Gå til innhold

rimelig, men effektiv oppgradering

Anbefalte innlegg

hei!

jeg har en gammal datamaskin som sliter.

AMD athlon 850 mhz, litt forskjellig difus ram, ukjent hovedkort, cd-brenner og 40 Gig harddisk.

Det eneste som er bra med den er at den er rimelig stille. I tillegg har jeg en ekstern disk som jeg bruker som backup og til å lagre alt som må lagres.

Nåvel, den klarer ikke lenger å prestere(det vil i dette tilfellet si at den skrur seg av etter ti minutter og derfor er ubrukelig). Jeg trenger ikke all verden, så jeg lurer på om denne oppgraderingspakka kan brukes:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310817 som inneholder:

MSI PM8M3-V, VIA P4M800,Socket-775,m-ATX SATA, LAN, Sound, VGA, AGP8X, Bulk

Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5

Intel Celeron D 326 2.53GHz Socket LGA775, 256KB, EM64T, BOXED m/vifte

NN Antistatisk Armlenke 1.8 meter BW-106BL-L4

til 1150 kroner! Billig er det ihvertfall!

Kan denne spille feks spille "den lengste reisen1" med det innebyggde skjermkortet så det ser ganske bra ut?

Vil den spille filmer på en tilfredstillende måte?

Eller har dere noen andre ideer for hvordan jeg kan skaffe meg en billig og grei stasjonær?

Bruksområder:

word

surfing

litt film

litt nedlasting

spille sjakk

enkel spilling ala den lengste reisen1. Hvis det kan kalles enkelt. jeg er ikke inne i spillverdenen.

Er det noe jeg ikke har tenkt på, eller har dere innvendinger til dette kjøpet så rop for all del ut!

ivan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

Men hva mener du med at celeron ikke er noe bra?

Vil jeg merke forskjell når jeg surfer, skriver, spiller mine enkle spill?

Går den i stykker fortere?

Eller er den rettogslett bare mye bedre hvis jeg skal drive med anstrengende ting som videoredigering, nye spill ol.

ok, det virker i alle fall litt slitsomt å bestille fra tre forskjellige webshopper. Vifta jeg har passer dessuten kanskje ikke til prosessoren du foreslår osv. Jeg foreslår da heller denne løsningen:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308335

AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5

ECS RS482-M, ATI RS482+SB400, Socket-939 DDR, VGA, m-ATX, LAN, PCI-Ex16

NN Antistatisk Armlenke 1.8 meter BW-106BL-L4

Dårligere skjermkort enn du foreslår kanskje, men det kan jo oppdateres om jeg ikke er fornøyd. Tror du/dere dette kanskje kan være bedre enn mitt forrige forslag?

i

Lenke til kommentar
va nå ikke mye penger du skulle bruke da... den kommer ikke til å holde lenge.

6133705[/snapback]

Det spørs jo hva han skal bruke den til.... Små spill, gamle spill, internett og word funker helt fint med en sånn pakke ^^

Lenke til kommentar
ok, det virker i alle fall litt slitsomt å bestille fra tre forskjellige webshopper. Vifta jeg har passer dessuten kanskje ikke til prosessoren du foreslår osv. Jeg foreslår da heller denne løsningen:

i

6133335[/snapback]

Hei !

du trenger ikke bestille fra 3 forskjellige webshopper

Hvis du blar litt lenger ned på siden så ser du at Amentio har alle varene til 2300.

Kutt det intregrerte skjermkortet , Du kommer til å få vondt i øynene av det til slutt , ingenting kan spilles . Tro meg , Ingenting fungerer. Jeg hadde det før og det skal jeg aldri ha igjen .

Invester i et skjemkort til 500 Kroner , Du får ikke det beste men det er bedre enn det integrerte :thumbup:

Det følger med vifte som standard så vidt jeg vet :roll:

Lenke til kommentar

Ytelsen til Celeron er ikke så bra. Athlon64 yter ganske mye bedre, samtidig som den utvikler lite varme. Mange butikker selger den som "boxed", da med vifte.

Integrert skjermkort bør du absolutt styre unna ja. Jeg kjenner mange som har angret etter de har valgt det.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...