Gå til innhold

Største filmskuffelse i forhold til forventningene

L@sse

Anbefalte innlegg

La til noen retningslinjer i første post for ordens skyld.

(Isbilen, ikke ta det siste punktet personlig, det er ment for alle i fremtiden :) )

6133914[/snapback]

Tar det til etterretning :tease:

For å gi mening til posten, kan jeg jo fortelle om den første og siste gangen jeg så AI (Artificial Intelligence).

Etter å ha lest en del om filmen på forhånd, hadde jeg ganske store forhåpninger. Selve filmen er grei nok - i hvert fall den delen jeg er villig til å kalle "handlingen", ca 45 minutter. Resten av makkverket består av filmhistoriens lengste slutt. Akkurat når man tror det hele er over og man endelig kan gå hjem, pustes det liv i den (de JÆVLA romvesenene). Jeg var like fra å gå, særlig i og med at jeg måtte ta nattbuss hvis jeg så hele filmen, men dum som jeg var ble jeg sittende og vente på at det skulle skje et eller annet som rettferdiggjorde denne gudsjammerlige forbrytelsen mot menneskeheten. Det ble nattbuss på meg, og mitt forhold til Spielberg ble atskillig kjøligere.

Om ca. en time og et kvarter skal jeg se Da Vinci-koden. Kanskje jeg skriver om den her i morra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er mange filmer som ligger høyt oppe på Topp 250 som jeg har sett nylig og ikke synes noe særlig om.

Gudfaren fikk jeg ikke sett før nylig, og jeg ble naturlig nok skuffet. "Verdens beste film" var god, men det var ikke det helt store. Problemet med denne og mange andre store filmer er at man har sett alt før, i endeløse parodier og etterligninger. Hesten i sengen, appelsinene, sluttscenen, Gudfar-sitatene, jeg hadde sett alt før. I'm gonna make him an offer he can't refuse er ikke spesielt kult å høre etter at man har samtlige man kjenner si det en gang i løpet av livet. Triste saker, egentlig. Filmen ødelegges, for meg, av hvor stor den faktisk er.

Du må nesten tenke på at Gudfaren var "blandt de første" i denne kategorien film. At du har sett det "meste før", får meg til å tro at du "netopp" har sett denne filmen?

Jeg mener ikke å "klage over din filmsmak", men har du tatt i betraktning at filmen er fra 1972? :)

Leste litt "bedre" nå.. ser at du netopp så den :)

6134691[/snapback]

Du sier egentlig bare det jeg sa. Det er en gammel klassiker, og de blir ofte ødelagt av hvor stor de blir. Alle antar at alle har sett den, og man finner spoilers i talløse parodier. Det samme skjedde med den første Indiana Jones-filmen og Casablanca.

Det skal være sagt at jeg må ikke ta noe i betraktning, da enhver film skal stå for seg selv uten tanke på alder, teknologi, prislapp eller noe annet. Folk nevner at filmer er god "for å være så gammel", men sier senere at alle moderne filmer suger og at de var mye bedre før. Hvis det stemmer, skal man ikke måtte ta noe i betraktning når filmen bedømmes.

Lenke til kommentar
Matrix Reloaded, Matrix Revolutions

Fysj og æsj. De skulle virkelig holdt seg til å lage bare den første Matrixfilmen som igrunnen hadde en helt grei slutt. Både toeren og treeren var pompøse og selvhøytidelige makkverk og det irriterer meg, for det har på en måte ødelagt den første filmen også.

6130066[/snapback]

Slenger meg på denne jeg.. Gledet meg som faen til å se slutten og høre forklaringen av Matrix universet.. Satt igjen med et stort ''Hæ?!''

Lenke til kommentar
Har lært meg å aldri ha forventninger til filmer. :innocent:

Jeg mistet sansen for å se oppfølgere etter bl.a. Alien/Aliens (unntak), Matrix, American Pie, The blair Witch Project, Back to the future osv. Utrolig mange gode orginale filmer som blir "ødelagt" av billige oppfølgere.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Jeg mistet sansen for å se oppfølgere etter bl.a. Alien/Aliens (unntak), Matrix, American Pie, Back to the future osv. Utrolig mange gode orginale filmer som blir "ødelagt" av billige oppfølgere.

6135932[/snapback]

Føler du at originalen mister noe av oppfølgeren? Det er trist, egentlig. Samtidig er det mange gode oppfølgere der ute, da spesielt den tredje Indiana Jones (nummer 2 var fæl), Cube Ø (nummer 2 var fæl) og Mission Impossible 3, for å nevne en dagsaktuell kandidat.

Lenke til kommentar

To filmer som jeg kommer på i farten er:

Alien VS Predator

Det er Aliens og det er Predatorer, kanskje de tøffeste monstrene som noen gang er slengt på film. Hadde faktisk ganske høye forventninger til denne filmen, men innfridde ikke i det hele tatt. Dårlig skuespill (samt en utrolig språk kyndig arkeolog), pinglete Predatorer, absolutt null stemning. Eneste som var litt gøy gjennom hele filmen, var når to jenter reiste seg og gikk.

Resident Evil

Følte den hadde noe på gang. Basert på et av de beste skrekkspillene som noen gang er laget. Men Paul W.S. Anderson klarte jammen å ødelegge alt. Horribelt soundtrack, ikke skummel i det hele tatt, skremmende lite blod for en zombie film og Michelle Rodriguez.

Paul W.S. Anderson kan det med å ødelegge potensielt bra filmer. Jeg får leve i troen på at han kan heve seg og lage kvalitet som Event Horizon eller Mortal Kombat igjen.

Lenke til kommentar

Jeg mistet sansen for å se oppfølgere etter bl.a. Alien/Aliens (unntak), Matrix, American Pie, Back to the future osv. Utrolig mange gode orginale filmer som blir "ødelagt" av billige oppfølgere.

6135932[/snapback]

Føler du at originalen mister noe av oppfølgeren? Det er trist, egentlig. Samtidig er det mange gode oppfølgere der ute, da spesielt den tredje Indiana Jones (nummer 2 var fæl), Cube Ø (nummer 2 var fæl) og Mission Impossible 3, for å nevne en dagsaktuell kandidat.

6135949[/snapback]

Cube 3 var bra altså ?

Lenke til kommentar

Må bare si at Da Vinci Koden ikke levde opp til forventningene mine.

Merk dere at jeg HAR lest boken, og det er vel derfor jeg ikke er helt fornøyd med filmen. Det er mye som er kuttet i filmen, (vet at det er urimelig å ha med alt), og det er desverre(fra mitt ståsted) viktige ting som man burde ha med.

Det er en film jeg helt sikkert kommer til å kjøpe til DVD-Samlingen, men det er bare for "å ha den". Skuespillerprestasjonene var greie nok, men filmen ble rett å slett en skuffelse etter å ha lest boken.

Lenke til kommentar
Det er en film jeg helt sikkert kommer til å kjøpe til DVD-Samlingen, men det er bare for "å ha den".

6137045[/snapback]

Kan jeg få spørre hvorfor?

6137447[/snapback]

Selv om ikke alle Matrix filmene var "like intressange" for meg, så kjøpte jeg alle 3. Dette er en film som jeg nok blir å kjøpe, men blir vel "Special Edition" med litt mer info angående greier :)

Lenke til kommentar

DaVinci-koden ga meg en smekk. Jeg hadde veldig store forventninger etter å ha lest boka. Men det som overrasket meg, var at de hadde hoppet over veldig mange morsomme og viktige småpoeng ifra boka. For de som har lest boka, mener jeg eksempler som den lyttestasjonen Remý hadde på loftet hos Leigh Teabling. Den ble ikke nevnt i filmen. Eller nøtteallergien hans. Det var jo ei peanøtt som tok livet av ham. (Plantet i lommelerken han skålte med Mesteren med)

Alt i alt syntes jeg det er en absolutt se-bar film med morsomme øyeblikk. Jeg syntes vel de kunne spart seg for de effektene der Robert Langdon så for seg ord og statuer.

Jeg vil anbefale denne filmen uansett. Det er mange ting som blir knyttet sammen i denne filmen som er ganske interessante. :)

Endret av Marius E
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...