Gå til innhold

Jeg vil ikke ha ekstremister til Norge

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Som et lite OT: At man i det hele tatt snakker om en egen integreringspolitikk, må da være et tegn på at innvandringspolitikken er i utgangspunktet er feilslått?

6133121[/snapback]

Hvorfor det?

---

Hvordan ville dere (som mener vi skal stenge grensene) følt det dersom dere var torturert, fengslet uten dom, forfulgt, eller truet på livet av krig og natur-katastrofer, og deretter opplevde at ingen ville ta imot dere og gi dere beskyttelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som et lite OT: At man i det hele tatt snakker om en egen integreringspolitikk, må da være et tegn på at innvandringspolitikken er i utgangspunktet er feilslått?

6133121[/snapback]

Hvorfor det?

6135089[/snapback]

Fordi hvis det er slik at man må ha en egen, spesialtilpasset politikk for at folk skal klare å tilpasse seg vårt samfunn, så tyder det på at det hadde vært mer gunstig for det norske samfunnet å tatt i mot folk som innretter seg på egen hånd, uten spesielle tiltak.

Lenke til kommentar

6133121[/snapback]

Hvorfor det?

---

Hvordan ville dere (som mener vi skal stenge grensene) følt det dersom dere var torturert, fengslet uten dom, forfulgt, eller truet på livet av krig og natur-katastrofer, og deretter opplevde at ingen ville ta imot dere og gi dere beskyttelse?

6135089[/snapback]

Folk som ikke har opplevd helvetet selv kan ikke svare på det.

Lenke til kommentar

6133121[/snapback]

Hvorfor det?

6135089[/snapback]

Fordi hvis det er slik at man må ha en egen, spesialtilpasset politikk for at folk skal klare å tilpasse seg vårt samfunn, så tyder det på at det hadde vært mer gunstig for det norske samfunnet å tatt i mot folk som innretter seg på egen hånd, uten spesielle tiltak.

6135121[/snapback]

Når det som regel ikke snakk om hva som lønner seg økonomisk for den norske stat, for da kan man entydig trekke den konklusjonen om at de å ta imot flyktninger er galt, noe som i og for seg stemmer når man tenker på de økonomiske konsekvensene som en stat nødvendigvis får. Man hjelper flyktninger fra det de frykter, man velger ikke å hjelpe en flyktning for å få en økonomisk gevinst, da den i de aller fleste tilfeller vil utebli.

At man trenger en form for tilpassningspolitikk ovenfor disse flyktningene finner jeg som bare rett og rimelig, da man ønsker at disse personene skal få et så godt opphold som mulig i det norske land, og man ønsker at disse personene skal tjene inn det de har kostet den norske stat i form av arbeidskraft, eller i hvert fall kompensere for det.

Endret av warpig
Lenke til kommentar

6133121[/snapback]

Hvorfor det?

---

6135089[/snapback]

Folk som ikke har opplevd helvetet selv kan ikke svare på det.

6135267[/snapback]

Hvor mange mennesker lider i verden hvert minutt hver eneste dag?

Hvor mange mennesker bor det i Norge?

Hvor mange mange tar vi i mot i dag?

Hvor mange har vi kapasitet til å ta i mot?

Lenke til kommentar
Når det som regel ikke snakk om hva som lønner seg økonomisk for den norske stat, for da kan man entydig trekke den konklusjonen om at de å ta imot flyktninger er galt, noe som i og for seg stemmer når man tenker på de økonomiske konsekvensene som en stat nødvendigvis får. Man hjelper flyktninger fra det de frykter, man velger ikke å hjelpe en flyktning for å få en økonomisk gevinst, da den i de aller fleste tilfeller vil utebli.

At man trenger en form for tilpassningspolitikk ovenfor disse  flyktningene finner jeg som bare rett og rimelig, da man ønsker at disse personene skal få et så godt opphold som mulig i det norske land, og man ønsker at disse personene skal tjene inn det de har kostet den norske stat i form av arbeidskraft, eller i hvert fall kompensere for det.

6135288[/snapback]

Vær så snill å ikke trekke inn flyktninger her. Det er INGEN SOM ER UENIG I (dvs, kanskje hvit valgallianse-wannabes) at vi skal ta imot flyktninger. Med 1500 stk i året fordelt utover landet hadde det ikke vært behov for noe videre integreringspolitikk, da hadde gjestene lett glidd inn i lokalsamfunnet.

Asylsøkere og flyktninger er ikke det samme. Innvandrere og flyktninger er ikke det samme. Flyktninger venter i utgangspunktet på at situasjonen i hjemlandet skal bli bra, for så å reise hjem. Innvandrere er kommet i den hensikt å bosette seg og forbli i Norge.

I tillegg til de ca 1500 flyktningene som vi tar i mot, kommer det over ti ganger så mange som _ikke_ er flyktninger. Det er der utfordringen ligger, ikke i flyktningepolitikken.

Lenke til kommentar
Etter flere år i Norge har den 12 år gamle datteren begynt å tilpasse seg en vestlig kultur som faren ikke har noe som helst til overs for.

Hvorfor bo i Norge som er et vestligkulturelt land når han er så imot vestlig kultur at han er villig til å mishandle sin egen datter på denne måten når hun tar til seg kulturen?

Det blir litt som å kappe av seg beina for så å klage over at man ikke kan gå.

Lenke til kommentar

Hva er poenget ditt?

Hva er poenget ditt?

Hva er poenget ditt?

Hva er poenget ditt?

=)

Lenke til kommentar

Hva er poenget ditt?

Hva er poenget ditt?

Hva er poenget ditt?

Hva er poenget ditt?

=)

6135666[/snapback]

At det fins millioner av mennesker som lider hver dag. Skal vi slippe inn alle? Eller skal vi begrense oss til homser fra Iran? Det kommer allerede flere med annerledes "verdisyn" enn det vi klarer integrere pr i dag. Se groruddalen.

Det beste måtte da være at de som lider dro til nærmeste trygge havn og ikke kloden rundt. Da kunne langt flere fått hjelp med samme mengde ressurser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

sikkert mange som har et helvete ja... men nå er det slik i denne verden... da må de heller prøve og legge om sitt eget land der de kommer fra.... hvorfor skal vi hjelpe alle? vi blir ikke et sivilisert land lenge vis vi forsetter med dette.... og det kommer til å avle både rasisme og vold... eksempel(usa).... innvandrere , ta å rydd opp i deres eget land... vi har også lidd.. men vi har ordnet opp i det...nordmenn som flykta fra norge i 2 verdenskrig kan sammenlignes....fiks deres eget land!!.....istedet for å ødelegge andres...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
sikkert mange som har et helvete ja... men nå er det slik i denne verden... da må de heller prøve og legge om sitt eget land der de kommer fra.... hvorfor skal vi hjelpe alle? vi blir ikke et sivilisert land lenge vis vi forsetter med dette.... og det kommer til å avle både rasisme og vold... eksempel(usa).... innvandrere , ta å rydd opp i deres eget land... vi har også lidd.. men vi har ordnet opp i det...nordmenn som flykta fra norge i 2 verdenskrig kan sammenlignes....fiks deres eget land!!.....istedet for å ødelegge andres...

6135922[/snapback]

Helledusan! Ta nå å steke en vaffelkake da! All denne pepperen er ikke bra for deg!!

Lenke til kommentar
Snipp og to snapp.

6135922[/snapback]

Jeg vil bare påpeke det paradoksale i emnetittelen igjen, du vil altså nekte, ifølge emnetittelen, alle personer med ekstreme meninger (ordbok) et statsborgerskap i Norge, eller i hvert fall en sjanse til å leve her. Ifølge norsk politikk har du ekstreme meninger, altså; du vil nekte deg selv et liv i det norske land.

Så kan man jo spørre seg om dette vil være en aktuell problemstilling for deg når du ikke lenger befinner deg i det aktuelle landet.

Endret av warpig
Lenke til kommentar
Jeg er faktisk skuffet over antallet flyktninger vi tar imot, det bør bli flere!

Jeg er uenig. Det er ikke en bærekraftig praksis.

Det er mye, mye billigere å hjelpe folk i sine nærområder. Du får altså hjulpet flere for mindre penger.

La oss helt hypotetisk si at det å ta noen inn i Norge koster 1000 kroner per person. Hvis disse ble hjulpet i sine nærområder i stedet hadde det kanskje kostet 10 kroner per person. Da er det bedre å hjelpe hundre personer for samme sum penger enn å bare hjelpe en.

Vi skal være et samfunn som er flerkulturrelt og ikke kommer med konklusjoner om at du er fra Saudi-Arabia dermed er du terrorist eller ekstremist! Det blir bare for tåpelig

6130575[/snapback]

Å være et flerkulturelt samfunn er ikke et mål i seg selv. Hva skulle poenget med det være? Flerkulturelle er vi allerede, og kulturen er alltid i utvikling uansett.

Vi må tenke praktisk. Vi må bruke hjernen, ikke hjertet. Hvis man følger hjertet så føler man seg kanskje bedre, men det blir utrolig lite effektivt, og man hjelper seg selv (til å få bedre samvittighet) mer enn man hjelper andre.

6130858[/snapback]

Jo, selvfølgelig hadde det vært kjempe lønnsomt å hjelpe til i nærområdet dems, om det var mulig da! For vi har jo sett resultater etter resultater der dette har blitt gjort, men ikke ledet til noe som helst! Jeg vet det koster mye mer penger for folk å komme inn i Norge enn når vi hjelper dem i sitt eget hjemland! Men som sagt det hjelper ingenting, så da syns jeg at et liv er mye mer verdt enn en sum med penger som vi helst egentlig vil ha for oss selv!

Fullt klar over at vi er et flerkulturrelt samfunn men problemet blir at det er fortsatt mange som ikke oppfører seg flerkulturell-vennlige slik at innvandrere føler seg rett og slett uvelkomne her og det er fryktelig!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Snipp og to snapp.

6135922[/snapback]

Jeg vil bare påpeke det paradoksale i emnetittelen igjen, du vil altså nekte, ifølge emnetittelen, alle personer med ekstreme meninger (ordbok) et statsborgerskap i Norge, eller i hvert fall en sjanse til å leve her. Ifølge norsk politikk har du ekstreme meninger, altså; du vil nekte deg selv et liv i det norske land.

Så kan man jo spørre seg om dette vil være en aktuell problemstilling for deg når du ikke lenger befinner deg i det aktuelle landet.

6136154[/snapback]

emnetittel " "jeg vil ikke ha ekstremister TIL NORGE" jeg er Norsk.....er norsk statsborger...så det vil si at jeg er en ekstremist I NORGE... skjønner? uansett tar du det ut av sammenheng

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Det er mye, mye billigere å hjelpe folk i sine nærområder. Du får altså hjulpet flere for mindre penger.

Jo, selvfølgelig hadde det vært kjempe lønnsomt å hjelpe til i nærområdet dems, om det var mulig da!

Selvsagt er det mulig å hjelpe folk nærmere der de kommer fra.

For vi har jo sett resultater etter resultater der dette har blitt gjort, men ikke ledet til noe som helst!

Javel? Når og hvor da?

Jeg vet det koster mye mer penger for folk å komme inn i Norge enn når vi hjelper dem i sitt eget hjemland! Men som sagt det hjelper ingenting, så da syns jeg at et liv er mye mer verdt enn en sum med penger som vi helst egentlig vil ha for oss selv!

Nå bruker du hjertet istedenfor hjernen igjen. Også du skjønner at vi ikke kan ta imot ubegrenset med flyktninger, og det som da skjer er at de som blir igjen må lide, mens et bittelite mindretall kanskje får hjelp. Dette mindretallet vil koste oss enormt mye penger i forhold til det vi faktisk klarer å utrette.

Lenke til kommentar

KRAFortune: Jeg tenkte akkurat det når jeg så tråden din: At jeg ikke ville ha ekstremister i Norge. Jeg blåser i så måte om de heter Henning og er fra Toten og medlem i Norsk Front (eller hva de nå heter i dag), eller er fra Irak og medlem av Ansar al-Islam.

Men jeg er glad for at jeg bor i et land hvor det fortsatt (i alle fall til en viss grad) er tillatt å ha ekstreme meninger. Jeg ville ikke ønsket meg meningssensur ved innvandring, derimot vill jeg ønsket strengere reaksjoner ved ekstreme handlinger i strid med norsk lovverk, inklusive anledning til utvisning...

Ytringsfriheten er viktig for meg, og nekter vi folk adgang til landet på grunn av deres meninger er den ikke reell lenger.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Tror du unngår hovedpoenget, det er at det er mulig, ja, men veldig ulønnsomt egentlig pga av hvordan alt fungerer i landet osv, det virker som om man tenker på hva personen selv kan gjøre med pengene de får som hjelp, utenom man tenker på hva landet kan muligens gjøre med dem å fortsette sin undertrykkelse, det er der vi må merke oss at det ikke blir lønnsomt å mer lønnsom hvis den personen ble tillatt et sted å bo i Norge!

Javel? Når og hvor da?
Ta for deg USA i Irak, der prøver de nå å få ro osv, men de gjør jo ikke det fordi folk er fiendtlige ovenfor amerikanerne pga alle sivile som har mistet livet, samme nede på Balkan og her finner vi folk som kan ja motta penger og hjelp fra andre land, men hvor mye hjelp er det egentlig i etter tiden for den personen?

Nå bruker du hjertet istedenfor hjernen igjen. Også du skjønner at vi ikke kan ta imot ubegrenset med flyktninger, og det som da skjer er at de som blir igjen må lide, mens et bittelite mindretall kanskje får hjelp. Dette mindretallet vil koste oss enormt mye penger i forhold til det vi faktisk klarer å utrette.

Nå er det ikke bare Norge som hjelper til ute i verden da!

Men å tenke med hjertet innebærer felleskap og kjærlighet, det er utrolig viktig!

Lenke til kommentar

Jo, selvfølgelig hadde det vært kjempe lønnsomt å hjelpe til i nærområdet dems, om det var mulig da!

For vi har jo sett resultater etter resultater der dette har blitt gjort, men ikke ledet til noe som helst!

Javel? Når og hvor da?

6137191[/snapback]

Jeg skal ikke blande meg bort i denne delen av diskusjonen, annet enn å si at det ene ikke utelukker det andre. Men det er en kjent sak at det har vært mye bortkastet u-hjelp. Det ligger utallige norske fiskebåter og ruster rundt i Afrika. Og de finnes utallige diktatorer som kjører rundt i pansrede Mercedeser betalt med norske bistandsmidler.

Det er opplagt mulig å hjelpe folk i sitt hjemland, men det forutsetter en infrastruktur og et politisk system hvor pengene faktisk kommer de som behøver dem til gode. Det er vanskelig nok med ren nødhjelp, med hjelp til selvhjelp kan det være umulig. Du kunne jo tenke deg å drive hjelp i "nærområdet" til Robert Mugabe...

Geir :)

Lenke til kommentar

Tror du unngår hovedpoenget, det er at det er mulig, ja, men veldig ulønnsomt egentlig pga av hvordan alt fungerer i landet osv

Det er langt mer lønnsomt enn å importere et fåtall personer som koster ekstra mye. Dessuten trenger det ikke å skje nøyaktig i landet vedkommende stammer fra.

Javel? Når og hvor da?

Ta for deg USA i Irak, der prøver de nå å få ro osv, men de gjør jo ikke det fordi folk er fiendtlige ovenfor amerikanerne pga alle sivile som har mistet livet, samme nede på Balkan og her finner vi folk som kan ja motta penger og hjelp fra andre land, men hvor mye hjelp er det egentlig i etter tiden for den personen?

Hverken Irak eller Balkan ligger isolert fra områdene rundt. Det er ikke øyer med vakuum over grensen. De grenser faktisk til andre områder og land.

Nå er det ikke bare Norge som hjelper til ute i verden da!

Men å tenke med hjertet innebærer felleskap og kjærlighet, det er utrolig viktig!

6137295[/snapback]

Nei, det er ikke utrolig viktig. Hvis ikke du bruker hjernen, så tenker du ikke rasjonelt, og det kan gjøre utrolig mye skade. Da blir nemlig hovedpoenget å gi seg selv god samvittighet, og ikke å faktisk gjøre det som hjelper. Som regel blir det til at resultatet er det motsatte av det som er ønskelig.

Bare se på alle sosialistene som støtter sosialistiske diktatorer. De bryr seg ikke om hva disse diktatorene driver med. De bare vet at de er sosialister, og da må man støtte dem for enhver pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...