Gå til innhold

Engelske "skrivefeil" og dårlig engelsk <3


ZayCon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On the gound off! På grunn av!
Der skal det ikke store justeringen til. "On grounds of" er i høyeste grad korrekt engelsk, og bruken minner mye om den norske. For eksempel "divorce on grounds of adultery"

 

It's not the fart that kills, it's the smell.. / Det er ikke farten som dreper, det er smellet..

Geinal! :!:
Lenke til kommentar

Engelsklæreren min i førsteklasse på videregående presterte å si "electrical writing machine" i stedet for "typewriter".

 

Nå må jeg også si at det aller første hun sa til oss når hun møtte oss for første gang, var "I'm not very good in spoken english, but my name is actually Scarborough. Im not english".

Hun var desidert den værste læreren jeg har hatt noen gang.

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar

It goes overhead not duck to dissapoint snow in the roomwheel.

 

Det går overhodet ikke ann å skuffe snø i romjula.

 

Jeg kjenner en fra england og fortalte den til ham. Jeg hadde forklart først hva det var, men det uttrykket hans glemmer jeg aldri.

 

En til: Would you like some roundpieces with some green things?

Vil du ha rundstykker med grønnsaker.

Endret av Jonulf
Lenke til kommentar

Da faren min kom til landet for 30 år siden ble han invitert på middag av noen kompiser. Han hadde nettop lært seg litt norsk, også spurte de han var os om han skulle ha mer mat. Han klarte å prestere å si: "Neitakk, jeg er full".

Full = mett på engelsk for de som ikke er stø i engelsk.

Lenke til kommentar
Mixel  Postet i dag, 11:34

  Da faren min kom til landet for 30 år siden ble han invitert på middag av noen kompiser. Han hadde nettop lært seg litt norsk, også spurte de han var os om han skulle ha mer mat. Han klarte å prestere å si: "Neitakk, jeg er full".

Full = mett på engelsk for de som ikke er stø i engelsk.

 

Vet ikke om det er noe bedre når nordmenn sier: No thanks, I am fed up (Drittlei) når de prøver å si at de er mette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...