Gå til innhold

Bruker du fortsatt Windows?


Brukerundersøkelse  

162 stemmer

  1. 1. Bruker du fortsatt Windows på din personlige PC?

    • Bruker kun Linux, har forsaket djevelen fullstendig
      32
    • Bruker Linux primært, men Windows til spill
      27
    • Bruker Linux primært, men Windows til spesielle programmer
      25
    • Bruker Windows som hoved-OS men server/en annen maskin kjører Linux
      48
    • Bruker ikke linux i det hele tatt, og lurer på hva jeg gjør i denne kategorien
      30


Anbefalte innlegg

btw, noen som veit om BF2 faktisk klarer å kjøre igjenom cedega uten problemer? Ser cedega reklamerer med det, men jeg tør ikke HELT og tro det, dette er nemlig det eneste spillet jeg spiller, og kan derfor kaste ut windows helt hvis dette stemmer hvis kjøret lite kompromiss med meg selv angående bilde arkiveringsfunksjonen.

6205428[/snapback]

Du kan jo laste ned testversionen av Cedega og teste selv, testa ut CS:S, men det hakka noe veldig!

 

Den dagen Linux blir et fullverdig alternativ når det kommer til spilling skal jeg konvertere :)

6205456[/snapback]

Hva med å konvertere og spille de spillene som allerede finnes på Linux? Det at produsenter er late er noe de selv bør bøte med mener jeg, har slutte helt med spill på PC, bortsett fra litt UT og Q da dette er spill som er laget også for Linux.

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den dagen Linux blir et fullverdig alternativ når det kommer til spilling skal jeg konvertere :)

6205456[/snapback]

Hva med å konvertere og spille de spillene som allerede finnes på Linux? Det at produsenter er late er noe de selv bør bøte med mener jeg, har slutte helt med spill på PC, bortsett fra litt UT og Q da dette er spill som er laget også for Linux.

6205542[/snapback]

 

Ja, men da utelukker jeg jo en del spill jeg har lyst til å spille / kommer til å spille framover. vil være å ødelegge litt for meg selv.

 

produsentene er late ja, men vil sikkert kosta enda flere millioner å lage spillet hvis de skal utvikle det for to plattformer.

 

kommer vel ikke til å bli noe bedre når Vista kommer med DX10

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Kjører GNU/Linux hjemme (*buntu), men har kun tilgang på MS Windows på universitetet og på jobb (har ikke mulighet til å kjøre annet).

 

Jeg klarer fint å dekke mine programvarebehov med fri programvare. Forøvrig kunne det vært interessant å visst hvor mange av dem som begrunner sin Windows-avhengighet med behov for f.eks dyre Adobe-produkter som faktisk har betalt gyldig lisens for programvaren. Jeg vil heller være en helgen med The Gimp enn en slask med Photoshop :yes:

Lenke til kommentar
Den dagen Linux blir et fullverdig alternativ når det kommer til spilling skal jeg konvertere :)

6205456[/snapback]

Hva med å konvertere og spille de spillene som allerede finnes på Linux? Det at produsenter er late er noe de selv bør bøte med mener jeg, har slutte helt med spill på PC, bortsett fra litt UT og Q da dette er spill som er laget også for Linux.

6205542[/snapback]

 

Ja, men da utelukker jeg jo en del spill jeg har lyst til å spille / kommer til å spille framover. vil være å ødelegge litt for meg selv.

 

produsentene er late ja, men vil sikkert kosta enda flere millioner å lage spillet hvis de skal utvikle det for to plattformer.

 

kommer vel ikke til å bli noe bedre når Vista kommer med DX10

6205590[/snapback]

Har konsoller så jeg klarte meg ;) Gleder meg som en unge ril Wii!!

 

Dette har sikkert vært diskusjon utallige ganger før, men er DX egentlig bedre enn OpenGL, eller er det noe MS utvikler for at andre skal benytte seg av det kun for at utviklere skal droppe OpenGL og gjøre det vanskeligere for alle andre alternativer... som vanlig?

 

Kjører GNU/Linux hjemme (*buntu), men har kun tilgang på MS Windows på universitetet og på jobb (har ikke mulighet til å kjøre annet).

 

Jeg klarer fint å dekke mine programvarebehov med fri programvare. Forøvrig kunne det vært interessant å visst hvor mange av dem som begrunner sin Windows-avhengighet med behov for f.eks dyre Adobe-produkter som faktisk har betalt gyldig lisens for programvaren. Jeg vil heller være en helgen med The Gimp enn en slask med Photoshop :yes:

6205616[/snapback]

Samme her, og Gimp utvikler seg utrolig fort! Novell hadde en bruker undersøkelse hvor det mest savnede programmet til Linux var nettopp Adobe Photoshop.

