Gå til innhold

Bruker du fortsatt Windows?

Brukerundersøkelse  

162 stemmer

1. 1. Bruker du fortsatt Windows på din personlige PC?

• Bruker kun Linux, har forsaket djevelen fullstendig
      32
    • Bruker Linux primært, men Windows til spill
      27
    • Bruker Linux primært, men Windows til spesielle programmer
      25
    • Bruker Windows som hoved-OS men server/en annen maskin kjører Linux
      48
    • Bruker ikke linux i det hele tatt, og lurer på hva jeg gjør i denne kategorien
      30

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Jeg har Windows XP i VMWare på Powerbooken, men bruker den sjelden, og da bare til programmer som ikke finnes for OS X, BSD eller GNU/Linux... Ellers går det i Slackware, Debian og OpenBSD.

Lenke til kommentar

Kjører Linux på min egen PC ja, og skal snart installere det på de andre PCene hjemme (må bare vente på startskudd fra foreldre, skal oppgradere en treig MSI.)

Bruker Linux på skolen også. Mamma er rektor og jeg fikk overtalt henne til å la meg installere Linux på alle skolens PCer som ett prosjekt. (jeg er nå "IT-ansvarlig"og har root-tilgang :tease: )

Det dumme var at nesten ingen elevene skjønte at de ikke satt på Windows. :whistle:

Hørte noen som klagde på at MSN Messenger og Internet Explorer var sletta.

Endret av -XaHc-
Lenke til kommentar
Hva hadde de forventa seg da når Linux ble lagt inn?

Men en ting skal være sikkert -XaHc-. Og legge inn Linux på skole-maskiner er det smarteste man kan gjøre. Da slipper man virus, spyware og alle spillene som elevene legger inn.

7615856[/snapback]

Vet, det var jo grunnen til installeringa, har blokka de meste kjente spillsidene også.

De klagde over at MSN og IE var fjerna fordi de trodde at PCen fortsatt kjørte WinXP.

Lenke til kommentar

Jeg kjører Windows, men har en Ubuntu som kjører under VMWare.

Alt jeg kan gjøre i Ubuntu kan jeg gjøre i Windows, men mye av det jeg gjør i Windows kan jeg ikke gjøre i Ubuntu.

Jeg prøver, men ser ingen grunn til å konvertere til Linux selv om jeg ser visse fordeler. Jeg vil bruke endel Linux for å lære mer, og har tenkt å legge inn SuSE på en annen virtuell maskin. Men tviler på at jeg vil gå vekk fra Windows i overskuelig framtid.

Har kjørt bl.a. VAX/VMS, Unix og AmigaDOS i tidens løp, men kan ikke nekte for at jeg trives best i Windows.

Lenke til kommentar
Kjører Linux på min egen PC ja, og skal snart installere det på de andre PCene hjemme (må bare vente på startskudd fra foreldre, skal oppgradere en treig MSI.)

Bruker Linux på skolen også. Mamma er rektor og jeg fikk overtalt henne til å la meg installere Linux på alle skolens PCer som ett prosjekt. (jeg er nå "IT-ansvarlig"og har root-tilgang :tease: )

Det dumme var at nesten ingen elevene skjønte at de ikke satt på Windows.  :whistle:

Hørte noen som klagde på at MSN Messenger og Internet Explorer var sletta.

7615801[/snapback]

Men hvilken Linux var det du la inn da? Var det mange maskiner du la det inn på?

7616119[/snapback]

Dette lurer jeg også på :) Skolelinux høres mest sannsynlig ut :p

Lenke til kommentar

Vanlig Ubuntu 6.10 (ikke Edu-versjonen), installerte det på rundt 5-6 maskiner, altså alle maskinen på data-rommet (vi prøver å skaffe flere, men penger vokser ikke på trær).

EDIT: Har nå konvertert bygdelagets PC, XPn på den hadde klikket og Windows-CDen kunne ikke finne harddisken. Så jeg kom raskt fram med en av distro-CDene mine. Har ikke sett Windows på månedsvis nå :-P

Endret av -XaHc-
Lenke til kommentar

Huff... Må si jeg blir litt redd når folk savner IE. Fjerna helt fra windowspartisjonen min. Men ja, kjører en partisjon med Ubuntu og en med Windows. Så driver jeg og skal sette opp en gammel pc med ubuntu. Eneste grunnen til at jeg har windows fortsatt er enkelt og greit for spillene sin skyld. Oblivion er ett genialt spill, men funker vel ikke å bruke cedega etter hva jeg har hørt, uansett blir det vel da bare lag, noe som er uaktuelt. Men den dagen Linux nærmer seg windows når det gjelder spill skal min forhatte XP partisjon fjernes for godt.

Lenke til kommentar
Huff... Må si jeg blir litt redd når folk savner IE. Fjerna helt fra windowspartisjonen min. Men ja, kjører en partisjon med Ubuntu og en med Windows. Så driver jeg og skal sette opp en gammel pc med ubuntu. Eneste grunnen til at jeg har windows fortsatt er enkelt og greit for spillene sin skyld. Oblivion er ett genialt spill, men funker vel ikke å bruke cedega etter hva jeg har hørt, uansett blir det vel da bare lag, noe som er uaktuelt. Men den dagen Linux nærmer seg windows når det gjelder spill skal min forhatte XP partisjon fjernes for godt.

7622531[/snapback]

Oblivion funker greit i Cedega så lenge du har nvidia kort.

Lenke til kommentar

7622531[/snapback]

7622552[/snapback]

Ok, men hjelper ikke siden jeg har ett ATI :(

Lenke til kommentar

7622531[/snapback]

7622552[/snapback]

Ok, men hjelper ikke siden jeg har ett ATI :(

7622557[/snapback]

Du burde skaffe deg nVidia kort når du har sjangsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...