jovaa Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Hei Jeg har nå prøvd å installere Mandrake 9.0. Alt går knirkefritt helt til jeg skal konfigurer X. Skjermkortet mitt finner den lett (ATI Radeon 8500), men det er verre med skjermen. Jeg har en rimelig gammel Daewoo 15" som takler max 1024/768 (ja det er dårlig...). Når jeg så skal teste oppsettet mitt, som er 1024/768/24 @ 60 Hz, får jeg en beskjed om at dette ikke går. Jeg har prøvd alle mulige konfigurasjoner, men med samme resultat. Hopper jeg over dette, blir det bare tull under oppstart. Jeg får en beskjed som sier a X får problemer m.m, og om jeg vil konfigurere manuelt. Da må jeg taste inn root passord. Noe jeg prøver på. Men jeg får ikke tasta inn noe som helst! Bare entertasten skaper en reaksjon på skjermen. Som dere sikkert skjønner så er jeg litt frustrert. Håper at jeg har beskrevet problemet bra nok, og at dere har noen tips. Jeg skal prøve med RedHat en annen, dag men vil jo gjerne også prøve Mandrake. Og: ikke si at jeg skal begynne å trøkke kommandoer og full pakke da jeg er veeldig newbie på Linux. Blir fort veldig redd kommandolinjer :smile: Håper på hjelp... mvh Jo Vaagan Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Prøv å lete etter noe som heter "VESA" i listen over skjermer. Kjøre skjermen i vesa-modus........ [ Denne Melding var redigert av: runmad på 2002-10-06 19:53 ] Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 Har installert RedHat 8 nå. Funka fint der, fant både skjerm og kort med en gang, og saken var biff. :smile: Takk for svar likevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå