diskvask Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Hovedside - Eksempel på butikkside Hva slags førsteinntrykk gir siden dere? Forslag til hva som bør forbedres? Noen kommentarer til hvordan disse sidene tar seg ut sammenliknet med andre byggevarekjeder? Byggmakker, Byggkjøp, Maxbo, Byggern Fargebruken er i henhold til firmaets profil, så den kan ikke endres stort. Koden er ikke validert, men vil bli rensket opp i etterhvert. Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Hei, den sida synes jeg var skikkelig bra. Fargene, layouten og alt er veldig "klassisk byggevareside", teksten er lett å lese mot bakgrunnsfargen og i det hele tatt... I forhold til de andre sidene virker den mye ryddigere og mer avslappende å se på. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Hei, den sida synes jeg var skikkelig bra. Fargene, layouten og alt er veldig "klassisk byggevareside", teksten er lett å lese mot bakgrunnsfargen og i det hele tatt... I forhold til de andre sidene virker den mye ryddigere og mer avslappende å se på. 6125977[/snapback] helt enig i det der ja det er ikke så mye og utsette på den sia Lenke til kommentar
Arne Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Ja, hehe, i alle fall betre enn ByggMakker *oh_my_eyes* Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Absolutt en ryddig og fin side. Bemerket meg 2 småfeil: - unødvendig scrolling på førstesiden - menyvalgene: H. OLDERNES BYGG, Badstue, Kjøkken forsvinner når man velger andre ting fra menyen - siden hopper når scrollebaren forsvinner eller kommer tilbake igjen <-- for å være veldig pirkete. Ellers keep up the good work. Lenke til kommentar
redrazor Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg vet ikke om det er viktig, men det er helt umulig å lese teksten på BYGGMA ASA banneren. Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg får ikke opp det midterste bilde i banneren...linken bak bildet ser jeg er til hovedsiden. Ellers får jeg ikke opp kildekoden , er ikke viktig for siden da.... Synes det skulle vært en rollover/mouseover på menyen så det blir litt tydelig hva man klikker på. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Helt grei side. Ikke akkurat noe design mesterverk men den funker helt greit. Og de andre byggfirmaene har ikke akkurat så veldig mye penere design. Men vis du designer den litt bedre kan den virke litt mer seriøs og seriøsitet er alltid bra. 1. Den hvite bakgrunnen bør fortsette her. Håper ikke det var meningen at det skulle være sånn. 2. Den grønn linjen bør enten fjernes eller gjøres bredere. 3. Ikke bruk fjortis språk. Det bør stå "Bygg Torget". 4. Jeg syns det ikke ble så veldig pent med drop shadow. Prøv å fjern det. Da blir siden lettere (vis du bruker CSS og bakgrunnsbilder riktig) og det blir antagelig vis penere (men er ikke helt sikker på det ettersom jeg ikke har prøvd) 5. Se kritikk nr. 2. 6. Håper ikke det er URLen dere skal bruke på den ferdige siden deres. NB: Bruker Opera og har ikke testet den i noen annen nettleser. Så kritikken er gitt utifra det jeg har sett der. Men vis det ikke er likt i alle nettleserne bør dere uansett rette på det. Endret 20. mai 2006 av JonT Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Sida ser bedre ut i IE enn det bildet du legger ved (uten at det nødvendigvis er en god unnskyldning). Jeg er forøvrig enig i at det ikke burde stå BYGGtorget (heller Byggtorget), men jeg antar at oppdragsgiveren ser på det som et varemerke (Bruk av store bokstaver midt i ord er jo fryktelig populært for tida.). Endret 20. mai 2006 av Sinsen Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg skjønner at det står BYGGtorget i logoen. Men i tekst er det verken pent eller seriøst. Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Jeg er helt enig, men ut fra hva trådstarteren sier, så antar jeg at den ikke har så store påvirkningsmuligheter når det gjelder annet en ren layout... Endret 20. mai 2006 av Sinsen Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 1. Hva slags versjon av Opera bruker du? Det skal være hvit bakgrunn der både i Opera 8.54, Firefox og IE. Det kan være dette har noe å gjøre med at koden ikke er validert. 2. Vi kan eksperimentere litt med de strekene og se hvilken forskjell det utgjør. Tanken bak strekene er å gjøre reklamene mer definert. 3. Som du ser av logoen er firmanavnet BYGGtorget, men skrivemåten "Byggtorget" kan og brukes. 4. Notert 6. Sidene blir lagt ut på eget domene når alt er klart. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg bruker Opera 9 beta, Built: 8367 Så vis det funker fint i Opera 8.54 er det vel egentlig ingenting å bry seg om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå