Gå til innhold

Største filmskuffelse i forhold til forventningene

L@sse

Anbefalte innlegg

Og i filmen var det bare 1 kryptex.. det var litt kjedelig :p

6137532[/snapback]

Stemmer det. Enda et eksempel på manglende scener vi vil ha. :p

Jeg kommer heller ikke til å glemme scenen der de rømmer fra festningen til Teabling. Fache løper ut i stallen og ser masse sportsbiler. Han ler og tenker "De har ikke en sjanse i skogen med en sånn snobbebil" og går bort til nøkkelskapet. Der henger nøklene til Ferrarien, Porschen og veteranbilen og noen andre finere biler. Det mangler en nøkkel, og over kroken står det "Range Rover". :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og i filmen var det bare 1 kryptex.. det var litt kjedelig :p

6137532[/snapback]

Stemmer det. Enda et eksempel på manglende scener vi vil ha. :p

Jeg kommer heller ikke til å glemme scenen der de rømmer fra festningen til Teabling. Fache løper ut i stallen og ser masse sportsbiler. Han ler og tenker "De har ikke en sjanse i skogen med en sånn snobbebil" og går bort til nøkkelskapet. Der henger nøklene til Ferrarien, Porschen og veteranbilen og noen andre finere biler. Det mangler en nøkkel, og over kroken står det "Range Rover". :D

6137550[/snapback]

Håper de tar med ting som dette på "SPECIAL EDITION" :)

Lenke til kommentar

6137564[/snapback]

Ja, det er scener som dette som får meg til å glise når jeg sitter og leser eller ser en film. Vi får håpe det kommer en "Extended edition with extra scenes!" :)

Lenke til kommentar

6137564[/snapback]

Det tviler jeg på at de gidder ettersom at de da må ta opp hele prosjektet igjen.

Vi får heller håpe at det kommer en ny film basert på boka som ikke blir laget i like forastede forhold.

Lenke til kommentar

Hold dere til topic da!

Min største skuffelse må være The Godfader 3. Eneren var et mesterverk, og toeren var like bra, men når jeg satte av en kveld til treeren, angret jeg meg absolutt. Alt gikk veldig tregt framover og jeg ble aldri grepet av handlingen, hvertfall ikke på samme måte som i de to andre.

Haikerens Guide til Galaksen var også en skuffelse. Det ble en helt grei film, men siden jeg leste bøkene først, ble det liksom ikke helt det jeg håpet.

Lenke til kommentar

Var og så Davinci-koden i går, og siden jeg ikke hadde så all verdens forventninger, overgikk den dem og vel så det. Jeg skal ikke påstå at det var en fantastisk film, men som lett underholdning er den vel verdt prisen av en kinobillett. Grunnen til at denne filmen har blitt såpass nedhausset i media, må være at det i senere tid blir sett på som meget kredibelt å mislike boka. Tatt i betraktning at alle anmeldere er kredhorer, gir resultatet seg selv. Fint at det er såpass lenge siden jeg leste boka at jeg ikke la merke til ting som ikke var "som det skulle." En mer enn brukbar thriller. Se den.

Tråden skal jo først og fremst handle om skuffelser, og det slo meg nettopp at ingen til nå har nevnt den største norske skuffelsen på flere år:

Slipp Jimmy fri

Hvorfor tør ingen å slakte denne filmen? Den høster jo inn seksere over hele linja, selv synes jeg ikke den er mer enn en sterk treer. Til tross for at filmen er basert på noe av det morsomste norsk kultur har å by på, mangler den mesteparten av det som gjorde dette bra. Hele filmen virker som en krampaktig og temmelig dårlig kopi av To Trøtte Typer; både handling, persongalleri og humor føles som om noen satte seg ned og sa: "Nå skal vi lage noe som blir ENDA BEDRE enn To Trøtte Typer, og det skal bli skikkelig CRAZY!" Resultatet blir deretter. For å ta miljøvernerne som eksempel, er dette generaliserte karikaturer som forsåvidt er rimelig på kornet, men mangler det lille ekstra som gjør slike ting dritmorsomme. På toppen av det hele er animasjonen alt for glatt, noe som fjerner den "skitne" stemningen som burde vært til stede for at dette skulle fungert ordentlig.

Filmen har sine lyspunkter; trønderen Hold Brillan fungerer veldig bra, kanskje fordi han ikke vies mer spilletid enn det den tross alt ganske grunne karakteren hans tillater. Forholdet mellom elefanten Jimmy og elgen er det beste med filmen, skildret som det er på en måte som gjør det til en mellomting mellom corny og rørende.

Det er kjempesynd at dette ikke gikk bedre enn det gjorde. Jeg skal innrømme at jeg så frem til denne filmen med en blanding av forventninger og skeptisisme. Pessimistiske forhåpninger var det kanskje. Selv om jeg har stor sans for Nielsens tidligere arbeid, hadde jeg mine tvil om at konseptet hadde nok i seg til å fylle en helaftens film. Mine mistanker viste seg korrekte. Elefanten Jimmy er tross alt bare noe som nevnes i en bisetning i en To Trøtte Typer-episode, og man burde kanskje innsett at dette ble litt tynt til å smøre utover mer enn en time.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...