krizkriz Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Terminator 3: Rise of the Machines Før filmen regnet jeg med at den ikke ville måle seg med de to første. Men etter som tiden gikk og folk begynte å snakke mer om den. Traileren var jo fantastisk bra også. Da kunne jeg ikke annet enn å glede meg. Men filmen var et stort sukk. Det eneste bra fra filmen var den ENE scenen fra traileren der vi desverre fikk sett hele scenen. Dårlig historie og kanskje tidenes dårligste oppfølger. ---------------------------- Er enig med "The Godfather" filmene. Har aldri hørt negativt om dem. Tror jeg sovna midt i den første. Endret 19. mai 2006 av krizkriz Lenke til kommentar
Vice Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Matrix 2 & 3 Etter å ha blitt mektig imponert på alle måter av ener'n var det lett å ha høye forventninger til oppfølgerne. Selvfølgelig klarte de ikke å følge opp, men det triste var at jeg fikk et solid inntrykk av at mens enern var nyskapene og engasjerende var 2 & 3 nærmest et plikt-oppgulp av noen filmer. Ringu 0 & 2 , Battle Royale 2 Oppfølgere er ofte ikke på høyde med originalen, men makan til dritt som disse oppfølgerne representerer hører heldigvis til sjeldenhetene. Har liten efaring med Japanske oppfølgere, men begynner å ane at de er mestere i å ødelegge et bra utgangspunkt ved å følge opp med noe skikkelig makkverk! Som en fotnote må jeg kommentere Mr/Mrs Smith. Hvordan noen kunne ha forventninger til denne er meg et fullstendig mysterium. Etter å ha sett trailer & skuespillerliste lyste det jo Hollywoodsmørje på sitt verste av denne filmen! Kunne vel kun ha blitt verre dersom man klasket inn Ben Affleck og Jennifer Lopez i samme slengen. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Batman Begins Kingdom of Heaven Troja 6130201[/snapback] Vær så snill og begrunn hvorfor, det var det tråden startet som og da er det fint om vi kan la den være det den var tiltenkt som og ikke POSTE BARE FOR POSTINGEN SIN SKYLD 6130456[/snapback] Takk The Godfather Jeg har egentlig ikke noe imot mafiafilmer (Scarface og Goodfellas er jo knallbra), men etter å ha sett denne, så skjønte jeg ikke hva all oppmerksomheten skyldtes. Skuespillet var upåklagelig, men at de måtte dra det over 3 timer? De kunne fin ha kuttet ned litt på den filmen. Har #2 stående her i filmhylla, men hvis den ligner på #1, så vet jeg ikke hvor lenge jeg orker å se. 6131131[/snapback] The godfather Part 2 er jo "the mother of all sequels"...ett av få eksempel på at oppfølgeren er bedre enn originalen.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) V for Vendetta - alt for lite tro mot boken både i stemning og handling til å utløse annet enn skuffelse. Tror ikke jeg har vært nærmere å gråte av skuffelse noen gang. Det kjipe er at hvis jeg ikke hadde lest serien først hadde nok dette vært en kanonfilm... Endret 19. mai 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Kill Bill - Volume 1Gledet meg til en Tarantino film med ei dame som skulle være tøff og ta hevn og slikt sett en liten avveksling fra de tøffe guttene's "one man army" -ting. Men, det hele utartet seg like usakelig og tullete som Rambo, i grunnen (egentlig mye værre), og jeg tok egentelig ikke helt vitsen med denne filmen. En massakre uten handling what-so-ever.. Den reddet seg bittebittebitte litt når 2'ern kom ut og satte litt handling på det hele. Men, synes filmen ble altfor dum! 6126961[/snapback] Kampene i Kill bill vol. 1 er jo omtrent Manga/anime gjort til Real life, og således overbeviser den. Men du må vel like sjangeren for at det skal bli bra. Vol. 2 skuffet litt for min del... Endret 19. mai 2006 av MrLee Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Kampene i Kill bill vol. 1 er jo omtrent Manga/anime gjort til Real life, og således overbeviser den. Men du må vel like sjangeren for at det skal bli bra. Vol. 2 skuffet litt for min del... 6131919[/snapback] Nja, de er i mine øyne litt for lite overdrevet til å kunne kalles for det. Jeg mener Ryuhei Kitamura klarte det bedre med filmene Versus og Azumi. Endret 19. mai 2006 av LarsP Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Har #2 stående her i filmhylla, men hvis den ligner på #1, så vet jeg ikke hvor lenge jeg orker å se. Du har tidenes beste film i hylla, se den fort som fan. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Finding Neverland. De teite, stygge og dumme ungene spilte så utrolig tragisk at de ødela hele filmen. Ikke engang Depp klarte å lyse filmen opp. =( Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Det er mange filmer som ligger høyt oppe på Topp 250 som jeg har sett nylig og ikke synes noe særlig om. Gudfaren fikk jeg ikke sett før nylig, og jeg ble naturlig nok skuffet. "Verdens beste film" var god, men det var ikke det helt store. Problemet med denne og mange andre store filmer er at man har sett alt før, i endeløse parodier og etterligninger. Hesten i sengen, appelsinene, sluttscenen, Gudfar-sitatene, jeg hadde sett alt før. I'm gonna make him an offer he can't refuse er ikke spesielt kult å høre etter at man har samtlige man kjenner si det en gang i løpet av livet. Triste saker, egentlig. Filmen ødelegges, for meg, av hvor stor den faktisk er. Ringenes Herre var forsåvidt en skuffelse, men ikke på samme måte. Jeg innså raskt hvorfor folk likte den, men jeg synes egentlig ikke noe om filmsjangeren fantasy. Jeg var sikker på at Narnia skulle bli opptur, men den var like kjedelig. Det er rett og slett ikke min sjanger, selv om bøkene var underholdende. Donnie Darko. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Dette var tidenes skuffelse. Jeg satt igjen etterpå og håpet at jeg hadde misforstått, eller undervurdert, eller oversett noe. Etter Director's Cut og diverse nettanalyser fant jeg ut at filmen var nøyaktig det jeg trodde den var; ekstravagant, pompøs og uten verdi. edit: Jeg blir forøvrig skuffet hver gang jeg ser Johnny Depp i en ny film, og har rett og slett sluttet å se dem. Jeg vil ikke huske ham for Pirates eller den platte Nightmare-"oppfølgeren", jeg vil huske det uskyldige blikket til Scissorhands eller entusiasmen i Ed Wood. Nå ser jeg bare en full og kjedelig piratkaptein og en Willy Wonka som er en skam for originalen. Endret 19. mai 2006 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Jaukim Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Starship Troopers 2: Hero of the Federation Jeg trodde denne filmen ville være ganske likt som eneren, men det var den ikke. I tilleg var det mye dårligere effekter, til døme: De brukte lykter frammpå geverene i stenden for å bruke løskudd, insektene var mye dårligere grafikk enn på eneren, og det er elendig kamara og lyd. Det var også helt elendig skuespill av skuespillerene. Imdb score: 3.5/10 forteller egentlig ingenting om filmen generelt. Hadde det vert opp til meg hadde jeg gitt den 1.0/10 6127183[/snapback] Hadde du virkelig forventninger til denne? 6128758[/snapback] Nei, men jeg hadde håpt på at den var litt lik som Starchip troopers, noe som den ikke var, og jeg ville se hvorfor den hadde fått så dårlig score på IMDB. Endret 19. mai 2006 av Ljå Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Starship Troopers 2: Hero of the Federation Jeg trodde denne filmen ville være ganske likt som eneren, men det var den ikke. I tilleg var det mye dårligere effekter, til døme: De brukte lykter frammpå geverene i stenden for å bruke løskudd, insektene var mye dårligere grafikk enn på eneren, og det er elendig kamara og lyd. Det var også helt elendig skuespill av skuespillerene. Imdb score: 3.5/10 forteller egentlig ingenting om filmen generelt. Hadde det vert opp til meg hadde jeg gitt den 1.0/10 6127183[/snapback] Hadde du virkelig forventninger til denne? 6128758[/snapback] Nei, men jeg hadde håpt på at den var litt lik som Starchip troopers, noe som den ikke var, og jeg ville se hvorfor den hadde fått så dårlig score på IMDB. 6132847[/snapback] Reagerer på det du sier også. Du skriver "jeg trodde denne filmen ville være ganske lik som eneren" og etterpå "jeg hadde håpt på at den var litt lik som..". Det er faktisk to vesentlig forskjellige ting. Egentlig visste du altså bedre og så ble du skuffet. Endret 19. mai 2006 av Spartan Lenke til kommentar
ttd Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Tidenes skuffelse og en av de få filmene jeg ikke har kommet meg gjennom: Battle Royale 2 Hvordan man kan lage en så elendig oppfølger til en så morsom film som Battle Royale, er meg et mysterium. Kvasifilosofisk møl. Matrix 2/3 Selvfølgelig skuffelse. Selv om jeg likte dem. Platoon Fordi jeg ikke synes den er like god som alle skal ha det til. Men bevares, den er jo bra. Dead or Alive Bortsett fra en helt hysterisk sluttscene, lang og kjedelig. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Dead or AliveBortsett fra en helt hysterisk sluttscene, lang og kjedelig. 6133059[/snapback] HAAAAADUUUUUUKEN! Synes egentlig filmen var helt grei, men skjønner forsåvidt hva du mener. Lenke til kommentar
ttd Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Seriøst, jeg og en kompis så den sammen. Og tenkte WTF. Og kjedet oss. Og holdt på å sovne. Også kom sluttscenen. ALDRI har en film løftet seg såpass i løpet av et par korte minutter. Å herregud som jeg lo. Også spolte vi tilbake og så sluttscenen en gang til. Og vi lo mer. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Er det japanske dead or alive det her er snakk om? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Er det japanske dead or alive det her er snakk om? 6133314[/snapback] Jepp: Dead or Alive: Hanzaisha (1999) Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 La til noen retningslinjer i første post for ordens skyld. (Isbilen, ikke ta det siste punktet personlig, det er ment for alle i fremtiden ) Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Det er mange filmer som ligger høyt oppe på Topp 250 som jeg har sett nylig og ikke synes noe særlig om. Gudfaren fikk jeg ikke sett før nylig, og jeg ble naturlig nok skuffet. "Verdens beste film" var god, men det var ikke det helt store. Problemet med denne og mange andre store filmer er at man har sett alt før, i endeløse parodier og etterligninger. Hesten i sengen, appelsinene, sluttscenen, Gudfar-sitatene, jeg hadde sett alt før. I'm gonna make him an offer he can't refuse er ikke spesielt kult å høre etter at man har samtlige man kjenner si det en gang i løpet av livet. Triste saker, egentlig. Filmen ødelegges, for meg, av hvor stor den faktisk er. Du må nesten tenke på at Gudfaren var "blandt de første" i denne kategorien film. At du har sett det "meste før", får meg til å tro at du "netopp" har sett denne filmen? Jeg mener ikke å "klage over din filmsmak", men har du tatt i betraktning at filmen er fra 1972? Leste litt "bedre" nå.. ser at du netopp så den Endret 19. mai 2006 av Daffa Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 The Life Aquatic with Steve Zissou Jeg likte filmene "Rushmore" og "The Royal Tenenbaums" av samme regissør, Wes Anderson, men jeg ble ganske så skuffet etter å endelig ha kjøpt Life Aquatic. Rating på IMDb og anmeldelser skulle tilsi at filmen var god, men jeg kjedet meg virkelig gjennom den. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Han skriver jo at han nettopp fikk sett den... Men ja, det er noe i det han (og du) skriver. Enkelte filmer blir "ødelagt" av all snakket om/rundt dem. Jeg er f.eks. MEGET glad for at jeg ikke hadde hørt noe om "The usual suspects" før jeg så den (annet enn "den må du se, den er kul") Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå