magua Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Hei! Nå som jeg endelig fikk et nytt bioschip trodde jeg skulle få fikset også mitt opprinelig problem, nemlig at jeg ikke kommer inn i BIOSen. Når jeg trykker på "del" tasten blir jeg møt med en blank side med en blå linje i bunnen mens markoren blinker i høverste venstre hjørnen. Maskinen reagerer ikke untatt av og til for en Ctrl+Alt+Del. Men ellers fungerer maskinen forsåvidt, problemet er jo CMOSen er jo instilt på default settings noe som gjør at pcen kjører underklokket fra 2,2Ghz til 1,2Ghz. Så hva har jeg prøvd? Det meste egentlig vil jeg tro, fra å oppdatere biosen til forskjellige versjoner (noen som forårsaket at min første bioschip gikk i søppla), CMOS clearing med fjerning av battery osv til å bytte bioschipet men et nytt en. Så any ideas people? Endret 18. mai 2006 av magua Lenke til kommentar
maximus Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Dette høres veldig kjent ut for meg. Det er høyst sannsynlig viftene som er koblet på hovedkortet som er problemet. Det vil si at bios ikke takler hastigheten på en av kabinett/CPU viftene. Prøv å koble den/dem til 4 pins molex istedet. Eller juster opp hastigheten hvis mulig. Lenke til kommentar
magua Skrevet 18. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2006 Dette høres veldig kjent ut for meg. Det er høyst sannsynlig viftene som er koblet på hovedkortet som er problemet. Det vil si at bios ikke takler hastigheten på en av kabinett/CPU viftene. Prøv å koble den/dem til 4 pins molex istedet. Eller juster opp hastigheten hvis mulig. 6125870[/snapback] Jaggu sannelig dette fiksa problemet! Tusen hjertelig takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå