Gå til innhold

Kjøre CS på Pentium 200

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-06 22:12, skrev Dr.X:

psilocybe hva er det for noen "vesner" på signaturen din? Ser ut som nonner med gassmasker på!

er nok nonner med gassmasker på, ja. de eneste nonnene som er verdt å samle på :smile:

Quote:

Den 2002-10-07 17:24, skrev normal:

jeg er litt usikker på dette med skjermkort.

psycilobabe spilte dette med voodoo3 kort og sier dette går bra. (dog var det vel i cs 1.2 at systemkravene tok litt av hvis jeg ikke tar feil?)

høres fornuftig ut for meg siden jeg har hørt voodoo3 funker bra med svake prosessorer.

voodoo2 vil det være nok, er 3 overkill?.

det var 5.2, 1.0 og 1.1 jeg spilte med v3. voodoo2 kan du forøvrig koble sammen (2x v2 med sli-kabel mellom) for å få finfin ytelse.

Quote:

Pentium 200 (godt mulig det blir 233 MMX snart) Finner ingen AMD k6+ prosessorer noen sted :sad: noen som vet om / har å selge rimelig?

qxl eller ebay. sjekk manualen til hovedkortet at det støtter k5/k6-prosessorer først.

Quote:

ISA lydkort (suger dette cpu-kraft så det er bedre med SB 128?)

jepp. merket skikkelig forbedring i spill når jeg byttet fra awe64 til sblive!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-07 20:29, skrev Ludde:

og den 200 mhz'en kan du lett kjøre opp på 233.. hvis du ikke har selv, få en med litt peiling til å guide deg gjennom / ordne jumperne for deg så du får overklokka den :smile:

jo, jeg har undersøk dette og kommet fram til at 66x3=200 mhz er maks på denne. har tilogmed funnet manual (min gode venn google :wink: ) og vha. Den har jeg konkludert med at det maks kan kjøres 233MMX. Dette gjøres ved å kjøre 1,5 multiplier som aktiverer en funksjon som gir 3,5 multiplier.

MEN så er det jo som kjent en funksjon med AMD k6'ene som gir 6x multiplier hvis man stiller inn til 2x.

Men må jeg ha offisiell bios støtte for AMD k6x prosessorene eller er det bare å hive de i og la de gå på 2x? Står jo bare om k5 i manualen min :???:

Lenke til kommentar

morn normal, har ligganes ett hovedkort socket 7 med k6-2 cpu på 333 mhz, går fint på 366 også, har ett vodoo 2 kort også, husker ikke om hk støtter sd eller edo ram, om jeg husker riktig er det støtte for begge, kan vel få det for en hundrings eller noe, ligger jo bare i kroken og støver ned.....

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-07 20:21, skrev Caldazar:

Direct 3d kan du berre gløyme, og Voodoo 2/3 er heller ikkje så enormt bra på OpenGL..

Det er kanskje derfor man kjører i glide?? :smile:

Personlig har jeg bare gode erfaringer fra HL/TFC/CS på en k6-2 300MHz, 64MB sd-ram og voodoo2 12MB

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-07 23:44, skrev normal:

fant MYE interessant til BRA priser på ebay... men så var det dette med handel over vannet: noen som har erfaring eller kan forklare meg hvordan ting fungerer på ebay?

du vinner auksjonen (selvfølgelig etter å ha sjekket at selgeren sender til norge), tar kontakt med selgeren og skriver "hei og hopp, jeg vant auksjon sånn-og-sånn. jeg bor i norge, hvor mye blir den totale summen inkl. frakt?". du vil helst ha det sendt via air mail.. surface mail tar gjerne to måneder.

så skriver han/hun tilbake at "joda, blabla, det blir xx antall $"

de fleste liker at du betaler med visa (eller tilsvarende) på sider som http://www.paypal.com, http://www.bidpay.com eller http://www.billpoint.com.

så venter du bare på bekreftelse på at pengene er mottatt og pakken er sendt.

og, som sagt.. vær 100% sikker på at hovedkortet støtter k5/k6. søk etter "(hk-modell) +amd +k6" på groups.google.com

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-06 18:42, skrev Xvani:

:lol:
for et prosjekt.... Men det skal gå.

Minimum system requirements fra hjemmesiden til half-life (fant ikke noe på CS siden)

Windows® 95, Windows 98 or Windows NT 4.0

Pentium® 133
recommended 166+

24 MB RAM
recommended 32MB

2X CD-ROM drive

Mouse and Keyboard

640x480 SVGA high color (16-bit) display

Windows-compatible sound device

veit ikke hva slags kort det sitter i pc'en nå, men det kan være det som er flaskehalsen her. Hva slags "gpu" er det?

edit: fetet ut recommended + la til tekst

- Ikke undervurder min manglende kompetanse,
:grin:
og få noreg ut av Norge!

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Xvani på 2002-10-06 18:43 ]</font>

Counter-Strike krever mye mer enn "vanlig" HL :

Lenke til kommentar

Har ikke Voodoo kortene en egen type OpenGL drivere til Counter-Strike. Hvsi man går inn i Video settings så kan man skifte fra deafult til voodoo settings av noe slag...

Kan ikke det forbedre ytelsen da? Jeg mener at openGL er best uansett.. Har selv en 1.3 ghz Athlon med gerforce 2 pro og bruker jo seffølgelig openGL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...