eXa Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 hva klarer dere nå i 1600x1200? og 1280x1024 denne oppløsningen vil legge seg ca midt i mellom de to resultatene! Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 FLott skjerm, men responstiden var ikke så bra, men bra nok til at jeg kunne ha kjøpt den, for skjermen sto i stil til prisen. Venter nok til kjøp av 24" W Lenke til kommentar
knaill Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 En 20-tommer widescreen har vel etter mine matematikkunskaper noe mindre fysisk skjermflate enn en 20-tommer vanlig (4:3 eller 5:4?). Lenke til kommentar
asimov Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Samme greia som den med IPS panel, panelet er eneste forskjellen? 6126533[/snapback] eneste? panelet er da det som har noe å si Lenke til kommentar
z10an Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 En 20-tommer widescreen har vel etter mine matematikkunskaper noe mindre fysisk skjermflate enn en 20-tommer vanlig (4:3 eller 5:4?). 6130554[/snapback] 16:9 Lenke til kommentar
z10an Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) hva klarer dere nå i 1600x1200? og 1280x1024 denne oppløsningen vil legge seg ca midt i mellom de to resultatene! 6129926[/snapback] Kremt... 1600x1200 vil denne klare . 1680x1050 er en høyere oppløsning en 1600x1200. Den tar også oppløsninger som 1280x1024. Native er 1680x1050. *edit* Har 20" Wide selv. 8MS Acer men men. *edit2* Så lenge man spiller i widscreenformat så er ikke etterslep ett problem, men det er faktisk ikke noe serlig og spille i vanlige oppløsninger da får man etterslep samme hvor mange ms det er pga pixel rate blir veldig lav. Man kan da velge og skalere bildet. Spill som støtter widescreen: Counterstrike, Quake3 og de fleste nye spill. Har ikke noen liste men dette er de jeg vet om det er også flere eldre som ikke støtter det. Endret 19. mai 2006 av z10an Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 En 20-tommer widescreen har vel etter mine matematikkunskaper noe mindre fysisk skjermflate enn en 20-tommer vanlig (4:3 eller 5:4?). 6130554[/snapback] 16:9 6131127[/snapback] Ja, og dette er mindre enn 4:3 om begge er 20 tommer. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 hva klarer dere nå i 1600x1200? og 1280x1024 denne oppløsningen vil legge seg ca midt i mellom de to resultatene! 6129926[/snapback] Kremt... 1600x1200 vil denne klare . 1680x1050 er en høyere oppløsning en 1600x1200. 1680*1050=1,764 Megapixler 1600*1200=1,920 Megapixler AtW Lenke til kommentar
eXa Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 poenget mitt var at. hvis du har ca 40fps på 1600x1200 og 60fps på 1280x1024 så har du nesten 50fps på 1680x1050! Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Har en Nec 1770NX, som jeg er særs godt fornøyd med, særlig sammenliknet med Samsung 930 og 940 BF. De er nyere og på papiret bedre med sine 4ms (mot 1770NX sine 12ms...) men det er like mye eller lite etterslep, men Nec'en sine farger er bedre og "svartere". Jeg ble overrasket over hvor blass Samsung 930BF og 940BF var i fargene... Så jeg lurer, på om det er denne jeg skal oppgradere i snart... Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 hva klarer dere nå i 1600x1200? og 1280x1024 denne oppløsningen vil legge seg ca midt i mellom de to resultatene! 6129926[/snapback] Kremt... 1600x1200 vil denne klare . 1680x1050 er en høyere oppløsning en 1600x1200. Den tar også oppløsninger som 1280x1024. Native er 1680x1050. *edit* Har 20" Wide selv. 8MS Acer men men. *edit2* Så lenge man spiller i widscreenformat så er ikke etterslep ett problem, men det er faktisk ikke noe serlig og spille i vanlige oppløsninger da får man etterslep samme hvor mange ms det er pga pixel rate blir veldig lav. Man kan da velge og skalere bildet. Spill som støtter widescreen: Counterstrike, Quake3 og de fleste nye spill. Har ikke noen liste men dette er de jeg vet om det er også flere eldre som ikke støtter det. 6131130[/snapback] Hvorfor er det forskjell på etterslep i widescreen og ikke? Lenke til kommentar
z10an Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Hvorfor er det forskjell på etterslep i widescreen og ikke? 6132065[/snapback] Det vet jeg ikke helt 100% men håper noen kan svare på det. Men ta for deg powerstrip, har du en oppløsning på skjermen som ikke er 16:9 så vil pixelrate være rundt 50-80 og det gir etterslep. Har man på en wide oppløsning ligger den rundt 120-150 og da er det ikke lengre noe etterslep. Pixelrate er jo i teorien hvor fort pixlene oppdaterer seg?. Som hz på gamle CRT skjermer. Plages med det og om noen vet om en måte og ordne det på som fx: Svarte kanter i sidene på bildet. Så si ifra. Endret 19. mai 2006 av z10an Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Litt drøy responstid kanskje for min del. Burde vel klare å presse tiden ned på rundt 6-8ms? 6126528[/snapback] Helt enig.. Hadde den vært mye lavere og til den prisen så hadde jeg kjøpt denne skjermen med engang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå