Gå til innhold

Jeg vil ikke ha ekstremister til Norge

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Link

sånt som dette kan holde seg hjemme... og innvandrere fra land som iran, saudi-arabia burde ikke få innpass uansett....(med unntak av kvinner som reiser alene) de tar med seg drittet til Norge... de syke meningene de har... noen kommer sikkert til å mene jeg tar alle under en kam... men ta Iran f.eks....se på lovene, se på hvordan "ALLE" lever.... Jeg vil ikke ha noen av de i Norge

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vel sikkert ikke tenkt tanken om at de som lever undre de såkalte syke lovene i Iran ikke gjør det av fri vilje? Du har vel sikkert heller ikke tenkt tanken om at det ikke er et ordentlig demokrati, men heller det jeg har beskrevet som et liksomdemokrati før?

Forresten, du nekter, ifølge emnets navn, deg selv et statsborgerskap i Norge.

Lenke til kommentar

Kvinner er ikke så uskyldige de heller. For noen uker siden var det en lignendes sak jeg så i aftenposten, der en dame hadde gjort noe av det samme som denna karen.

Men det som burde ha skjedd, var at ungen ble tatt hånd om, mens faren ble sendt hjem til der han kommer ifra.

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk skuffet over antallet flyktninger vi tar imot, det bør bli flere! Vi skal være et samfunn som er flerkulturrelt og ikke kommer med konklusjoner om at du er fra Saudi-Arabia dermed er du terrorist eller ekstremist! Det blir bare for tåpelig

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar

Den nye sosialistiske administrasjonen av Utlendingsdirektoratet slapp jo nettopp inn over 100 Iranere som påsto at de var homofile, uten å sjekke bakgrunn på de i det hele tatt. Flesteparten av de mangler alle typer id-papirer. Kjempefint Norge! Tviler på at en eneste av de var homofil, og hvis det var tilfelle synes ikke jeg det er god nok grunn til å få asyl her.

Lenke til kommentar
Den nye sosialistiske administrasjonen av Utlendingsdirektoratet slapp jo nettopp inn over 100 Iranere som påsto at de var homofile, uten å sjekke bakgrunn på de i det hele tatt. Flesteparten av de mangler alle typer id-papirer. Kjempefint Norge!  Tviler på at en eneste av de var homofil, og hvis det var tilfelle synes ikke jeg det er god nok grunn til å få asyl her.

6130594[/snapback]

Men dette er noe du tviler på? Så sjansen for at det er sant er veldig liten egentlig!

Lenke til kommentar
Tja. Kansje vi skal begynne å eksportere norsk-norske voldsaper også :p Bare finne oss et kontinent ingen bor på...

6129699[/snapback]

Veldig enig med deg.

Forøvrig, minst 8 % av befolkningen er innvandrere, og det er en hendelse.

Skjønner at det kommer sånne frustrasjoner, men det er ikke nødvendig å dra det ut sånn.

Og tror du iranere vil leve under sånt styre? Selv har jeg levd under det iranske styret i flere år, og jeg vil ikke si at befolkningen jubler for det. I Iran er det jo ikke engang lov for kvinner å se fotball. Syke lover ja, men det betyr ikke at befolkningen er syk.

Lenke til kommentar
Jeg er faktisk skuffet over antallet flyktninger vi tar imot, det bør bli flere!

Jeg er uenig. Det er ikke en bærekraftig praksis.

Det er mye, mye billigere å hjelpe folk i sine nærområder. Du får altså hjulpet flere for mindre penger.

La oss helt hypotetisk si at det å ta noen inn i Norge koster 1000 kroner per person. Hvis disse ble hjulpet i sine nærområder i stedet hadde det kanskje kostet 10 kroner per person. Da er det bedre å hjelpe hundre personer for samme sum penger enn å bare hjelpe en.

Vi skal være et samfunn som er flerkulturrelt og ikke kommer med konklusjoner om at du er fra Saudi-Arabia dermed er du terrorist eller ekstremist! Det blir bare for tåpelig

6130575[/snapback]

Å være et flerkulturelt samfunn er ikke et mål i seg selv. Hva skulle poenget med det være? Flerkulturelle er vi allerede, og kulturen er alltid i utvikling uansett.

Vi må tenke praktisk. Vi må bruke hjernen, ikke hjertet. Hvis man følger hjertet så føler man seg kanskje bedre, men det blir utrolig lite effektivt, og man hjelper seg selv (til å få bedre samvittighet) mer enn man hjelper andre.

Lenke til kommentar
Og tror du iranere vil leve under sånt styre? Selv har jeg levd under det iranske styret i flere år, og jeg vil ikke si at befolkningen jubler for det. I Iran er det jo ikke engang lov for kvinner å se fotball. Syke lover ja, men det betyr ikke at befolkningen er syk.

Er faktisk mange i Iran som vil ha det slik, ellers ville systemet aldri vært slik som det er nå. Folk glemmer at det er ikke er et homogent samfunn og folk har forskjellige meninger, noen liker å låse kvinnene inne og andre mener at kvinnene burde få mulighet til å få større frihet i samfunnet. Jeg tror over 50% av samfunnet i Iran vil ha det slik det er nå.

Lenke til kommentar

Er faktisk mange i Iran som vil ha det slik, ellers ville systemet aldri vært slik som det er nå. Folk glemmer at det er ikke er et homogent samfunn og folk har forskjellige meninger, noen liker å låse kvinnene inne og andre mener at kvinnene burde få mulighet til å få større frihet i samfunnet. Jeg tror over 50% av samfunnet i Iran vil ha det slik det er nå.

6130940[/snapback]

Med tanke på at valget ikke foregikk på en redelig måte ser jeg ikke at du har noen som helst form for et grunnlag til å hevde det.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=105667

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=281929

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=281294

Lenke til kommentar

Pricks: det såkalt hypotetiske anslaget ditt har ikke et hint av sannhet i seg. Du kan kalle det hypotetisk når du har riktig forhold med tallene, ikke når du finner på tallene selv.

Uansett, å hjelpe folk i deres eget land er sabla bra ide, men når styresmaktene ønsker noe annet enn f.eks de humanitære hjelpeorganisasjonene, blir litt som fyre for kråka. Bistand til noen stater har i flere tilfeller vist seg å aldri komme frem. Da er det heller ingen vits. Da er det bedre at FN-styrker går inn å prøver å lage fred.

Jeg er helt enig at den kulturen som eksisterer i mange land er under en hver kritikk og at de selvfølgelig burde forandres på. Men jeg tror IKKE at den kan forandres over dagen, slik som f.eks Bush-adm. tror. Vi så hvordan det gikk. Å plutselig forandre hel nasjon over noen få år er rett og slett umulig. Det vil ta mange generasjoner med "kondisjonering", før noe slikt er mulig.

Og til trådstarter: jeg tror du egentlig vet at det du sier bare er oppspinn. Reiseeksperter over hele verden sier at Iran og Pakistan er verdens mest gjestfrie land.

Uansett om iranerne vil eller ikke vil ha det slik det er nå, så kan faktisk ikke vi bestemme hva som er riktig eller galt, selvom alle handler utifra det standpunkt. Jeg mener at (fordi jeg er oppvokst i en vestlig familie) at vi har mye å lære dem, men kanskje vi også har et og annet å lære av dem.

Jeg vil bli meget overrasket om noen av mine venner drar til pakistan en måned og kommer tilbake og sier: "Fy faen, for et forferdelig folk".

Lenke til kommentar
Jeg vil bli meget overrasket om noen av mine venner drar til pakistan en måned og kommer tilbake og sier: "Fy faen, for et forferdelig folk".

6131499[/snapback]

Det kan nok skje hvis vennene dine står fram som homofile der nede ;)

Pricks: Du sier du vil hjelpe folk der de er, men såvidt jeg vet er partiet ditt imot u-hjelp?

Lenke til kommentar
Tja. Kansje vi skal begynne å eksportere norsk-norske voldsaper også :p Bare finne oss et kontinent ingen bor på...

6129699[/snapback]

Hva er vitsen med å komme med slike tulleforslag?

6129847[/snapback]

Var ikke jeg som dro fram eksport av voldsaper. Jeg ville bare påpeke at likhet for loven er en fin ting.

Ellers så står jo Island temmelig ubeskyttet nå - noe må vi jo bruke de nye fregattene til :p

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å komme med slike tulleforslag?

6129847[/snapback]

Var ikke jeg som dro fram eksport av voldsaper. Jeg ville bare påpeke at likhet for loven er en fin ting.

6132833[/snapback]

Jo, det var du som dro fram eksport av voldsaper. Jeg dro frem import av dem. Stor forskjell. Det er nemlig full adgang til å nekte å ta inn folk til riket. Å eksludere statsborgere fra riket, er derimot en noe større oppgave.

Altså: Norge har full anledning til å nekte adgang til, eller utvise, kriminelle fra riket. Å utvise norske statsborgere (uansett opprinnelse) er det ingen som har tatt til orde for, unntatt deg. Ved å være mer selektiv kan man tilogmed oppnå å redusere den relative andelen av kriminelle i forhold til totalbefolkningen.

Som et lite OT: At man i det hele tatt snakker om en egen integreringspolitikk, må da være et tegn på at innvandringspolitikken er i utgangspunktet er feilslått?

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...