Lenke til kommentar

Du kan jo laste ned testversionen av Cedega og teste selv, testa ut CS:S, men det hakka noe veldig!

 

 

Hva med å konvertere og spille de spillene som allerede finnes på Linux? Det at produsenter er late er noe de selv bør bøte med mener jeg, har slutte helt med spill på PC, bortsett fra litt UT og Q da dette er spill som er laget også for Linux.

6205542[/snapback]

 

Tja kunne selvfølgelig ha gjort det, menne da må jeg installere linux på boksen med skjermkort nok til å takkle bf2, noe jeg ikke har så veldig lyst til før jeg veit om det faktisk går bra :)

 

Spillene som allerede finnes på linux? Da har man jo ikke så mye å velge imellom, eller man har litt og velge imellom, men kanskje ikke så mange int. spill for mange.

Lenke til kommentar
Gimp utvikler seg utrolig fort!

Tja, gjør det egentlig det? Etter 2.0 synes jeg egentlig det har skjedd fint lite. Jeg liker GIMP og bruker det flere timer om dagen, men jeg begynner egentlig å bli litt lei av å vente på ingenting.

 

Krita har hatt mer framgang på et halvår en GIMP har hatt gjennom flere år. Krita har allerede fungerende fargestyring og justeringslag, noe vi kan se langt etter i GIMP.

Lenke til kommentar
Den dagen Linux blir et fullverdig alternativ når det kommer til spilling skal jeg konvertere :)

6205456[/snapback]

Hva med å konvertere og spille de spillene som allerede finnes på Linux? Det at produsenter er late er noe de selv bør bøte med mener jeg, har slutte helt med spill på PC, bortsett fra litt UT og Q da dette er spill som er laget også for Linux.

6205542[/snapback]

 

Ja, men da utelukker jeg jo en del spill jeg har lyst til å spille / kommer til å spille framover. vil være å ødelegge litt for meg selv.

 

produsentene er late ja, men vil sikkert kosta enda flere millioner å lage spillet hvis de skal utvikle det for to plattformer.

 

kommer vel ikke til å bli noe bedre når Vista kommer med DX10

6205590[/snapback]

Har konsoller så jeg klarte meg ;) Gleder meg som en unge ril Wii!!

 

Dette har sikkert vært diskusjon utallige ganger før, men er DX egentlig bedre enn OpenGL, eller er det noe MS utvikler for at andre skal benytte seg av det kun for at utviklere skal droppe OpenGL og gjøre det vanskeligere for alle andre alternativer... som vanlig?

6205729[/snapback]

 

MS vil selvsagt at utviklere skal programmere i "deres" format (DirectX) og ikke i OpenGL. vet ikke om man kan bedømme noen av formatene som "bedre" enn det andre, men OpenGL støttes i hvertfall av flere plattformer, noe man ikke akkurat kan si DX gjør.

MS bruker visst en del penger på å finansiere DX utvikling så mange ikke migrer til OpenGL. virker sleipt, men er jo MS det er snakk om.

 

Såklart er MS ute etter at folk holder seg til DirectX når det kommer til spilling, og vil jo for enhver pris holde massene på Windows plattformen.

Lenke til kommentar
Gimp utvikler seg utrolig fort!

Tja, gjør det egentlig det? Etter 2.0 synes jeg egentlig det har skjedd fint lite. Jeg liker GIMP og bruker det flere timer om dagen, men jeg begynner egentlig å bli litt lei av å vente på ingenting.

 

Krita har hatt mer framgang på et halvår en GIMP har hatt gjennom flere år. Krita har allerede fungerende fargestyring og justeringslag, noe vi kan se langt etter i GIMP.

6205838[/snapback]

Nå det siste året så har ting vært ganske stille ja, men det er jo bare 30-40 som står bak prosjektet, og mange av de som har vært med på prosjektet lenge er ikke lenger studenter og har fått andre jobber så de har ikke så mye tid til prosjektet :(

 

2.4 har væer under utvikling en stund og det er en del features som de prøver å få ferdig, men det er nok noen de må droppe fordi de ikke er ferdig, men "Colour Management" er noe de har bestemt seg for at skal være klart til 2.4, så da er det bare å håpe at det meste er på plass innen da :)

Lenke til kommentar
2.4 har væer under utvikling en stund og det er en del features som de prøver å få ferdig, men det er nok noen de må droppe fordi de ikke er ferdig, men "Colour Management" er noe de har bestemt seg for at skal være klart til 2.4, så da er det bare å håpe at det meste er på plass innen da :)

Nyeste dev har et par nye (nyttige og unyttige) funksjoner, men ikke så mye mer. Fargestyring har de lovet flere ganger før, så jeg holder ikke akkurat pusten.

 

Håper såklart de får fikset manglene :)

Lenke til kommentar
MS vil selvsagt at utviklere skal programmere i "deres" format (DirectX) og ikke i OpenGL. vet ikke om man kan bedømme noen av formatene som "bedre" enn det andre, men OpenGL støttes i hvertfall av flere plattformer, noe man ikke akkurat kan si DX gjør.

MS bruker visst en del penger på å finansiere DX utvikling så mange ikke migrer til OpenGL. virker sleipt, men er jo MS det er snakk om.

 

Såklart er MS ute etter at folk holder seg til DirectX når det kommer til spilling, og vil jo for enhver pris holde massene på Windows plattformen.

Det var jo snakk om at M$ skulle gjøre slik at OpenGL ikke skulle få direkte tilgang til skjermkortet. At OpenGL skulle være et annenrangs lag som ligger oppå DirectX. Det ville bety at ytelsen på OpenGL-applikasjoner ville bli ganske dårlig, og DirectX skulle utkonkurrere OpenGL. Det ble et heftig ramaskrik da dette ble kjent, og M$ droppet offisielt planene. Men kan man stole på M$?

Lenke til kommentar
MS vil selvsagt at utviklere skal programmere i "deres" format (DirectX) og ikke i OpenGL. vet ikke om man kan bedømme noen av formatene som "bedre" enn det andre, men OpenGL støttes i hvertfall av flere plattformer, noe man ikke akkurat kan si DX gjør.

MS bruker visst en del penger på å finansiere DX utvikling så mange ikke migrer til OpenGL. virker sleipt, men er jo MS det er snakk om.

 

Såklart er MS ute etter at folk holder seg til DirectX når det kommer til spilling, og vil jo for enhver pris holde massene på Windows plattformen.

Det var jo snakk om at M$ skulle gjøre slik at OpenGL ikke skulle få direkte tilgang til skjermkortet. At OpenGL skulle være et annenrangs lag som ligger oppå DirectX. Det ville bety at ytelsen på OpenGL-applikasjoner ville bli ganske dårlig, og DirectX skulle utkonkurrere OpenGL. Det ble et heftig ramaskrik da dette ble kjent, og M$ droppet offisielt planene. Men kan man stole på M$?

6206544[/snapback]

Trodde at dette gjald enda jeg :/ men jeg skjønner virkelig ikke hvor naive mange mennesker er, utviklere innkludert, som ikke ser noe problem i slike metoder og faktisk "kjøper" det...

Lenke til kommentar
Eneste jeg ikke liker med linux er at jeg ikke har funnet en veldig god erstatning for Dream Weaver. (Keep Loocking)

6204190[/snapback]

Nå vet jeg ikke så mye om Dreamweaver, men har du prøvd NVU?

6204655[/snapback]

 

Lastet ned en rpm version til NVU fra deres egen side, den ville ikke instalere. Manglet en fil osv (Gadd ikke begynne og surre med og finne fram filer da, så kan se på det en annen gang,)

 

PS: Da jeg søkte litt istad fant jeg et lite program som gjorde at jeg kunne kjøre photoshop, DW og mange andre Windows programmer i linux. 2 versioner, en til 30$ og en til 60$

Tror jeg dropper det der. (Er ikke viktig.

6205317[/snapback]

 

Prøvd med yum? Enten så har du "yum install pakkenavn" som prøver å hente ting fra webben, eller så har du "yum localinstall rpmfil" som automatisk henter deps for deg.

 

Evt. så har du quemu, gratisprogram som fungerer som en virituell maskin du kan installere et annet os oppå.

Lenke til kommentar

Bruker jeg fortsatt Winduer?

 

Ja.

 

Og kommer alltid til å bruke det sannsynligvis. Men, titter innom en og annen distro nå og da for moro skyld. For faktum er: Jeg LIKER Linux jeg. Litt mye knot med video, installasjon av programmer, spill, drivere, osv. Men øvelse gjør mester.

Endret av pwd3679
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...