Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

får ikke satt opp nettverk på maskin nr. 2

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, sliter jeg med å få satt opp internett på den nye maskina mi. Bygde den selv, hos en kamerat, og der plugga vi inn en internettkabel og det funka. Har gjort det samme her, men så formaterte jeg harddisken, og nå får jeg ikke internett til å funke.

Velger å motta ip adresse og alt sånn automatisk, slik som det skal være. Men så står det at det er connected, med speed på 400 Mbps, men sender eller mottar ingen "Byte". Går inn på internettsider, og får opp feilmelding at jeg ikke kan koble til nettverket. Velger "Repair", men får opp: "Windows could not finish repairing the problem because the following action cannot be completed: Failed to query TCP/IP settings of the connection. Cannot proceed."

Noen som vet hvordan jeg får satt opp internett på denne maskinen?

Edit: Internett funker på 1 maskin, den nærmest routeren, men ikke på den 2.

Endret av freddy1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
start --> kjør --> "cmd" og enter

så "ipconfig" i dos-ledeteksen

skriv inn alt som IPconfig sier (n¨r du har nettverksadresser O.L. på automatisk).

Før det så er det ingenting å analysere utifra.

-Stigma

6127027[/snapback]

Velger kjør og skriver som sagt inn cmd, for så ipconficg. Får opp "windows IP Configuration", og der stopper det. Skriver inn det (Windows IP Configuration) og får opp: " 'Windows' is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file."

Noen tanker?

Lenke til kommentar
Det nettverkskortet som har 400 Mbps, er FireWire. Har du ingen andre nettverkskort i Nettverkstilkoblinger?

I såfall bør du sjekke enhetsbehandling om du mangler noen drivere...

6128327[/snapback]

Skal ta en liten formatering, legge inn Windows XP på nytt. Har kun nettverkskort integrert i hovedkortet, trenger vel ikke noe annet?

får se hvordan det går etter formatering, takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Har da formatert harddisken og installert Windows på nytt (denne gangen lovlig versjon, viste ikke at jeg hadde det liggende :p ) men får det fortsatt ikke til å funke. Har installert alle drivere, men får ikke satt opp internett.

Skjønner ikke/får ikke til dette med "kjør" + "IPconfig"..... blir forvirra av alt sammen..

Noen mulighet for at jeg kan skrive inn ip-adressen et sted, og deretter sette det opp manuelt? i steden for å velge å motta IP automatisk?

Edit: Inne på Nettverkstilkoblinger har jeg bare 1394-tilkobling (er aktivert). Er det noen innstillinger jeg må gjøre, og i såfall hvordan gjør jeg dette?

Opprette en ny tilkobling eller no? Har prøvd å opprette en ny tilkobling, men har sålangt ikke fått til dette. (need help :hmm: )

Endret av freddy1
Lenke til kommentar
Ville ha sjekket det en gang til i og med du ikke ser ett spor etter kortet på maskinen.

6147405[/snapback]

Finner ikke noe annet i bios enn når jeg velger "Onboard devices" så står "nVidia LAN control" på auto og "nVidia LAN MAC Addr." på Enabled.

Noe annet jeg skal gjøre? Har lite peiling på Bios, trenger litt hjelp..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...