Gå til innhold

Kort for visning på TV

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger et kort jeg kan putte inn i PCen for å vise filmer på TVen. Kan man kjøpe et enkelt PCI kort for å ta seg av dette? Jeg har fra skjermkort fra før som jeg bruker til spilling o.l. (ikke TV out).

Av innganger på TVen har jeg kun scart og kompositt er det vel (gul/rød/hvit).

Vil helst ha konkrete forslag på noe som fungere bra til dette. Har ingen behov for å se TV på PCen eller noe slikt.

System i kort:

AMD 3800+ x2

2 GB ram

6800 GS

windows xp x64

Har søkt en del i forumet uten å finne noen tråder som hjalp meg noe særlig.

Takk for alle forslag!

Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nope.

Skjermkortet har kun 2 x DVI utganger.

Er vel derfor jeg lurer på dette med et PCI skjermkort evt. Min PCI-E plass er opptattt med et skjermkort jeg er godt fornøyd med så langt sp vil helst ikke bytte det ennå.

Er SLI på HK da men vet ikke om det kan benyttes i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
espen00: nøyaktig hvilket skjermkort er det du har. Kan ikke finne noen 6800GS-kort med dual-dvi, og heller ikke uten tv-ut. :ermm:

6126200[/snapback]

Husker ikke hva det heter og er ikke hjemme på en ukes tid så kan nok ikke finne det ut heller.

Kan iaf ikke huske at det stod noe om TV-out eller noe når jeg kjøpte det, men når du skriver slikt blir jeg selvsagt usikker :p

Trodde uansett ikke når jeg startet tråden at "vanlige" skjermkort var bra nok til TV-out. Prøvde det en gang for mange år siden og husker bildekvaliteten som fryktelig dårlig. Trodde man måtte ha et litt mer "spesialisert" kort.

Takker for svar så langt btw

Lenke til kommentar

Tv-out på skjermkort egner seg egentlig bare til filmtitting, ikke stort annet. Kansje til nød litt spilling, men oppløsningen er jo ikke all verden.

Men som dere sier, de fleste kortene har vel TV-out. Jeg kan heller ikke finnenoen 6800GS dual DVI uten tv-out

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...