Gå til innhold

Guide: Folding@Home

Anbefalte innlegg

Jeg håper ikke det er så mange som joiner kun for at det hadde vært gøy å se laget klatre på listnene. For jeg frykter at vi da får mange døgnfluer på deltakerlista. Tar man en titt på EOC-sidene ser man lett at det ikke er så mange forran oss på lista vi har mulighet til å klatre forbi i nær framtid samtidig som at det kommer amnge bakfra som har mulighet til å gå forbi oss de nærmeste månedene. men selvsagt, om alle som hadde joina fra starten fortsatt hadde vært aktive hadde det vært andre boller ;)

Når det er sagt, så vil ejg bare nevne igjenn; det er jo det faktum at man bidrar som betyr noe. Og i stede for å se på teamlista kan man jo se på de andre statestikkene, feks Daily Producion history og glede seg over økningen der. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Servicen kjører uavhengig av bruker eller om du er pålogget eller ikke!

Men jeg vet ikke om grafikkversjonen gjør. Tviler på at den folder når du ikke er logget på. Hvis du av en eller annen grunn MÅ ha grafisk versjon, så pass på at ALLE brukere har den som autostart.

Vi har fått ca 80+ nye foldere siden artikkelen!! Og jeg regner med det kommer noen til når bare WU blir ferdig?

OG: fortell alle om dette!

Lenke til kommentar

Jeg har et problem som dukker opp av og til, når Electron Microscope indikerer 100% på en frame, så blir den bare stående på 100% og begynner ikke på ny frame.

Noen som vet hva dette kan være? Når jeg klikker på foldingmappen, så er prosenten på selve WU også soppet opp, virker som alt går i stå.

Jeg kjører konsoll 504.

Lenke til kommentar

EM sliter når estimatet for hvor lang tid det kommer til å ta for en frame endrer seg. Ser ut som om den indikatoren går ut i fra hvor lang tid det tom med forrige frame eller noe. Så når man begynner å bruke masnkina til andre ting vil jo tid pr frame gå opp og da blir den stående på 100% og vente på at frame blir ferdig.

Lenke til kommentar

Då eg skulle inn og konfigurere om litt i F@H-konsollet, fann eg eit alternativ eg aldri hadde sett før. Eg søkte på nettet og fann fylgjande informasjon (på Anandtech):

"Set -advmethods flag always, requesting new advanced scientific cores and/or work units if available (no/yes) - These new units and cores may give you a pretty sizeable point bonus, but may also be unstable so use at your own risk."

Er det nokon som har dette alternativet aktivert og veit korleis det fungerer?

PS: Eg brukar beta-versjon 5.04, viss det har noko å seie.

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
EM sliter når estimatet for hvor lang tid det kommer til å ta for en frame endrer seg. Ser ut som om den indikatoren går ut i fra hvor lang tid det tom med forrige frame eller noe. Så når man begynner å bruke masnkina til andre ting vil jo tid pr frame gå opp og da blir den stående på 100% og vente på at frame blir ferdig.

6154538[/snapback]

Ser ut som det bare var jeg som ble litt utolmodig ja :yes:

Men er det noen måte å pause dette kjapt på, uten av WU bilr ødelagt?

Jeg skal nemelig ut i felten med lapptoppen i morra, og da ønsker jeg ikke å folde.

Lenke til kommentar

Ja, har -advmethods på et par maskiner og fikk inn mange beta-WUer (QMD) i høst/vinter. Disse opptok 100-200 MB RAM hver og ga 1-2 grader høyere CPU-temp enn typiske GROMACS-WUer. Måtte slå av foldingen ved spilling, ellers gikk det greit.

For tiden er det pause i QMD-distribusjonen, i påvente av analyseresultater fra den forrige runden. Har ikke sett noen andre beta-WUer heller.

QMD-WUene i den forrige runden kunne bare kjøres på Intel-CPUer, mulig den neste runden funker med AMD også.

Lenke til kommentar

6154538[/snapback]

Ser ut som det bare var jeg som ble litt utolmodig ja :yes:

Men er det noen måte å pause dette kjapt på, uten av WU bilr ødelagt?

Jeg skal nemelig ut i felten med lapptoppen i morra, og da ønsker jeg ikke å folde.

6158562[/snapback]

Ja

skriv "services.msc" i kjør-boksen på startmenyen. Finn der det står FAHetellerannet i menyen til høyre og velg pause eller stop i menyen til venstre.

Lenke til kommentar

skal ikke ødelegge noe som helst å stoppe ting. Neste gang den starter skla den detektere at det ligger en halvferdig WU der.

Coren skal stoppe når du stopper servicen. Sikker på at du stoppet riktig? Det tar en liten stund før coren stopper. Den må sikkert fullføre noen beregninger.

Når det gjelder å stoppe servicen så er du like langt etter at du har bootet siden den står på automatisk start. Så det lure ville være å åpne preferanser på de(n) servicen det gjelder og velge manuell start. Da må du selvsagt huske på å stille den tilbake.

Men dersom du er bekymret for batteribruk er det jo bare å kjøre en -configonly og velge at den ikke skal kjøre når det kun er batteridrift (under advanced). Fungerer i hvertfall veldig bra på min lappis. Kjører den på 80% av idle og av ved batteri.

Lenke til kommentar

hmm, too fast on the trigger agian i guess :blush:

Jeg måtte opp 05:30 i dag tidlig og skulle ordne dette før jeg dro på jobb. Men jeg fikk det så travelt og den sluttet ikke å gå, at jeg stengte den av.

149 poeng, og løsningen på Alzheimergåten i dass :cry: hehe

Fikk nok stoppet den riktig. Grunnen til jeg ikke ville at den skulle folde var at jeg trengte en lydløs pc.

But w8, there is yet more to come, akkurat i det jeg hadde stengt av og mistet Wu, så ringte min godeste kolega og sa jeg ikke trengte ta med den bærbare pcen på jobb. More :cry:

Heldigvis svikter ikke min x2 og xp :thumbup:

Da går vi over til M.E. WU p772 : 149 poeng Wu p773 44 poeng

Det virker som om den lagrer tiden den brukte på forige wu og viser dette på nåværende wu. Dette kan jeg forklare med at WU P772 bruker ca 14 min per frame hos meg (med noe variabel pga cpu load). Da den ene coren foldet en P772 wu og den andre foldet en P773 WU, så viste de jammen omtrent samme tidsbruken per frame, eller 14-16 min. Dette til tross for at begge koset seg med hver sin P773 WU en tidligere dag, da viste M.E. ca 5 min per frame på begge.

Note: pc en hadde ingen spesiell forskjell i belastning av andre programmer i perioden.

Noen andre som har sett lignende dette?

zzzz, jobbet 18 1/2 time nå, var oppe tidlig ja, Folde godt, mener sove Godt ;)

Lenke til kommentar

Fikk tak i en "kassert" IBM p4 1,8ghz pc :D som egentilg ikke virka.... tok ut hd kobla den til min pc, kopierte driverne (installfilene lå der), formaterte og la inn xp :)

Nå står den og folder, og det har jeg tenkt den skal gjøre 24/7.... :cool: Får ha den et par dager på rommet(til og begynne med) for og finne ut om den er stabil.. er den det setter jeg den opp på loftet ved "patcheskapet" mitt.. Så slipper jeg og høre på den irriterende lyden :whistle:

Lenke til kommentar

Snikinnstallerte F@H på stefatters arbeidspc, den står nå og folder 24/7.

han har ikke så mye greie på pc, så tror ikke han vil legge merke til det ekstra ikonet nede i høyre hjørne.

bruker uansett bare pc'n til å sjekke e-posten og litt surfing, så han vil neppe merke noe til det.

Lenke til kommentar

...mulig dette er nevnt, men har ikke lest alle tråder og poster om FAH..... :-)

Finnes det noe FAH "live-cd" av noe slag? (Som Knoppix-linux mener jeg)

Via jobb, venner, familie og hjemme så har jeg sikkert en noen-og-tredve maskiner tilgjengelig. Noen skal skrues sammen, andre skal testes, noen er webservere og ftp som står og gjør omtrent null og niks. Mange av dem er glimrende kandidater for FAH, men det er ikke aktuelt å installerere noe på dem.

Dette er ikke så veldig uvanlig, kjenner flere som er i mer eller mindre samme situasjon. Jeg sier ikke at jeg kommer til å gjøre det selv, (da dette er servere som _ikke_ bør gå ned bare pga økt varme fra FAH), men for mange kunne nok det gjøre terskelen mye lavere å ha en live-cd, som ikke etterlot seg noe på systemet dersom boksen skal pakkes ned og sendes til en kunde.

Man må vel ha noe type config-fil man legger på cd'en samtidig, men det må vel kunne gå ann å ordne....

Alternativt en USB-plugg? Virker som det finnes løsninger for dette, men litt for mye "hjemme-mekk" synes jeg.....

Lenke til kommentar

Finnes det noe FAH "live-cd" av noe slag? (Som Knoppix-linux mener jeg)

6173229[/snapback]

sjekk denne linken. et stykke ned i første post finner du flere linux distroer som er laget spesielt med folding i tankene. Overklockix og Overfoldix er begge live-cder som booter og kjører i RAM. Overclockix er så gar basert på Knopix ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmmm... Snodig. Maskina mi begynte på ein ny Work Unit i dag til morgonen klokka halv åtte, og den skal vere ferdig litt før åtte på kvelden i morgon. Likevel så melder Electron Microscope III at denne kjem til å gå over deadline... Skulle ikkje tidsbegrensningane her vere på rundt ei veke? :hmm:

Det verkar no i alle fall rart på meg at det skulle verte delt ut Work Units som ikkje er råd å fullføre innan tidsfristen for oss vanlege folk, når maskina står og jobbar heile døgnet med relativt lite bruk... :) Eller kan det vere EMIII som har klikka? Eg har prøvd å starte det om att eitt par-tre gonger, utan at det har hjelpt noko.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...