Gå til innhold

Kjøre CS på Pentium 200

Anbefalte innlegg

:grin: Eheh... skal ordne til min bror. Poenget er å få det spillbart, selv om det blir støgt.

Hvordan kan jeg dimme ned settings osv?

Vil det hjelpe å skaffe et Voodoo2 kort? Vil det bli RELATIVT bra da? og skaffer en P233 med MMX (noe denne ikke har)

Maskinen har 64mb EDO ram @60ns

Hjelper det hvis jeg skaffer 64mb SDRAM?

Slik det er nå kan jeg starte et LAN game men ikke connecte til server, står connection attempt failed osv, løsninger?

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-10-06 18:18 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det ville blitt noe labert med spilleglede hvis du i det hele tatt fikk det til å virke. Kjedelig om noen kasta en smoke grenade foran ham når han spilte :razz:

Ville heller foreslått å kjøpe en brukt PII eller kanskje en P3 hvis lillebror er villig til å spytte ut litt ekstra.

Jeg har en PII 400 med gf2 mx og 192 mb ram som cs fungerer ganske bra på (dvs 60 fps på 800*600)

Burde ikke koste mye for en lignende pc.

Lenke til kommentar

Kjørte lenge CS med en Celeron 266 @ 400Mhz på Voodoo2 12Mb, gikk ok! Har en eldre maskin her som kjører det helt greit (Celeron 366Mhz, 128RAM og Voodoo3 3000). Husk at Half-Life er et gammelt spill, trenger ikke noe GF4 for å oppnå brukbart med frames akkurat. Sett for all del kvaliteten på røyk-granatene til lavest mulig bare. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-06 18:16, skrev normal:

:grin:
Eheh... skal ordne til min bror. Poenget er å få det spillbart, selv om det blir støgt.

Hvordan kan jeg dimme ned settings osv?

Vil det hjelpe å skaffe et Voodoo2 kort? Vil det bli RELATIVT bra da? og skaffer en P233 med MMX (noe denne ikke har)

Maskinen har 64mb EDO ram @60ns

Hjelper det hvis jeg skaffer 64mb SDRAM?

Slik det er nå kan jeg starte et LAN game men ikke connecte til server, står connection attempt failed osv, løsninger?

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-10-06 18:18 ]</font>

Hallo, vi snakker om CS, han får bedre action ut av Tetris, dask han litt i hodet, så bytter han fort mening.

Lenke til kommentar

Quote:

Smyagol skrev (2002-10-15 08:30):

Dessuten kan du ikke bare putte SDRAM på et hovedkort som bruker EDO RAM, da må du bytte ut hovedkort også.

Nå finnes det mange kort for socket7 som støtter begge typer ram da. Mulig at vedkommende har det.

---

Rolfo

Lenke til kommentar

Quote:

Husk at cs som blir spillt nå er ikke det samme spillet som ble lagt i 95.

Bullshit. Half-Life kom på senhøsten 98, og jeg spilte gjennom det første gang på en P166MMX med et 4MB S3 Virge-kort. Alt fløt godt med 400x300-oppløsning, og hvis CS ikke kan skaleres ned, er det idioti fra designerne.

Quote:

De tyner max ut av den slitne motoren. Det er ikke verd å spille på den gamle holken

Mer bullshit. CS ser ikke bedre ut enn Half-Life gjorde. Snarere tvert imot. Half-Life kan faktisk til tider være visuelt appellerende. CS er bare grelt. Og derfor må det jo være gameplayet CS'erne er så glad i? Gameplayet er det samme i 320x240.

Lenke til kommentar

Copy n paste fra http://www.planethalflife.com/half-life

System Requirements

Requirements:

Minimum

Recommended

CPU Requirements

- Pentium 100 or better

- Pentium 166 MMX

CD-ROM

- 2X CD-ROM

- 4X CD-ROM or better

Memory Requirements

- 16 MB RAM

- 32 MB RAM preferred

O/S Requirements

- Windows '95

- Windows '95

Monitor/Video Card

- SVGA 640 x 480, 16-bit

- SVGA 640 x 480, 16-bit

3D Acceleration Support

- Not Required

- 3D accelerator recommended

Sound Card Support

- Windows compatible card

- Sound-Blaster compatible

Controllers

- Mouse, Keyboard

- Joystick or Gamepad optional

The Half-Life Technology

Half-Life is based on the Quake engine by ID Software, with Valve's own enhancements to the engine, such as 16-bit and 24-bit color and MMX support, as well as being developed to take full advantage of 3dfx's Voodoo2. Half- Life is based on a whole new level of proprietary technology creating a extremely rich and original gaming experience.

Rendering

So you don't want to have to buy a special hardware accelerator just to get 16-bit color, colored lighting, blurring, translucency or other cool visual effects? Then don't. Half-Life has developed all these features in software so now they're an integral part of the game play, not just eye-candy. Of course, if you do have Open-GL, Direct 3D or MMX hardware, things will look mind-bogglingly cool.

Lenke til kommentar

Specs var forøvrig:

Pentium 200 (godt mulig det blir 233 MMX snart)

Atrend ATC-1020 Hovedkort (Har mulighet for SDRAM, men bare 64mb brikke ser det ut til...?)

80mb EDO ram @ 60ns

ISA lydkort (suger dette cpu-kraft så det er bedre med SB 128?)

ATI Rage II+ 2mb (må byttes ja...)

Har problemer med å connecte til internet server (LAN går fint) får connection attempt failed. Noen som vet hvordan man stiller timeout?

Hadde satt veldig pris på om noen hadde hatt noe å avse. Alt av interesse. Selv om de ikke betyr noe for dere og støver vekk kan det glede andre

Lenke til kommentar

Jeg spilte Half-Life og tidlige versjoner av cs på en 200 mmx, 48 mb ram og 16 mb voodoo banshee.

Det gikk ganske greit da, men jeg tror de nyeste versjonene av cs er mer krevende (det tar ihvertfall mye lenger tid å lade inn).

Angående det å spille over internett på en treg maskin så får du connection timed out. Jeg hadde det problemet med min gamle celeron 400, men hvis man skriver "retry" så prøver den igjen og da lader den inn fortere siden alt er i minnet.

Jeg vil anbefale deg å kjøpe et voodoo2, tnt, eller tnt2 pci kort. Disse koster ikke mye for tiden hvis du tar en titt på bruktmarked.no eller qxl.

Ellers så er ikke pakketilbudetpsdata et dårlig valg. Hovedkortet støtter til og med Athlon XP prosessorer.

Jeg tror ikke det integrerte Trident 3d-kortet er bra nok til Half-Life, men det kan være. Hvis ikke så finnes det mange billige og gode agp 3d-kort som kjører Half-Life bra, eller så kan du kjøre i software.

Edit: Wups! Ser ikke ut til at hovedkortet i pakketilbudet har agp port :sad:.

[ Denne Melding var redigert av: Saruronny på 2002-10-18 23:32 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...