Belarnion Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 Nei. Med maskinen undervoltet og på idle blir det fort for varmt. Og du har heller ikke rommet mitt og mine temperaturer (lufttemp på 36 grader++ med begge vinduer på vidt gap). Lenke til kommentar
eXa Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 holy crap 36grader! :o jaja da så.... Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Jeg satt ned min til 80 %, men vifta durer heftig fortsatt. Har ikke noe program til å måle tempen med, så jeg tar ingen sjanser. Får håpe den klarer seg på 80... Lenke til kommentar
Revox Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Prøv Motherboard Monitor. Det fungerer på de fleste hovedkort http://mbm.livewiredev.com/download.html Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Prøv Motherboard Monitor. Det fungerer på de fleste hovedkorthttp://mbm.livewiredev.com/download.html 6334753[/snapback] Jeg prøvde det, men den fant ingen sensorer... Har forresten en Dell Dimension 4300. Lenke til kommentar
G Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) verden får glede av det ved at man mer effektivt kan kurere kreft f.eks! 6128270[/snapback] Ja det er jo veldig bra tiltak. Men jeg tenkte mer på hva slags organisasjon som står bak og hvordan de nyttiggjør seg resultatene. Det ville jo være leit om de ønsket å tjene for mye penger på dette. Resultatet ville jo da blitt sånn halvveis på veien. Jo vi har en kur, men dere må betale masse penger til oss for å kjøpe noen medisindoser. Jeg synes det ville være rettferdig om de også kunne lovet dem som stiller opp i dette prosjektet at resultatene enten blir frigitt fritt, eller til en ekstremt billig penge (hvis de trenger å dekke inn litt driftskostnader, administrasjon og markedsføring og liknende ting). Kanskje også noen årsverk for dem som driver dette prosjektet fremover. Resultatene burde være tilgjengelige slik at forskjellige farmasøytiske bedrifter og slikt står likt til å konkurrere om produsere sluttmedisinen. Bare slik kan vi få billig medisin som brukes i stor utstrekning, og også i U-land. Endret 19. juni 2006 av G Lenke til kommentar
Xell Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Jeg synes det ville være rettferdig om de også kunne lovet dem som stiller opp i dette prosjektet at resultatene enten blir frigitt fritt, eller til en ekstremt billig penge (hvis de trenger å dekke inn litt driftskostnader, administrasjon og markedsføring og liknende ting). Kanskje også noen årsverk for dem som driver dette prosjektet fremover. Resultatene burde være tilgjengelige slik at forskjellige farmasøytiske bedrifter og slikt står likt til å konkurrere om produsere sluttmedisinen. Bare slik kan vi få billig medisin som brukes i stor utstrekning, og også i U-land. 6338827[/snapback] Folding@home er et prosjekt som drives "Non-profit" og resultater er almet tilgjengelig, da dette er et prosjekt under akademisk regi. Who "owns" the results? What will happen to them? Unlike other distributed computing projects, Folding@home is run by an academic institution (specifically the Pande Group, at Stanford University's Chemistry Department), which is a nonprofit institution dedicated to science research and education. We will not sell the data or make any money off of it. Moreover, we will make the data available for others to use. In particular, the results from Folding@home will be made available on several levels. Most importantly, analysis of the simulations will be submitted to scientific journals for publication, and these journal articles will be posted on the web page after publication. Next, after publication of these scientific articles which analyze the data, the raw data of the folding runs will be available for everyone, including other researchers, here on this web site. Når det er sagt så er man jo avhengig av at farmasøytiske selskaper benytter disse resultatene til å forske fram medisiner. FaH er ikke et prosjekt der man har som mål å finne kuren, men man ønsker å avdekke de bakenforliggende årsakene til at disse sykdommene oppstår. Og det er jo første skritt til å kurere de. Hadde det ikke vært stilig om vi kunne finne ut hva det er som gjør at noen får Altzheimer og andre ikke? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 er det noe HW folding team enda? hvordan blir jeg med og hva gjør jeg... Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 er det noe HW folding team enda? hvordan blir jeg med og hva gjør jeg... 6745964[/snapback] Jada, laget eksisterer enda. Les guiden, du, så finner du nok ut av det. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Når det gjelder Machine ID 1-8, gjelder det pr pc? eller alle folding@home man har installert. Eg har 2 pc'er. På den første har eg machine id 1 og 2, skal eg da ta 3 og 4 på neste pc? eller? og nr 5 på den siste pc'n ( den er bare singel core ) Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Hver klient skal ha egen ID. Jeg bruker 1-5 på mine 3 PC'r: PC1: Core 1 = ID1 Core 2 = ID2 GPU = ID2 PC2: Core = ID4 PC3 Core = ID5 Endret 7. juni 2007 av Tordenflesk Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Dual Core, hvordan får jeg den til å bruke begge kjernene? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hver klient skal ha egen ID. Jeg bruker 1-5 på mine 3 PC'r:PC1: Core 1 = ID1 Core 2 = ID2 GPU = ID2 PC2: Core = ID4 PC3 Core = ID5 8802008[/snapback] Dette er feil, ID tagging er kun for DualCore og Dual-CPU oppsett, har ingenting med antall maskiner å gjøre. Hvis ikke hadde jo mange hatt problemer med å ha flere maskiner/kjerner enn 8 stk. Men uansett, det som må til for å folde på flere kjerner(ikke skyt meg hvis jeg tar feil, jeg driver med seti for tiden), du må ha 2 klienter, i hver sin mappe, gå gjennom innstillingene for begge(jeg vil anbefale å gå for commandline versjonen), velg ID 1 på den ene og ID 2 på den andre. Husk å la dem legge seg som en service, da slepper du å tenke på FaH i det hele tatt Lenke til kommentar
Xell Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 For flerkjernesystemer finnes det nå også en SMP-klient i foreløpig betaversjon. Det er en del mangler ved den foreløpig (kan feks ikek settes opp som service enda), men man blir godt belønnet for å hjelpe til med betatesting. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Prøvde den SMP-betaen, men ting gikk bare i loop, begynte å arbeide på en unit, så kom det en error, loada inn på nytt og det samme skjedde igjen og igjen. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Vel siden det er en beta, meldte du inn feilen til de som gjerne vil vite om den og har mulighet til å fikse den? Mange som ikke tenker over at bruk av beta faktisk innebærer et vist ansvar. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Vel siden det er en beta, meldte du inn feilen til de som gjerne vil vite om den og har mulighet til å fikse den? Mange som ikke tenker over at bruk av beta faktisk innebærer et vist ansvar. 8805223[/snapback] Vet hva beta er ja, de skal få beskjed. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Kjempeflott Det er desverre alt for mange som har holdningen "æsj, detta funker ikke, gidder ikke bruke det mer". Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Da var man med med 2 kjerner. Brukernavnet er L4r5 og teamet er hardware.no Får håpe en A64 x2 5600+ hjelper litt edit: heiv på fatterns P4 3GHz også Endret 28. juni 2007 av L4r5 Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Velkommen skal du være Alt hjelper, og med de to cpu'ene der skal du nok klatre ganske fort.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå