Gå til innhold

Åssen blir Lord of the Rings Online


Anbefalte innlegg

Er det noen som veit om Lord of the rings online kommer til å være lik elendig som filmene eller følger dem boka? Det hadde vært kult om det var skikkelig actionbasert og mye mindre kjærlighetsdrit. Jeg regner med du bare er i verdena så du kan være så ond du vil, men blir det mer pjatt sånn som med at Golum er helt pudding og alvene kommer å redder alle i Helms kan det være samme f egentlig.

 

Også hadde det vært stilig om det var ekte magi. Sånn som i WoW. Driver å laster ned traileren nå så jeg er ganske spent.

 

Huff. Så nettopp traileren. Hunder og flaggermus som skader deg fra 5 meters hold. Det må være en spøk? Det var kult at du kan sette fyr på ting, men slossinga må bli mer realistiskt hvis det ikek er meninga det skal minne om en tegnefilm. Se åssen han med sverdet bare dunker det mot hodet på motstanderen i starten så skjønner du hva jeg mener.

Endret av BompiTerje
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke meningen at det skal være realistiskt, da. Det skal være fantasy! Dessuten ser du klart at flaggermusa skyter på han med lydbølger om du bare hadde giddi å sett nærmere etter.

 

Og hva mener du med at filmene var dårligere enn bøkene? Nå har jeg bare lest to av bøkene, men Peter Jackson har tilpasset historien og kortet ned det som lett kunne vært mange hundre timer med film. Det er greit at han tar seg noen friheter, men det gjør det hele bare mer spennende! Det var kjempestilig at Legolas og Gimli holdt killscore, og det blir mye bedre karakterutvikling mellom de.

Lenke til kommentar
Det er ikke meningen at det skal være realistiskt, da. Det skal være fantasy! Dessuten ser du klart at flaggermusa skyter på han med lydbølger om du bare hadde giddi å sett nærmere etter.

 

Og hva mener du med at filmene var dårligere enn bøkene? Nå har jeg bare lest to av bøkene, men Peter Jackson har tilpasset historien og kortet ned det som lett kunne vært mange hundre timer med film. Det er greit at han tar seg noen friheter, men det gjør det hele bare mer spennende! Det var kjempestilig at Legolas og Gimli holdt killscore, og det blir mye bedre karakterutvikling mellom de.

6126561[/snapback]

Tro meg, ingen vil at spillet skal være sant til Ringenes Herre mer enn meg. Bare fordi det er fantasy trenger det ikke være helt lamt i skallen. Det ser mer ekte ut når sønnen min leker med playmobil enn når de sloss i dette spillet.

 

Jeg hater at dem lagde filmer for det har bare fått en haug med folk som ikke kan noe om serien til å fly rundt og ville være Legolas på skateboard ned trapper. Riktignok er LOTR 2 en brukbar actionfilm, men den holder seg ikke til historia en gang. Og slutten er bare tatt helt vekk. Saruman bare fjernes fullstendig. De kunne like greit bare vist en film der han tjukken driter over hele serien og tørker seg med Hobbiten.

 

LOTR er ikke bare et lisens som folk kan gjøre hva de vil ut av. Det er en kulturarv fra Tolkien. Det er en grunn til at det er opprettet skoler der man kan lære seg alvisk.

Lenke til kommentar
Er det noen som veit om Lord of the rings online kommer til å være lik elendig som filmene eller følger dem boka? Det hadde vært kult om det var skikkelig actionbasert og mye mindre kjærlighetsdrit.

 

Ringenes herre ER kjærlighet. Lest historien om Bèren og Lùthien? Hele mytologien rundt Lotr er fylt med kjærlighetshistorier...

 

Jeg regner med du bare er i verdena så du kan være så ond du vil, men blir det mer pjatt sånn som med at Golum er helt pudding

 

Hva mener du her?

 

Og alvene kommer å redder alle i Helms kan det være samme f egentlig.

 

Jackson gjorde dette for å vise alver i kamp. Ingen andre deler av Lotr filmene viser dette i så stor skala, og jeg som er Tolkienfanatiker selv, vet at det ikke står noe om det i bøkene, allikevel synes jeg det er fascinerende. Hadde det blitt noe bedre om det var 2000 skitne bønder mer som smekket urukfingre?

 

Også hadde det vært stilig om det var ekte magi. Sånn som i WoW.

 

Vel, jeg forstår at du ikke har fulgt utviklingen av spillet så lenge. Helt siden starten, når det het Middle-earth Online, har fokuset vært å få spillet unna MMORPG-klisjèene med blinkende formularer og syke spelleffekter. Det er rett og slett ikke WoW eller Everquest. Med andre ord, de holder seg tett til bøkene.

 

Huff. Så nettopp traileren. Hunder og flaggermus som skader deg fra 5 meters hold. Det må være en spøk? Det var kult at du kan sette fyr på ting, men slossinga må bli mer realistiskt hvis det ikek er meninga det skal minne om en tegnefilm. Se åssen han med sverdet bare dunker det mot hodet på motstanderen i starten så skjønner du hva jeg mener.

 

Vel du har vel ikke spillt så mange MMORPGs du?

Endret av Feonar
Lenke til kommentar
Er det noen som veit om Lord of the rings online kommer til å være lik elendig som filmene eller følger dem boka? Det hadde vært kult om det var skikkelig actionbasert og mye mindre kjærlighetsdrit.
Ringenes herre ER kjærlighet. Lest historien om Bèren og Lùthien? Hele mytologien rundt Lotr er fylt med kjærlighetshistorier...
Det som irriterer meg er at det er historier som blir blåst opp for filmenes skyld bare fordi folk vil se Viggo og dattera til Aerosmith karen fly rundt hverandre. I virkeligheta var det ikke engang hu som redda Frodo. Jeg kaller det drit fordi det bare er ei jævla kliche hele saken. Falskt.
Jeg regner med du bare er i verdena så du kan være så ond du vil, men blir det mer pjatt sånn som med at Golum er helt pudding

Hva mener du her?
I bøkene blir Golum presentert mye bedre. Du får vite hva han har gått igjennom i sin ferd til å oppspore ringene og hvor seig han har vært mot tortur og misbehandling. Pluss at han faktisk ikke er så halvgærn til å sloss. I Lotr 1, 2 og 3 er han ikke stort annet enn en sytekopp som spretter rundt som et komiskt innslag
Og alvene kommer å redder alle i Helms kan det være samme f egentlig.
Jackson gjorde dette for å vise alver i kamp. Ingen andre deler av Lotr filmene viser dette i så stor skala, og jeg som er Tolkienfanatiker selv, vet at det ikke står noe om det i bøkene, allikevel synes jeg det er fascinerende. Hadde det blitt noe bedre om det var 2000 skitne bønder mer som smekket urukfingre?
Han kunne vært sann til historien. Hele poenget var at de ikke kom og det bare dreit han loddrett i.
Også hadde det vært stilig om det var ekte magi. Sånn som i WoW.
Vel, jeg forstår at du ikke har fulgt utviklingen av spillet så lenge. Helt siden starten, når det het Middle-earth Online, har fokuset vært å få spillet unna MMORPG-klisjèene med blinkende formularer og syke spelleffekter. Det er rett og slett ikke WoW eller Everquest. Med andre ord, de holder seg tett til bøkene.
Hadde jeg fulgt det fra starten hadde jeg visst hva slags kuruke det var og ikke hatt interesse for det. Det blir aldri sagt det ikke er trykk i magien i bøkene og selv om det ikke nødvendigvis er nyttårsraketter trenger det ikke være noe mystisk star wars kraft.
Huff. Så nettopp traileren. Hunder og flaggermus som skader deg fra 5 meters hold. Det må være en spøk? Det var kult at du kan sette fyr på ting, men slossinga må bli mer realistiskt hvis det ikek er meninga det skal minne om en tegnefilm. Se åssen han med sverdet bare dunker det mot hodet på motstanderen i starten så skjønner du hva jeg mener.
Vel du har vel ikke spillt så mange MMORPGs du?

6128444[/snapback]

Riktignok kunne folk stå på andre enden av et rom i Anarchy Online å treffe hverandre, men i WoW kommer NPCENE rett opp til deg og er fysiskt nær karakteren din. Å drepe folk med sjokkbølgene fra at en slår villt rundt seg i lufta burde tilhørt fortida. Endret av BompiTerje
Lenke til kommentar

Dette spillet kommer til å gå nedeom og hjem. At Turbine bestemte seg for å lage 2 mmo spill av de 2 største fantasy lisensene i en og samme periode lover ikke godt. DDO var dårlig og det lover heller ikke godt for LOTRO. Et mmo spill krever år med jobbing og det skal helst bli jobbet alene med. Mmo spill er såpass store prosjekter at dette bare blir halvhjertet.

 

Pluss total mangel på pvp :no: Hvis det er noe som skal ha pvp så er det LOTRO. Det er jo en av de ultimate good vs evil historiene.

Lenke til kommentar
Pluss total mangel på pvp  :no: Hvis det er noe som skal ha pvp så er det LOTRO. Det er jo en av de ultimate good vs evil historiene.

6128770[/snapback]

 

Les en av de første stickeyene på Lotro forumet...

 

EDIT: Og du Bompi... Sett bort fra Gandalv som er trollmann, som da heller ikke vil være en spillbar rase, hvor kan du da finne magi i det hele tatt? Arwens lille vanntriks? Det er et unntak som er i, og rundt, Rivendell på grunn av dets historie som siste residens for høyalvene osv... Ingen spillere vil ha slike krefter.

 

Mer utfyllende svar kommer til helgen, da jeg sitter på en luguber netcafè i Køben atm...

Endret av Feonar
Lenke til kommentar

Hvis det er Lord ogf the Rings Online: shadow off angmar (tror jeg), som det bables om, har den rettighetene til boka, og får ingenting fra filmen.

Jeg har store forhåpninger til spillet, fordi jeg syntes boka var bedre enn filmene, selv om filmene var konge å.

Blir kanskje også litt annerledes enn de nåværende spillene som er basert på filmen, og det tror jeg vil bli positivt å. gleder meg!

 

Dessuten finnes det en tråd om det allerede her på forumet når jeg tenker meg om tror jeg...

Lenke til kommentar
Pluss total mangel på pvp  :no: Hvis det er noe som skal ha pvp så er det LOTRO. Det er jo en av de ultimate good vs evil historiene.

6128770[/snapback]

 

Les en av de første stickeyene på Lotro forumet...

6128788[/snapback]

 

Ja men det er da ikke noe skikkelig pvp. Jeg vil ha episke kamper mellom Saurons hærer og alvene f.eks.

Lenke til kommentar
I virkeligheta var det ikke engang hu som redda Frodo.

 

Hehe. "I virkeligheta", så søtt :) Jeg setter også boken over alt annet, men jeg tenker ikke på hver eneste detalj som er endret når jeg ser filmene, jeg tar filmene for det de er; de beste fantasy-filmene noensinne.

 

det er trist at lord of the rings online ser så elendig og halvhjerta ut.

Lenke til kommentar

Har ikke veldig mye forventninger til dette spillet, men håper det blir bra når jeg leser innlegget til tråd starter, meget uenig i stort sett alt du skriver. Ja får håpe det blir skikkelig med fet magi for denne verden har jo så grenseløst med magikere?

 

Vett ikke helt hva jeg synes om PVP, det jo så himla vanskelig og samkjøre pve og pvp, feks i wow, har jo classene blitt skiftet på en hel hau av ganger pga folk som klager på at deres classer er for dårlig i pvp, så hvilken del skal telle mest? Jeg er mest glad i pve så bryr meg ikke så mye om pvp, det er rett og slett for vanskelig og balanserer dette synes jeg. Men ingen pvp igjen er kanskje litt kjedelig?

Lenke til kommentar
I virkeligheta var det ikke engang hu som redda Frodo.

 

Hehe. "I virkeligheta", så søtt :) Jeg setter også boken over alt annet, men jeg tenker ikke på hver eneste detalj som er endret når jeg ser filmene, jeg tar filmene for det de er; de beste fantasy-filmene noensinne.

 

det er trist at lord of the rings online ser så elendig og halvhjerta ut.

6130278[/snapback]

Matrix serien var langt bedre selv om den er full av negere i dress som flyr over biler. Hva vet du om at det Tolkien beskriver ikke har skjedd? Det er faktisk funnet skjelleter som kan komme fra andre humanoide vesener. I øst asia fant de små menneskeskjelletter fra lenge før kristus som hadde blitt bevart i et ørkenlandskap. Neandertalene kan godt ha vært noe helt annet enn bare store, kraftige mennesker. Jeg synes historiene er like sannsynlige som noesomhelst de store religionene påstår.

Endret av BompiTerje
Lenke til kommentar
I virkeligheta var det ikke engang hu som redda Frodo.

 

Hehe. "I virkeligheta", så søtt :) Jeg setter også boken over alt annet, men jeg tenker ikke på hver eneste detalj som er endret når jeg ser filmene, jeg tar filmene for det de er; de beste fantasy-filmene noensinne.

 

det er trist at lord of the rings online ser så elendig og halvhjerta ut.

6130278[/snapback]

Matrix serien var langt bedre selv om den er full av negere i dress som flyr over biler. Hva vet du om at det Tolkien beskriver ikke har skjedd? Det er faktisk funnet skjelleter som kan komme fra andre humanoide vesener. I øst asia fant de små menneskeskjelletter fra lenge før kristus som hadde blitt bevart i et ørkenlandskap. Neandertalene kan godt ha vært noe helt annet enn bare store, kraftige mennesker. Jeg synes historiene er like sannsynlige som noesomhelst de store religionene påstår.

6159259[/snapback]

 

Seconded!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...