Gå til innhold

Bruker du fortsatt Windows?


Brukerundersøkelse  

162 stemmer

  1. 1. Bruker du fortsatt Windows på din personlige PC?

    • Bruker kun Linux, har forsaket djevelen fullstendig
      32
    • Bruker Linux primært, men Windows til spill
      27
    • Bruker Linux primært, men Windows til spesielle programmer
      25
    • Bruker Windows som hoved-OS men server/en annen maskin kjører Linux
      48
    • Bruker ikke linux i det hele tatt, og lurer på hva jeg gjør i denne kategorien
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pælma ut Windows for lenge siden på både stasjonær og bærbar. Holder meg til Ubuntu foreløpig, trives godt med programutvalget i pakkebrønnen, riktignok med medibuntu-brønnen lagt til, og alt jeg trenger funker som det skal. Det jeg trenger av Windows-programmer (gamle spill primært) funker fett under Wine. Skjønner ikke hvordan Windows-brukende kompiser holder ut med trojanere, masete oppdateringer, stadig tregere maskiner etc..

Lenke til kommentar

Til alle dere som er avhengig av Windows til spill så kan jeg fortelle at arbeidet med å få Direct3D støtte i Virtualbox begynner å nærme seg. Burde være på plass før sommeren ihvertfall!

Så kan dere bare stappe det på et eget workspace eller på en egen X server.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Det vil alltid være en god del overhead, med tanke på at det er både virtualisering og at D3d systemkallene blir mappet til OpenGL. Men på sikt vil vi kanskje få en D3d state tracker til Gallium3D. Med de stadige forbedringene på Wine også, så bør ting bli ganske bra etterhvert. Men det er jo ganske langt frem i tid, mest sannsynligvis.

 

Når jeg tenker meg om så burde pollen kanskje vært delt opp i to deler. 1, hvor mye folk bruker Linux og 2, grunnen til at de ikke bruker det så mye

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

I og med at tråden befinner seg i Linuxdelen, er det egentlig noen vits i å kunne velge at man ikke bruker Linux? Greit nok at det er et alternativ for det, men det jeg finner intressant er å se hvor mange som bruker Linux som fortsatt er avhengige av Windows.

 

Synes det burde vært et alternativ hvor det kanskje stod "klarer å gjøre alt jeg har behov for i både Windows og Linux, men har ikke noe imot å bruke begge".

 

Det å omtale MS/Windows som djevelen stiller alternativet i samme kategori som de som ser for seg Linux som djevelen, "fanboys" er ikke noe bedre om de er Linuxbrukere eller Windowsbrukere. I tillegg til det, sammenlignses Linux og Windows med religiøse sekter, som regel i motsatt setting ... da brukere av sitt OS ikke pleier å omtale dem selv som en sekt, men heller motparten. Hva er det som er så galt med bare "bruker kun Linux".

 

 

EDIT: Er ikke djevelen også maskotten til BSD?

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Jeg foreslo "forsaket djevelen", mest fordi det var humoristisk, litt fordi jeg vet at en del linuxbrukere bruker windows på si mot sin vilje (grunnet spill eller spesielle programmer), og litt fordi M$ er djevelen selv. :p Jeg håper ingen tom hverken det eller dette for seriøst.

 

Det siste alternativet er for å gi tilfeldige brukere som bare "må stemme på alle undersøkelser de ser, et alternativ de kan stemme på uten å ødelegge resten av statistikken. En mer fantasifull variant av "Whatever, jeg vil bare stemme.".

 

Ellers kunne det sikkert vært med et alternativ som "jeg bruker begge like mye".

Lenke til kommentar

Joa, kan se den, men etter at en del innlegg ... og også artikler begynner å legge fokus på religioner (se Killzone 2 review på Gamer.no), syntes ting begynte å bli nokså useriøst, men det er bare min personlig mening.

 

Om mulig hadde jeg stemt:

"Jeg bruker hovedsaklig, kan gjøre alle mine oppgaver på og om jeg har mulighet til å velge mellom Linux eller Windows der og da: Linux, men har ikke noe imot å bruke Windows heller, og har ikke noe imot å ha begge installert heller".

 

Er jo litt morsomt å se hvor mange som virrer seg hit til denne kategorien, men hadde vært litt intressant og også vite hvor mange som er her fordi de er nyskjerrige på Linux, og kanskje ønsker å ta dette i bruk i fremtiden?

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

GNU/Linux over alt her, både hjemme og på jobb. I'm lovi'n it.

 

EDIT: Og i det Ubuntu 9.04 blir lansert om et par uker er det nøyaktig ett år siden jeg installerte 8.04 på arbeidsstasjonen på jobb. Fra der tok det virkelig ikke lang tid før alt var byttet ut, og min GNU/Linux-kompetanse har økt kraftig siden da, samtidig som jeg med glede kan si "å, du har Vista, det kan jeg ikke". :)

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg skal velge jeg :p

 

Har brukt mye Linux de siste årene og trives veldig godt med det, men har hatt XP der mesteparten av tiden for å spille på. Nå bruker jeg bare Windows 7, men blir nok å ordne inn Linux igjen senere. Men liker foreløpig Windows 7 veldig godt og er inne i en kraftig spilleperiode :p

Lenke til kommentar
samtidig som jeg med glede kan si "å, du har Vista, det kan jeg ikke". :)

 

Hehe. Kjenner meg igjen der. På jobben må jeg desverre bruke XP, men når Windows 7 blir sluppet, og om de ikke oppgraderer maskinene, da vil jeg slite. Men, den tid den sorg :p

 

Skulle virkelig ønske de byttet om til Linux. Men, tar dem vel ikke sjansen på.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Linux ganske mye, og ville ikke noen store problemer med å klare meg uten Windows. Litt trøbbel med spill er det selvsagt, men jeg er ikke noe spillfantom - selv om det er greit til å koble av til tider.

 

For øyeblikket går det kun i Windows 7, som beklagelig nok inntil videre har erstattet Ubuntu helt. Jeg bruker naturligvis fortsatt Linux (Debian that is) på servere, men på både den stasjonære og den bærbare er det Win7 beta. Jeg ble såpass overrasket over hvor mye raskere og mer stabilt det var (og er) i forhold til spesielt Vista, men også XP, at jeg rett og slett kjørte inn betaversjonen for fullt. Hittil har jeg ikke angret, men Linux ryker rett inn igjen i varmen om Windows 7 blir en flopp.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg prøvd Windows7, måtte jo prøve når det var offisiellt tilgjenglig for alle. Og vil si det, hvertfall på nåværende tidspunkt virker til og bli bedre enn Vista. Så om du vil bytte tilbake når det blir en flopp tror jeg nok du vil ha en stund vekk fra ubuntu/Linux. For jeg tror ikke at Windows 7 blir en flopp. Lov og håpe selvsagt :p

 

Men om du ikke spiller mye, eller på andre måter er avhengig av Windows (basert på det du skriver), hvorfor bruke Windows?

 

EDIT: beklager off-topic. Bare måtte spørre.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar
Personlig har jeg prøvd Windows7, måtte jo prøve når det var offisiellt tilgjenglig for alle. Og vil si det, hvertfall på nåværende tidspunkt virker til og bli bedre enn Vista. Så om du vil bytte tilbake når det blir en flopp tror jeg nok du vil ha en stund vekk fra ubuntu/Linux. For jeg tror ikke at Windows 7 blir en flopp. Lov og håpe selvsagt :p

 

Men om du ikke spiller mye, eller på andre måter er avhengig av Windows (basert på det du skriver), hvorfor bruke Windows?

 

EDIT: beklager off-topic. Bare måtte spørre.

Fordi det er så mye enklere. Jeg bruker mye programvare, som i privat sammenheng kan erstattes i stor grad, men det er verre med det jeg bruker på skolen. Noe fungerer greit, mens andre ting fungerer dårlig eller ikke i det hele tatt. Det går mye tid til å fikle med ting som i Windows bare fungerer. Da får det så være at jeg generelt sett liker Linux bedre. Jeg er såpass fornøyd med Windows 7 at det ikke blir et så alt for stort savn.

Lenke til kommentar
Fordi det er så mye enklere. Jeg bruker mye programvare, som i privat sammenheng kan erstattes i stor grad, men det er verre med det jeg bruker på skolen. Noe fungerer greit, mens andre ting fungerer dårlig eller ikke i det hele tatt. Det går mye tid til å fikle med ting som i Windows bare fungerer. Da får det så være at jeg generelt sett liker Linux bedre. Jeg er såpass fornøyd med Windows 7 at det ikke blir et så alt for stort savn.

 

Da forstår jeg at du velger å bruke Windows.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...