normal Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Eheh... skal ordne til min bror. Poenget er å få det spillbart, selv om det blir støgt. Hvordan kan jeg dimme ned settings osv? Vil det hjelpe å skaffe et Voodoo2 kort? Vil det bli RELATIVT bra da? og skaffer en P233 med MMX (noe denne ikke har) Maskinen har 64mb EDO ram @60ns Hjelper det hvis jeg skaffer 64mb SDRAM? Slik det er nå kan jeg starte et LAN game men ikke connecte til server, står connection attempt failed osv, løsninger? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 for et prosjekt.... Men det skal gå. Minimum system requirements fra hjemmesiden til half-life (fant ikke noe på CS siden) Windows® 95, Windows 98 or Windows NT 4.0 Pentium® 133 recommended 166+ 24 MB RAM recommended 32MB 2X CD-ROM drive Mouse and Keyboard 640x480 SVGA high color (16-bit) display Windows-compatible sound device veit ikke hva slags kort det sitter i pc'en nå, men det kan være det som er flaskehalsen her. Hva slags "gpu" er det? edit: fetet ut recommended + la til tekst _________________ - Ikke undervurder min manglende kompetanse, og få noreg ut av Norge! [ Denne Melding var redigert av: Xvani på 2002-10-06 18:43 ] Lenke til kommentar
normal Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 ati rage II + 2mb ram 4fps i direct3d, så det er ikke noe å hente fra det grafikkortet men i software går det faktisk an å utføre noe problemet nå er at jeg ikke får connectet til servere, bare til lan :sad: noen ideer? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 titta litt mer og fant en performance analyser på half-life siden, der kunne jeg se HVOR mye bedre enn minimum requirements jeg lå. Veit ikke helt hvor bra denne er da, for de kom med forslag til forbedringer... KUN p4 systemer, det ene forslaget inneholdt Geforce 2mx.... selv sitter jeg på et GF3 ti200.... Minnet mistenkelig om reklame for intel og nvidia, ikke så mye mer... Ellers syns jeg at jeg passet bra inn på "stigen" deres, men det var jo madonion som hadde laget den og da :smile: edit: bytt grafikk kort, det kortet der klarer ikke 3d. Prøv med et fra den litt nyere PC'en din, se om det funker da (men det har kanskje ikke AGP port?) uansett, bytter du grafikk kort, skal du kunne kjøre CS, men ikke med Win XP :smile: [ Denne Melding var redigert av: Xvani på 2002-10-06 18:56 ] Lenke til kommentar
normal Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 noen som har et voodoo/voodoo 2 kort de ikke trenger lengre og kanskje vil bytte mot noe? Lenke til kommentar
BigWhig Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Hei! Har selv tilsvarende gammel maskin stående: Pentium 200 MMX @ 233 MHz 64mb EDO ram VOODOO 2 12mb Har prøvd med forskjellige Win OS, men uten store forskjeller. Har blitt brukt når jeg har spilt med noen kompiser. Kjører da i 640 X 480 og det går ganske tregt når det blir litt action. Vil si det slik at det går til NØD, men det anbefales ikke hvis du lett blir frustrert av å gjøre det dårlig. Husk å skru ned alt du kan på grafikk (røyk, kulehull osv.) Ville uansett ikke brukt penger på prosjektet. Har av og til problemer med å joine LAN- game, men det går som oftest etter et par forsøk. Maskinen som hoster bør vente på de andre maskinene der du kan velge om du vil være CT eller terrorist. Det funket best hos meg. [ Denne Melding var redigert av: Kjellinge på 2002-10-06 19:13 ] Lenke til kommentar
normal Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 hmmm... du ha rjo en tilsvarende maskin: vet du om andre spill som kan spilles på den? hva med UT, Quake3? osv osv noen bra spill? Lenke til kommentar
normal Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-06 19:09, skrev Kjellinge:Har av og til problemer med å joine LAN- game, men det går som oftest etter et par forsøk. Maskinen som hoster bør vente på de andre maskinene der du kan velge om du vil være CT eller terrorist. Det funket best hos meg. hva med å connecte internet game? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Jeg hadde en P2 233 mhz, 32 mb sdram (66 mhz), matrox mystique 4 mb skjermkort, win98 da jeg begynte å spille cs beta3.1. Det gikk 'greit' å spille i 320*200 i software mode over internet, (hakka ikke nevneverdig, men så jo nesten ikke en dritt), men dagens cs har jo utviklet seg en del fra b3.1, det er så jævlig mye som skal inn i minnet, textures har fått større oppløsninger, modeller har bli mer detaljert og fått flere animasjoner. Kort og godt: jeg tviler sterkt på at den pcen kan klare å kjøre dagens cs-versjoner. Hvorfor stresse med en så gammel pc når pcer som kjører cs helt greit koster så lite som de faktisk gjør idag? Ta en tur innom f.eks. http://www.psdata.no og sjekk pakketilbudene de har. Sleng på et GeForce2mx skjermkort og du har en helt grei pc å spille cs på! :wink: _________________ -Atrax [ Denne Melding var redigert av: atrax1 på 2002-10-06 19:33 ] Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-06 19:12, skrev normal:hmmm... du ha rjo en tilsvarende maskin: vet du om andre spill som kan spilles på den?hva med UT, Quake3? osv osvnoen bra spill? du kan jo spille Unreal på den. UT vet jeg ikke. Kjører det i 800x600 med alle detaljer på fullt med min pc. Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Har en gammel 233 mhz (pentium 1) stående som jeg hadde cs på før. De gikk ganske rent, though med 192 SDRam og et voodoo 3 kort. CS 1.1 :smile: Lenke til kommentar
BigWhig Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quake 1 og 2 skulle funke fint. GTA 1 går veldig bra, GTA 2 går brukbart. Unreal Tournament ble i tøffeste laget, testa nettopp en liten botmatch, å det hakket for mye til at det kan gå bra. Ellers finnes det gamle spill som ikke krever 3d, f.eks et av mine favoritter "Colonization". Har desverre ikke testa maskinen til å spille på nettet med, så der kan jeg ikke hjelpe. Tipper på at maskinen rett og slett er for treg til å loade. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 hvis det er et relativt bra hovedkort, kan du kanskje finne deg en amd k6-3 500+ mhz cpu og stappe i. jeg spilte cs med en celeron 466 og voodoo2.. det gikk relativt greit. når jeg fikk voodoo3 (agp) i, gikk det opp i 80-90fps i 800x600. meget overkommelig, og komponentene burde ikke koste mer enn en hundrings i dag. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 psilocybe hva er det for noen "vesner" på signaturen din? Ser ut som nonner med gassmasker på! Jeg har vært på hjemmesida di og jeg syns at spesiellt den "Kirurgiske" delen var meget... spesiell! Bra at du i hvertfall er CS FAN !! :smile: Lenke til kommentar
normal Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: ...og komponentene burde ikke koste mer enn en hundrings i dag. er jo bare folk som satser på uvitende tullinger skal kjøpe av dem som selger sånt :sad: noen med sans for bakkekontakt som har noe jeg trenger å selge meg? Lenke til kommentar
RoMaN Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 SKAFF DEG EN NY CPU OG HOVEDKORT KOSTER NOTHING!! Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 nothing? ok, skaff meg ett gratis HK og CPU da, som klarer HL... noen som vet om jeg får inn Doom3 [når det kommer] på PC'n min forresten? Lenke til kommentar
normal Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 doom3 vil fungere utmerket på den pc'en din du :wink: Lenke til kommentar
normal Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 jeg er litt usikker på dette med skjermkort. psycilobabe spilte dette med voodoo3 kort og sier dette går bra. (dog var det vel i cs 1.2 at systemkravene tok litt av hvis jeg ikke tar feil?) høres fornuftig ut for meg siden jeg har hørt voodoo3 funker bra med svake prosessorer. voodoo2 vil det være nok, er 3 overkill?. Og så var det ett kort: Hercules 3D Prophet 4000XT 64MB PCI http://europe.hercules.com/showpage.php?p=18&f=1&b=0 Dette er som kjent spesielt iogmed at det har "Title based rendering" som gjør at det bare render synlige overflater osv alt det der og dermed er spørsmålet: avlaster dette resten av systemet og eller krever det bare mer av det? har noen skikkelig peil og kan gi meg et svar de vet er rett? Specs var forøvrig: Pentium 200 (godt mulig det blir 233 MMX snart) Finner ingen AMD k6+ prosessorer noen sted :sad: noen som vet om / har å selge rimelig? Atrend ATC-1020 Hovedkort (Har mulighet for SDRAM, men bare 64mb brikke ser det ut til) 80mb EDO ram @ 60ns ISA lydkort (suger dette cpu-kraft så det er bedre med SB 128?) ATI Rage II+ (må byttes ja...) Hadde satt veldig pris på om noen hadde hatt noe å avse :smile: Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 tipper at voodoo2 holder i massevis, et voodoo3 kort vil bare sitte å vente på cpu'n. du må nesten ha et 3dfx kort tipper jeg, så gamle spill som half-life er jo bygget når 3dfx var kongen, altså ble de optimalisert for 3dfx... half-life har vel glide støtte? isåfall er det MYE å hente på å bruke det :smile: men.. det er triste greier å spiller 1st person shooter med lav fps.. alt under 60 fps oppleves jo som hakkete.. hmm.. ihvertfall i Unreal Tournament :wink: - som du bare kan drømme om å spille på den maskinen,... eller? husker en kompis spillte UT på p166mmx og voodoo1 eller voodoo rush elns.. fikk 18 fps.. (vanvittig nok klarte han å spille med det.. aner ikke hvordan...) laveste maskina jeg har sett som klarte UT ok var P3 450 med tnt2 ultra... gikk sånn ca ok på PII 350 og voodoo3... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå