Lefse Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Jeg har en Piaggio Zip 2004 mod. som fusker litt. Vil prøve å justere blandingforholdet i forgasseren for å se om det kan hjelpe. Skruen for luft har jeg funnet, men jeg finner ikke den forbaska bensinskruen. Håper noen kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Det er vel bare luftskrue. Skru den helt ned til motoren dør ut, og opp igjen til den går fint Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Er det bare luftskrue? Åssen får man justert bensinen da? Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Hvor mye bensin som går er det vel dysen som bestemmer, luftskruen er blandingsforholdet mellom bensin/luft. Tror nok det er den du må skru på, ja. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Er det bare luftskrue? Åssen får man justert bensinen da? 6131216[/snapback] med den kunskapen bør du muligens vurdere å la andre besørge justeringen. Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Bensinen blir styrt av dysen/hvordan clipset er stillt. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Du kan se på tennpluggen om motoren har god blanding, http://www.ingfatrygg.se/Spark_plug_diagnostics.html Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Du har en tomgangsskrue, denne hever eller senker forgasserstempelet. Skrur du innover vil stempelet heve seg, den vil få mer luft på tomgang. Dette fører igjen til at den vil få høyere tomgang. Denne er på samme linje som forgasserstempelet. Så har du en blandingsskrue, denne er som oftest ganske liten (gjerne gullfarget) og er mot innsuget. Noen forgassere har den også mot luftinntak. Skrur du innover vil den få fetere blanding. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Har justert den nå, går sånn tålig nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå