just-_-me Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 heisan driver stadig vekk med noe rart. denne gangen er det fjernkontroll prosjekt jeg har i tankene. det er slik at vi har en forsterker, for noen utehøytalere. denne forsterkeren står i et rom inne, vendt mot veggen ut. det er tungvindt og bruke fjernkontroll, for da må man gå inn. så jeg tenkte på at jeg kunne åpne opp forsterkeren, finne ut hvor IR-motaker dioden sitter, lodde den løs, sette på 50cm med ledninging, borre et hull i veggen ut, slik at jeg kan bruke fjernkontrollen utenifra. vil dette fungere i praksis? eller taper jeg så mye signal ved og forlenge den med 50cm? ideer? noen måter jeg isåfall kan forsterke dette signalet eksempelvis? lenge leve slappheten! Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Neida, bare pass på å bruke stor nok kabel. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) 0,75mm2 er vel nok? kanskje litt overkill? Endret 18. mai 2006 av just-_-me Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) hva med bare å kjøpe en sak som gjør dette for deg... har sett at de selger noen extendere på clas ohlson... test om det virker med ledningen inne før du borer hull i veggen i alle fall... Endret 18. mai 2006 av Dr_VingTor Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) hva med bare å kjøpe en sak som gjør dette for deg... har sett at de selger noen extendere på clas ohlson... test om det virker med ledningen inne før du borer hull i veggen i alle fall... 6127655[/snapback] jepp skal teste det først. måtte jo nesten demontere alt for og få løs front displayet. demonterte alt i stad, for og finne den IR-dioden. og jaggu klarte jeg ikke og sette det sammen for og finne ut at det funket fint... EDIT: var inne og så på clasohlson, de hadde det, men det var utgått Endret 18. mai 2006 av just-_-me Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå