nå finnes det forskjell på sosialdemokratier og ekstreme kommunist/sosialist regimer, som foreks Sovjet og Kambodsja, finnes nok ja sosialister som du sier som støtter opp under diktator regimer, det er helt sant, men sosialister er også sosialdemokrater og de er det et langt flertall av

Lenke til kommentar
Det er langt mer lønnsomt enn å importere et fåtall personer som koster ekstra mye.
Jeg er uenig i at det blir mer lønnsomt,

Hvordan kan du være uenig i at det er billigere og mer effektivt å hjelpe mange med en sum penger enn å hjelpe et fåtall med en større sum penger? Nå tenker du ikke med hjernen, men baserer deg på hjertet igjen.

blir nesten som at vi gir en sum med penger til noen vi vil hjelpe, men sannheten blir jo at vi gir dem fullt med penger til diktator-regimer.

Nei, det er det ikke. Det er jo dette regimet de flykter fra.

Nei, det er ikke utrolig viktig. Hvis ikke du bruker hjernen, så tenker du ikke rasjonelt, og det kan gjøre utrolig mye skade. Da blir nemlig hovedpoenget å gi seg selv god samvittighet, og ikke å faktisk gjøre det som hjelper. Som regel blir det til at resultatet er det motsatte av det som er ønskelig.

Nå sa jeg aldri at man ikke skulle bruke hjernen, men det å ikke inkludere hjernen blir igjen feil!

Helt enig. Man bør holde seg til å bruke hjernen. Det er noe i det man sier om at veien til helvete er brolagt med gode forsetter. Man må fokusere på resultater, ikke på godfølelsen i hjertet.

Nå finnes det forskjell på sosialdemokratier og ekstreme kommunist/sosialist regimer, som foreks Sovjet og Kambodsja, finnes nok ja sosialister som du sier som støtter opp under diktator regimer, det er helt sant, men sosialister er også sosialdemokrater og de er det et langt flertall av

6137963[/snapback]

Poenget er at mange baserer seg på å bruke hjertet, noe som nettopp fører til at de støtter ondskap.

Lenke til kommentar
sikkert mange som har et helvete ja... men nå er det slik i denne verden... da må de heller prøve og legge om sitt eget land der de kommer fra....

Og hvordan hadde du tenkt at dette skulle foregå? (Du som tydligvis har svar på alt) Man er etterfulgt og risikerer dødsstraff/fengsel/tortur/you name it, skal man da bare forandre landet sitt? Vi snakker her om folk som har behov for øyeblikkelig beskyttelse, ofte mennesker i livsfare.

hvorfor skal vi hjelpe alle?

Vi skal ikke hjelpe alle. Vi skal verne om de menneskene som kommer til Norge og ber om å få beskyttelse.

vi har også lidd.. men vi har ordnet opp i det...nordmenn som flykta fra norge i 2 verdenskrig kan sammenlignes....

Nei, her må du lese histore-boken din gutt. "Vi" har selvsagt lidd, men ikke på samme måten. Og vi kan takke de landene som tok imot Norske flyktninger, hvis du hadde vært flyktning hadde du kanskje skjønt dette her...

Det er ihvertfall helt soleklart at du ikke har lidd noe særlig.

Lenke til kommentar
sikkert mange som har et helvete ja... men nå er det slik i denne verden... da må de heller prøve og legge om sitt eget land der de kommer fra....

Og hvordan hadde du tenkt at dette skulle foregå? (Du som tydligvis har svar på alt) Man er etterfulgt og risikerer dødsstraff/fengsel/tortur/you name it, skal man da bare forandre landet sitt? Vi snakker her om folk som har behov for øyeblikkelig beskyttelse, ofte mennesker i livsfare.

Og disse er det FN som definerer som flyktninger, og som vi gjerne tar i mot.

Vi skal ikke hjelpe alle. Vi skal verne om de menneskene som kommer til Norge og ber om å få beskyttelse.

Så de enda svakere og fattigere som ikke engang klarer å komme seg til Norge, dem er det ikke så nøye med?

Lenke til kommentar
Så de enda svakere og fattigere som ikke engang klarer å komme seg til Norge, dem er det ikke så nøye med?

Har jeg sagt det? Trodde vi diskuterte norske innvandrere her?

6139983[/snapback]

Ok, så du mener altså at vi både skal ta imot alle som kommer, pluss i tillegg en haug med andre. Jeg er glad du står klar til å betale 350% skatt for å dekke kostnadene.

Lenke til kommentar
Hvordan kan du være uenig i at det er billigere og mer effektivt å hjelpe mange med en sum penger enn å hjelpe et fåtall med en større sum penger? Nå tenker du ikke med hjernen, men baserer deg på hjertet igjen.

Jeg er uenig i den forstand at vi ikke vet hvem eller hvor pengene egentlig ender opp hen, om det så hadde vært slik at vi var sikre på at pengene kom til de vi hadde intensjon om å hjelpe så hadde det jo vært kjempelønnsomt, men slik det er den dag idag er slett ikke slik alle steder.

Nei, det er det ikke. Det er jo dette regimet de flykter fra.

Det er jo nettopp hovedpoenget mitt, det må jo være en grunn at de flykter fra det, jo det er omstridt, og når det er et omstridt styre er det veldig vanskelig å ha kontroll over dine egne penger!

Helt enig. Man bør holde seg til å bruke hjernen. Det er noe i det man sier om at veien til helvete er brolagt med gode forsetter. Man må fokusere på resultater, ikke på godfølelsen i hjertet.
Jo er enig hjernen må jo alltid være der, men det kan vel falle andre inn at selvom man har en annen mening så betyr ikke det at man ikke forholder seg til hjernen også?
Lenke til kommentar
Ok, så du mener altså at vi både skal ta imot alle som kommer, pluss i tillegg en haug med andre. Jeg er glad du står klar til å betale 350% skatt for å dekke kostnadene.

Det er ikke disse andre vi diskuterer, du er helt på villspor. :!:

6140402[/snapback]

Ja, å se ting i sammenheng er helt crazy azza.

Lenke til kommentar

Jeg er uenig i den forstand at vi ikke vet hvem eller hvor pengene egentlig ender opp hen

Selvsagt vet vi det. Hvis vi vil vite det, altså.

Jo er enig hjernen må jo alltid være der, men det kan vel falle andre inn at selvom man har en annen mening så betyr ikke det at man ikke forholder seg til hjernen også?

6140249[/snapback]

Hvis man har en holdning som fører til at det blir mindre effektivt (flyktninger) eller fører til direkte ondskap (støtte til sosialistiske diktatorer), så betyr det at man ikke forholder seg til fakta, men at "The Cause" er viktigere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er nokså påfallende at det går an å komme med "hjelp folk der de er" argumentet, når man støtter partier som er helt imot dette. Det er jo opplagt at dette er bare for å forsøke å gjøre "send dem ut" propagandaen mere stueren.

Ja, å se ting i sammenheng er helt crazy azza.

Jeg trodde vi diskuterte trådstarters ekstreme/forvridde syn, jeg.

OT: Det er ganske crazy å si "azza".

6140489[/snapback]

Nei, det er et forsøk på hersketeknikk som enkelte benytter når de går tom for argumenter.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg står bak deg 100%. Jeg vil heller ikke ha noen av disse i landet under noen omstendigheter. Kulturkræsj eller ikke, de har ingen plass her.

6206086[/snapback]

Edit: glem det også.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Ekstremister finner du i alle kulturer, sosiale lag osv. Må huske på at det ikke bare fins ekstremister blant innvandrere. Fins mange her i Norge også, har jo Levende ord og Jehovas vitner :D

6238387[/snapback]

Trådstarter også kansje, om jeg ikke husker feil på hvordan den posten ble skrevet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...