Gå til innhold

Største filmskuffelse i forhold til forventningene

L@sse

Anbefalte innlegg

Denne er ment for å "advare" folk mot å se filmer som har fått altfor mye oppmerksomhet, og dermed gitt deg store forventninger.

Noen retningslinjer:

- Hold deg mest mulig til topic.

- Ikke avslør noe av filmen, selv om du ikke likte måten den utartet seg.

- Ikke post korte og meningsløse poster som ingen har glede av. Det kan du ta i SO5 ;)

Ocean's Twelve

Etter at Ocean's Eleven hadde vært en stor suksess, hadde jeg naturligvis forventninger til oppfølgeren (selvom de sjeldent er like gode). Men neida, denne var bare kjedelig, med kun et par artige scener.

Mr. & Mrs. Smith

Når to så store stjerner som Angelina Jolie og Brad Pitt spiller i samme film, hadde i hvertfall jeg store forventninger. Traileren så kul ut, og denne måtte bare sees. Men det ble altså ingen actionfilm utover det vanlige. Helt grei film, men den sto absolutt ikke til forventningene.

Lange flate ballær

Jeg var bortreist, og fikk ikke sett denne før jeg hadde hørt venner snakke om den 24/7. Er fra Fredrikstad, og hadde derfor litt forventninger. Også her var traileren mye bedre enn selve filmen, og den lider av altfor tynn handling.

Fargo

Tidenes skuffelse for meg. 8,2 på IMDb gir naturligvis store forhåpninger. Hvordan den har fått det aner jeg ikke. Filmen var bare ett eneste stort gjesp.

Endret av L@sse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke akkurat de nyeste filmene, men men:

Matrix

For all del, likte filmen. Men etter å ha hørt i to-tre uker om hvor fantastisk den var så var det ikke akkurat en a-ha opplevelse. Skjønte ikke helt greien med at den fikk så kultstatus

Superman IV

Som barn var jeg forelsket i Supermann filmene og er vel det egentlig fortsatt. Men jeg fikk aldri sett mer enn ca. 10 min av denne filmen, før jeg fikk fatt i den for en ti års tid siden. Er muligens den dårligste filmen jeg noensinne har sett.

Av nyere slaget:

Alexander

Kjedelige greier. Tror ikke engang jeg så den ferdig.

Lenke til kommentar

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001)

Gledet meg stort til denne etter å ha lest samtlige bøker som tar for seg Tolkiens merksnodige univers. At jeg hadde billetter til førpremieren sammen med 500 rustningkledde skapninger la selvsagt ingen dempning på hypen som sakte, men sikkert hadde bygd seg opp siden ungdomsskolen da jeg først fikk vite at det skulle bli film av bøkene. Men, vel tre timer senere satt jeg igjen som et enormt spørsmålstegn. Det jeg fikk servert var en overdådig effektmasturbasjon verden ikke har sett maken til siden (om man velger å ignorere de to andre filmene). Jeg ble langt i fra engasjert og sleit skikkelig med å holde øynene åpne i den flere times lange reiseskildringen som Roald Øien lett kunne gjort bedre i påskenøttene. Nei, dette var rett og slett fryktelig skuffende og senket umiddelbart forventningene til etterfølgerne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Sin City (2005)

Jeg har digget Robert Rodriguez siden El Mariachi (1992). Jeg er stor fan av ideologien hans, og det faktum at han alltid tester og utforsker nye ting. Jeg leste mye om Sin City (2005) i forkant av utgivelsen og var overbevist om at denne filmen kom til å bli en av de beste siden årtusenskiftet. Med stjerner som Benicio Del Toro, Bruce Willis, Clive Owen og Mickey Rourke falt det meg ikke inn at denne filmen skulle bli en middelmådig, lunken film som streber etter en kulhetsfaktor som enkelt og greit er ikkeeksisterende. Jeg ga filmen to sjanser og selv om andre visning var bedre enn første, stanser terningen på en svak 4.

Lenke til kommentar

Først må jeg si meg enig i 3 av filmene som allerde er nevnt her;

Mr. & Mrs. Smith

Som bare var en helt grei film, uten så mye spesielt hverken av det ene eller andre! Det var i hvert fall slik jeg følte det, da også jeg hadde forventningne høye etter at Brad Pitt og Angelina Jolie skulle ha begge hovedrollene.

Alexander & Ocean's Twelve

Som Dotten så heller ikke jeg Axelander ferdig! Og det samme kan jeg faktisk si om Ocean's Twelve; så den aldri ferdig, og den har jeg prøvd meg på 2 ganger, og feilet begge gangene..

Så, min film som jeg ble oppriktig skuffet over er;

Kill Bill - Volume 1

Gledet meg til en Tarantino film med ei dame som skulle være tøff og ta hevn og slikt sett en liten avveksling fra de tøffe guttene's "one man army" -ting. Men, det hele utartet seg like usakelig og tullete som Rambo, i grunnen (egentlig mye værre), og jeg tok egentelig ikke helt vitsen med denne filmen. En massakre uten handling what-so-ever.. Den reddet seg bittebittebitte litt når 2'ern kom ut og satte litt handling på det hele. Men, synes filmen ble altfor dum!

Lenke til kommentar

Traffic

4 Oscar, og på en måte one-2-watch i 2000. Det er vel 4 historier som vikler seg sammen. Ingen av delene fikk meg engasjert og hadde sovnet før det hadde gått en time av filmen. Samme skjedde med kompisene mine.

Skal få sett den en gang til så jeg kan si at jeg så hele, og at det fortsatt ikke appelerte

Endret av dub
Lenke til kommentar

Starship Troopers 2: Hero of the Federation

Jeg trodde denne filmen ville være ganske likt som eneren, men det var den ikke. I tilleg var det mye dårligere effekter, til døme: De brukte lykter frammpå geverene i stenden for å bruke løskudd, insektene var mye dårligere grafikk enn på eneren, og det er elendig kamara og lyd.

Det var også helt elendig skuespill av skuespillerene.

Imdb score: 3.5/10 forteller egentlig ingenting om filmen generelt. Hadde det vert opp til meg hadde jeg gitt den 1.0/10

Lenke til kommentar

Hitchhikers Guide to the Galaxy (2005)

Som storfan av boka, hadde jeg ekstreme forventninger til denn filmen.

Alle mine forventninger ble brått knust i løpet av ti minutter, da den gode, tørre, sarkasmen jeg var blitt så kjent med fra boka var byttet ut med overfladisk amerikansk humor.

Lenke til kommentar
Starship Troopers 2: Hero of the Federation

Jeg trodde denne filmen ville være ganske likt som eneren, men det var den ikke. I tilleg var det mye dårligere effekter, til døme: De brukte lykter frammpå geverene i stenden for å bruke løskudd, insektene var mye dårligere grafikk enn på eneren, og det er elendig kamara og lyd.

Det var også helt elendig skuespill av skuespillerene.

Imdb score:  3.5/10 forteller egentlig ingenting om filmen generelt. Hadde det vert opp til meg hadde jeg gitt den 1.0/10

6127183[/snapback]

Hadde du virkelig forventninger til denne?

Lenke til kommentar

Jeg så Corpse Bride istad, jeg hadde ikke ventet at den skulle være like fantastisk som The Nightmare Before Christmas, men noe i samme gata hadde jeg håp om at den var, men så viste det seg å være en godt under middels film. Hva hadde den egentlig. Den manglet stemning, den hadde en relativt tynn historie, og ikke minst musiken, jeg har tidligere vært en stor tilhenger av Danny Elfmans verk, men i denne filmen funket det bare ikke, kansje stemningsmusiken ikke nådde fram forde den visuelle stemningen ikke stemte, og de sangene som ble sunget frembrang nesten en flau reaksjon hos meg.

Animasjonen var jo veldig lik den i The Nightmare Before Christimas, men filmens stil ble veldig feil.

Denne filmen var meget lik The NIghtmare Before Christimas, men på så veldig mange måter, veldig fjern.

Denne filmen ble garantert ødelagt av mine forventninger, men uansett, om jeg ikke hadde sett "forgjengeren" så hade jeg nok ikke blitt imponert.

Jeg ble rett og slett svært skuffet.

Lenke til kommentar

A Clockwork Orange

"Alle" liker denne, hadde store forventninger selv. Etter en halv time fant jeg ut at jeg ikke kunne ha brydd meg mindre om hvordan det gikk med karakterene i filmen. Stopp-knappen neste.

Alexander

Oliver Stone regisserer og Vangelis lager musikken. Kan det gå galt? Ja! Langtekkelig, kjedelig, mange irrelevante scener. Ville hatt godt av en ekstra runde i klipperommet.

Mr. and Mrs. Smith

Henger meg på at dette var en av de større skuffelsene på lenge. Helt uengasjerende, ja nesten kjedelig vil jeg si. Langt under pari selv for en overfladisk, humoristisk actionfilm.

American Psycho

Interessant bok, mindre interessant film. Det er ikke langt unna, men filmen klarer overhodet ikke å gjenskape stemningen i boken. Jeg skulle ønske at Stanley Kubrick regisserte denne (ironisk nok med tanke på film nr. 1 på denne listen).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Lord of the Rings - Fellowship of the Ring

Artig bok som jeg hadde det veldig moro med å lese på ungdomsskolen druknet i et hav av "nå løper vi og så løper det folk etter oss og det er skummelt". Æsj.

Scarface

Mafiafilmer, gangsterfilmer, you name it, jeg pleier å elske det. Men Scarface var en langdryg og ikke spesielt spennende affære. Kul, men ikke så kul som jeg hadde forventet etter filmens kultstatus.

Memoirs of a Geisha

En av mine favorittbøker ble på mystisk vis om til en utrolig kjedelig film som i tillegg ble fullstendig herpet av latterlig dårlig engelsk blant skuespillerne.

Lange Flate Ballær

Dårlig humor, usannsynlig handling og kjedelig. Jeg hadde i hvertfall håpet at den skulle være litt morsom, det var den ikke, bare platt.

Matrix Reloaded, Matrix Revolutions

Fysj og æsj. De skulle virkelig holdt seg til å lage bare den første Matrixfilmen som igrunnen hadde en helt grei slutt. Både toeren og treeren var pompøse og selvhøytidelige makkverk og det irriterer meg, for det har på en måte ødelagt den første filmen også.

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar

Matrix Reloaded

Matrix var og er ein fantastisk film som eg nyter kvar gang, den var på ein måte revolusjonerande og nyskapande.

Reloaded var på ingen måte noko god oppfølgar til Matrix, det hadde kanskje vært best om dei stoppa med film nummer 1, men pengene rår og kven vil vel ikkje lage ein fortsettelse på ei sånn pengemaskin? Filmen fenga meg på ingen måte og eg har enda ikkje sett Revolutions.

Lenke til kommentar
A Clockwork Orange

"Alle" liker denne, hadde store forventninger selv. Etter en halv time fant jeg ut at jeg ikke kunne ha brydd meg mindre om hvordan det gikk med karakterene i filmen. Stopp-knappen neste.

6129951[/snapback]

Huff må være en av de kjedeligse filmene jeg har sett. :(

Lenke til kommentar
Batman Begins

Kingdom of Heaven

Troja

6130201[/snapback]

Vær så snill og begrunn hvorfor, det var det tråden startet som og da er det fint om vi kan la den være det den var tiltenkt som og ikke POSTE BARE FOR POSTINGEN SIN SKYLD

Lenke til kommentar
Batman Begins

Kingdom of Heaven

Troja

6130201[/snapback]

Vær så snill og begrunn hvorfor, det var det tråden startet som og da er det fint om vi kan la den være det den var tiltenkt som og ikke POSTE BARE FOR POSTINGEN SIN SKYLD

6130456[/snapback]

Takk :thumbup:

The Godfather

Jeg har egentlig ikke noe imot mafiafilmer (Scarface og Goodfellas er jo knallbra), men etter å ha sett denne, så skjønte jeg ikke hva all oppmerksomheten skyldtes. Skuespillet var upåklagelig, men at de måtte dra det over 3 timer? De kunne fin ha kuttet ned litt på den filmen. Har #2 stående her i filmhylla, men hvis den ligner på #1, så vet jeg ikke hvor lenge jeg orker å se.

Lenke til kommentar
The Godfather

Jeg har egentlig ikke noe imot mafiafilmer (Scarface og Goodfellas er jo knallbra), men etter å ha sett denne, så skjønte jeg ikke hva all oppmerksomheten skyldtes. Skuespillet var upåklagelig, men at de måtte dra det over 3 timer? De kunne fin ha kuttet ned litt på den filmen. Har #2 stående her i filmhylla, men hvis den ligner på #1, så vet jeg ikke hvor lenge jeg orker å se.

Elsker mafiafilmer, men må seie meg veldig eining med deg om den her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...